کد مطلب: 28819

وام| وام جدید| وام بازنشستگان

آغاز واریز تسهیلات جدید بازنشستگان در ۱۹ شهریور | از وام بازنشستگان با شرایط عالی و پرداخت آسان جا نمانید

پرداخت وام قرض‌الحسنه از جمله تسهیلاتی است که سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان واجد شرایط خود پرداخت می‌کند و آنطور که احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرده است میزان این وام در سال جاری افزایش یافته است.

وام بازنشستگان یکی از مطالبات قشر بازنشسته بوده در قالب وام ضروری، وام خرید جهیزیه و مواردی دیگر پرداخت می‌شود شرایط ضامن و بازپرداخت وام بازنشستگان متفاوت است. وام بازنشستگان وضعیت ثابتی ندارد و شرایط و مولفه‌های مختلفی بر آن تأثیرگذار است. وام بازنشستگان همواره یکی از پر بحث ترین موضوعات مجلس محسوب میشود.در ادامه جدیدترین اخبار از وام بازنشستگان را بخوانید.

به نقل از ویکی گردی، جزئیات وام بازنشستگان تامین اجتماعی ابلاغ شد. سازمان تأمین اجتماعی بنا دارد به بازنشستگان خود توسط صندوق بازنشستگی کشوری، مبلغ ۲۰ میلیون تومان وام با سود ۴ درصد اعطا کند. البته ناگفته نماند که مبلغ این وام نسبت‌به سال گذشته افزایش داشته است و از ۱۲ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان رسیده است.

پرداخت وام قرض‌الحسنه از جمله تسهیلاتی است که سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان واجد شرایط خود پرداخت می‌کند و آنطور که احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرده است میزان این وام در سال جاری افزایش یافته است.

اسفندیاری با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان خود اظهار کرد:وی درخصوص نحوه ثبت‌نام و پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان گفت: «بازنشستگان در هر استان و شهرستان می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی اقدام به ثبت‌نام کرده و وام

وی در پاسخ به این پرسش که امسال چه تعداد از بازنشستگان تأمین اجتماعی از تسهیلات و وام اشاره‌شده بهره‌مند خواهند شد، خاطرنشان کرد: «بر اساس برنامه‌ریزی امسال قرار است ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان از این تسهیلات بهره‌مند شوند.»

جزئیات دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی۱۰۰ میلیونی

ثبت‌نام وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ از طریق مراجعه به کانون‌های بازنشستگی و تکمیل فرم وام ضروری مستمری‌بگیران امکان‌پذیر است. از جمله شرایط دریافت این وام می‌توان به داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی اشاره کرد.

مستمری‌بگیران واجد شرایط ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی به دو روش می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی اقدام کنند. در روش اول به‌صورت غیرحضوری و از طریق کانون‌های بازنشستگی که این روش برای استان‌ها و شهرستان‌های است که ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود و روش دوم به صورت حضوری، در این روش متقاضیان با حضور در کانون‌های بازنشستگی و ارائه مدارک خود ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند.

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبت‌نام وام بانک رفاه به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی ۱۴۰۲یا همان وام ضروری، الزامی است. با توجه به استعلامی که از سوی بانک، برای اعطای تسهیلات به مستمری‌بگیران دریافت خواهد شد، مستمری‌بگیران، باید فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.

وام فرزندآوری و مبلغ آن در سال ۱۴۰۲

وام بازنشستگان

وام فرزندآوری تسهیلاتی است که به خانواده‌های دارای نوزاد یا کودک اهدا می‌شود تا کمک هزینه‌ای برای تأمین مخارج فرزندان باشد. این وام به پدر فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده‌ باشند تعلق می‌گیرد.

وام فرزندآوری فقط به یک فرزند از خانواده اعطا نمی‌شود و فرزندان اول تا پنجم هر خانواده که بعد از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشند می‌توانند این وام را دریافت کنند. مبلغ این وام برای فرزندان مختلف یک خانواده متفاوت است:

فرزند اول: ۳۰ میلیون تومان

فرزند دوم: ۶۰ میلیون تومان

 

فرزند سوم: ۹۰ میلیون تومان

فرزند چهارم: ۱۲۰ میلیون تومان

 

فرزند پنجم: ۱۵۰ میلیون تومان

البته دریافت وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۲ شرایط دیگری هم دارد که در ادامه این مطلب به تمام آن‌ها اشاره شده است

کدام وام‌ها امکان ثبت نام غیرحضوری دارند؟

علاوه بر این شرط که برای دریافت وام فرزندآوری فرزند خانواده باید متولد سال ۱۴۰۰ به بعد باشد، چند شرط دیگر هم لازم است تا این تسهیلات به یک خانواده تعلق بگیرد. این چند شرط عبارت‌اند از:

۱- براساس تبصره ۴ ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲٫۵ نباشد.

۲- فرزند باید متولد اول فروردین ماه ۱۴۰۰ به بعد باشد و حداکثر دو سال از تولد او گذشته باشد تا وام فرزندآوری به او تعلق بگیرد.

۳- هرچند تا پنج فرزند از هر خانواده می‌تواند وام فرزندآوری دریافت کند اما این تسهیلات به هر فرزند فقط یک بار تعلق می‌گیرد.

۴- حتی اگر در زمان بازپرداخت وام فرزندآوری، متقاضی صاحب فرزند دیگری شود این تسهیلات، به فرزند جدید هم اعطا می‌شود.

برای دریافت وام فرزندآوری نیازی به ارائه کارت پایان خدمت نیست؛ اگر این کارت را نداشته باشید هم می‌توانید وام فرزندآوری بگیرید.

علاوه بر این شرایط کلی، وام فرزندآوری شرایط بانکی مشخصی هم دارد:

برای دریافت وام فرزندآوری نیازی به سپرده‌گذاری نزد بانک ندارید

یک ضامن معتبر و ارائه سفته برای دریافت این وام الزامی است

کارمزد این وام سالانه چهار درصد است

از ۶ ماه بعد از دریافت مبلغ وام بازپرداخت این تسهیلات آغاز می‌شود

مدت بازپرداخت وام فرزندآوری

این که تا چه زمانی مهلت داشته باشید که بازپرداخت تسهیلات خود را انجام داده و وامتان را تسویه کنید بستگی به مبلغ وامی که دریافت کرده‌اید، دارد. اگر بعد از تولد فرزند اول وام گرفته‌اید، یعنی ۳۰ میلیون تومان وام گرفته‌اید باید در مدت ۳۶ ماه (سه سال) بازپرداخت وامتان را انجام دهید.

اگر مبلغ وام شما ۶۰ میلیون تومان (برای فرزند دوم) بوده، لازم است ظرف مدت ۴۸ ماه (چهار سال) وام را تسویه کنید. اگر وام ۹۰ میلیون تومانی گرفته‌اید، ۶۰ ماه (پنج سال) پس از دریافت وام باید بازپرداخت را انجام دهید. چنانچه وامی که گرفته‌اید برای تولد فرزند چهارم بوده و به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان بوده ۷۲ ماه برای تسویه آن وقت دارید و اگر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات گرفته‌اید تا ۸۴ ماه (هفت سال) فرصت دارید که قسط‌ها را بپردازید و وام را تسویه کنید.

مقاله مرتبط

لیست وام‌های بدون ضامن بانک‌ها

مدارک لازم برای ثبت نام وام فرزندآوری

برای اینکه بتوانید وام فرزندآوری دریافت کنید دو دسته مدرک را باید ارائه کنید. دسته اول، مدارکی است که در زمان ثبت نام برای این وام باید در سامانه مربوط به ثبت نام وام فرزندآوری بارگذاری کنید. دسته دوم نیز مدارکی است که باید به بانک ارائه کنید تا این تسهیلات به شما اعطا شود.

در زمان ثبت نام آنلاین وام فرزندآوری به ارائه این مدارک نیاز دارید:

اطلاعات شناسنامه والدین

اطلاعات کارت ملی والدین

اطلاعات شناسنامه نوزاد

آدرس پستی محل سکونت

کد پستی محل سکونت

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی