کد مطلب: 28824

مسکن|قیمت مسکن|قیمت مسکن امروز

اهدای مسکن ارزان دولتی با قیمت عالی به مستاجران | خبر ویژه دولت برای مستاجرها در این لحظه

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: : طی ۵۰ سال اخیر در بحث مسکن همیشه با تورم روبه‌رو بودیم، آیا از ۵۰ سال پیش تاکنون پلتفرم‌ها مشغول به کار بودند؟

اهدای مسکن ارزان دولتی با قیمت عالی به مستاجران | خبر ویژه دولت برای مستاجرها در این لحظه

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: : طی ۵۰ سال اخیر در بحث مسکن همیشه با تورم روبه‌رو بودیم، آیا از ۵۰ سال پیش تاکنون پلتفرم‌ها مشغول به کار بودند؟

بیت‌اله ستاریان در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین بیان کرد: متاسفانه نه فقط دولت، که مجلس ما و حتی دانشگاهیان ما هم درباره مقوله مسکن با این سطح از ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... شناخت کافی ندارند.

وی افزود: در شاکله دولت ما مسکن هیچ سهمی ندارد، مسکن در وزارت‌خانه‌های مختلف و بانک‌ها چه سهی دارد؟ مثلا در کدام بخش از بانک مرکزی بحث مسکن آنالیز و بررسی و رصد دقیق می‌شود؟وزارت صمت چه نقشی در تحولات قیمت و ساخت مسکن در کشور دارد؟ کلا یک معاونت در وزارت راه و شهرسازی درباره مسکن داریم، همین.

این کارشناس مسکن ادامه داد: وقتی صورت مساله‌ای به این بزرگی داریم، ترجیح می‌دهیم برویم سراغ مسائلی بی‌ربط و قیمت مسکن را گردن پلتفرم‌ها بیندازیم.

او با بیان این که برای حل مساله مسکن باید دست در عمق اقتصاد کلان ببریم، گفت: باید دولت را سازماندهی کنیم، تغییرات در شاکله دولت بدهیم و یک همت ملی را به کار ببریم، نه اینکه به دنبال املاکی‌ها یا پلتفرم‌ها باشیم.

ستاریان متذکر شد: خیلی حرف ساده‌ای است که بگوییم افزایش قمیت مسکن تقصیر پلتفرم‌هاست و یک چند ماهی هم دنبال همین موضوع باشیم و مشغول شویم، و بعد هم دوباره سراغ یک موضوع دیگر برویم.

این کارشناس حوزه مسکن ادامه داد: پلتفرم‌ها در همه جای دنیا در حوزه مسکن مشغول هستند، چرا در همه جای دنیا مسکن با چنین تورمی روبه‌رو نمی‌شود؟ اصلا مگر ده سال پیش یا حتی ۵ سال پیش هم پلتفرم‌ها وجود داشتند که آن زمان هم دچار همین مشکلات افزایش قیمت بودیم؟

وی خاطرنشان کرد: طی ۵۰ سال اخیر در بحث مسکن همیشه با تورم روبه‌رو بودیم، آیا از ۵۰ سال پیش تاکنون پلتفرم‌ها مشغول به کار بودند؟

حسینعلی مقصودی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: عملیات احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن بعد از تأمین زمین، انتخاب سازنده و در شهرهای کوچک واگذاری به گروه‌های ساخت، آغاز شد.

وی افزود: فرایند ساخت و ساز در شهرهای مختلف چهارمحال و بختیاری، چه پروژه‌های انبوه‌ساز و چه گروه‌های ساخت، آغاز شده و با تصمیمات اخیر شورای عالی مسکن سرعت اجرای آن‌ها بیشتر می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: متقاضیان مسکن بعد از اینکه عملیات اجرایی واحدهای مسکونی به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌رسد، بر اساس میزان واریز و زمان واریز وجه رتبه‌بندی می‌شوند.

مقصودی عنوان کرد: متقاضیان مسکن به ازای یک میلیون تومان در روز یک امتیاز کسب می‌کنند و می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ای که عملیات ثبت نام خود را انجام دادند، امتیاز خود را مشاهده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در پایان کار بر اساس امتیاز نهایی، متقاضی مجاز به انتخاب واحد مسکونی است و اینکه متقاضیانی که امتیاز بالاتری دارند می‌توانند واحد بزرگ‌تری انتخاب کنند نیز قطعی نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اگر در مواردی امتیاز دو متقاضی یکی شود از امکان قرعه‌کشی استفاده خواهد شد.

مقصودی بیان کرد: پروژه‌هایی که از سال‌های گذشته آغاز شده‌اند بین ۸۰ تا ۱۰۰ مترمربع زیربنا دارند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی