کد مطلب: 28813

سهام|سهام عدالت| سهامداران

خبر مهم: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در ۱۸ شهریور | سهام عدالت جدید برای سهامداران در این ساعت + واریزی ۷ میلیونی

وزیر اقتصاد گفت: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان بعد از تایید هیئت دولت اجرایی خواهد شد.

خبر مهم: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در ۱۸ شهریور | سهام عدالت جدید برای سهامداران در این ساعت + واریزی ۷ میلیونی

تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت سهام عدالت نشدند جاماندگان سهام عدالت شامل افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی امسال صاحب سهام می شوند  سود سهام عدالت 1400 امسال دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به سهامداران واریز شد و مرحله دوم تا آخر اسفند واریز می شود  دارندگان سهام عدالت می توانند بدون ضامن از بانک ها وام خرد بگیرند

خاندوزی در خصوص تخصیص سهام عدالت اظهار کرد: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان ابتدا باید مراحل خود را طی کند. این مصوبه بعد از تایید هیئت دولت اجرایی خواهد شد.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: هنوز مجامع برخی از شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت، برای تقسیم سود برگزار نشده، بعد از تقسیم سود شرکت ها، سود به حساب سهامداران واریز خواهد شد./ تسنیم

سهام عدالت-افزایش ۲۱۳ درصدی میزان مستمری مددجویان

همچنین فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: در طول ۲۳ ماه دولت سیزدهم یک هزار و ۴۱۳ واحد مسکونی ساخته و ۱۷ هزار و ۶۴۰ مورد توانمندسازی پایدار از طریق ایجاد و پایدار کردن شغل انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت میزان مستمری ۲۱۳ درصد افزایش یافته و ۱۸ هزار پشت نوبت به چرخه بهزیستی وارد شده‌اند و کل پشت نوبتی در آذربایجان‌شرقی صفر شده است. همچنین مراکز اورژانس اجتماعی استان بیش از ۳۲ هزار مشاوره حضوری و ۱۴۰ هزار مشاوره تلفنی انجام داده‌اند، و در مراکز مشاوره میزان حصول سازش زوجین خواستار طلاق، ۲۰ درصد است که بیشتر از نُرم کشوری می‌باشد.

وی ادامه داد: در مراکز نگهداری شبانه روزی ۲۶ هزار و ۱۰۲ نفر تحت مراقبت هستند و تعداد ارائه خدمات پیشگیری از معلولیت ۴۲۶ هزار و ۸۳۰ مورد بوده است.

فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مستمری بگیران استان ۹۳ هزار و ۶۱۶ نفر است، توضیح داد: تعداد خانه‌های کودک و نوجوان ۲ مرکز است که ۳۳۵ فرزند در این خانه‌ها نگهداری می‌شود و همچنین تعداد فرزندان امدادبگیر از اعتبارات سازمان ۱۶۰۵ و تعداد فرندان هدایت شده به زندگی مستقل ۲۵ نفر است.

واگذاری ۵۴ کودک به فرزندخواندگی در یک سال اخیر

وی در خصوص آمار فرزندخواندگی در آذربایجان‌شرقی توضیح داد: تعداد واگذاری به فرزندخواندگی ۵۴ کودک بوده که بر اساس شرایط خانواده‌ها و اولویت‌ها این کار انجام می‌شود، همچنین برای سهولت کار سامانه فرزندخواندی از سال ۹۹ راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به پرداخت بیمه تامین اجتماعی ۲ هزار و ۳۷۱ زنان سرپرست خانوار و یک هزار و ۹۴ زنان سرپرست روستایی عنوان کرد: همچنین در یک سال گذشته توانمندسازی یک هزار و ۲۹۸ زن سرپرست خانوار انجام شده است.

فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: ۲۹ هزار و ۶۸ قلم تامین وسایل کمک توانبخشی و ۷۰۰ مورد خرید خدمات توانپزشکی و دندانپزشکی انجام شده و در

۴۹ تعداد مراکز شبانه روزی ۲ هزار و ۴۰۷ نفر از خدمات استفاده می‌کنند. ۴ هزار و ۹۷۸ دانش آموز معلول هم در استان داریم که کمک هزینه دریافت می‌کنند.

صحاف با بیانکه ۷ هزار و ۴۶۳ مورد غربالگری پیشگیری از معلولیت ژنتیک انجام شده است، گفت: تعداد مرکز تخصصی درمان و بازتوانی معتادان ۷۰ مرکز می‌باشد که ۲۵ هزار و ۱۷۰ نفر خدمت گیرنده در یک سال گذشته داشته‌اند.

وی ادامه داد: تعداد واحد مسکونی واگذار شده در سال گذشته ۶۶۲ واحد و تعداد کمک به ودیعه و اجاره مسکن ۷۰ مورد بوده است و در ده سال عملکرد تامین مسکن ۸ هزار و ۲۵۷ مورد بوده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در خصوص وضعیت کودکان کار خیابانی در استان خاطرنشان کرد: کودک کار خیابانی و کارتن خواب نداریم بلکه همه دارای خانواده هستند و شب‌ها بعد از فروش وسایلشان به خانه برمی‌گردند.

تشکیل کمیته صیانت از حقوق سهامداران عدالت

سهام عدالت

دانش کاظمی با اشاره به این که کارگروه تخصصی سهام عدالت و کمیته‌ای که به زودی در حال تاسیس است، قرار است در آن صیانت از سهام عدالت انجام ‌شود، توضیح داد: متاسفانه طی این سال‌ها بیش از سه و نیم میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت را از دست داده‌ایم، معنی و مفهوم این جمله این است که تعلل یا طولانی شدن فرایندها از هر سنخ و شکلش از جمله اختصاص سهام به جاماندگان باشند، شاید جبران ناپذیر باشد. بنابراین همه باید سعی کنیم در اسرع وقت ولی با کیفیت و با دقت فرایندها را در زمینه شناسایی و تخصیص سهام عدالت به جاماندگان عملیاتی و اجرا کنیم.

آخرین خبرها از برگزاری مجامع سرمایه‎‌گذاری‌های استانی

وی گفت: برای بازگشایی نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در حال حاضر ابتدا شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی چون ثبت شده، نزد سازمان بورس هستند و نماد آنها قبلا بیشتر قریب به یک سال پیش در حال معامله بوده است، مثل تمام شرکت‌های سرمایه‌گذاری باید دارای هیئت مدیره تایید صلاحیت‌دار شده باشند و صورت‌های مالی‌شان به امضای هیئت مدیره در کدال بارگذاری شده باشد، متاسفانه دوره تایید صلاحیت دوستان در اعضای هیئت مدیره شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی خاتمه پیدا کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: شورای عالی بورس شرایط عضویت هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را به علت اهمیتش تا سطح اعضای هیئت مدیره شرکت‌های تامین سرمایه بالا برده است، یعنی کسانی می‌توانند اعضای هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استانی شوند که مثل یک تامین سرمایه یک برندی داشته باشند که بتوانند این کار را انجام بدهند.

وی گفت: در حال حاضر سازمان بورس بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، بایستی سریعا اقدام به برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی کند و اعضای هیئت مدیره داشته باشد تا بعد از آن انشاالله نماد این شرکت‌ها باز شود.

سید فرهنگ حسینی نیز در این برنامه گفت: در خصوص واگذاری سهام عدالت به جاماندگان و همینطور قانون جوانی که بایستی سالانه یک مبلغی به آنها تخصیص پیدا کند، رفت و برگشت‌های زیادی داشت برای جاماندگان انجام، و طرح‌های مختلفی در مجلس مطرح شد و در نهایت قانون بودجه ۱۴۰۲ تبصره ۲ بند ن، دولت را الزام کرد که این کار را انجام بدهد و در خصوص تامین منابع اختصاص سهام عدالت به جاماندگان نیز در قانون بودجه تدبیر شده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در خصوص تخصیص منابع به سهامداران جدید عدالت، این کار باید از محل سهام‌هایی که دولت در لیست واگذاری دارد انجام شود که اگر بخواهیم عددش را برآورد کنیم، حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: آن چیزی که مهم است با توجه به چالش‌هایی که در موضوع سهام عدالت به خصوص در استانی‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در حال حاضر داریم، پیشنهادی که وجود دارد این است که سهام عدالت را به مشمولان جدید به صورت مستقیم واگذار کنیم.

وی همچنین با اشاره به این که در خصوص اختصاص سهام عدالت به جاماندگان دارایی کافی وجود دارد، اضافه کرد: در حال حاضر، پرتفوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بدون تغییر و ثابت است و چه در زمان بازگشایی نمادها و چه در زمانی که اسفند ۱۴۰۰ نماد این شرکت‌ها به طور کامل متوقف شدند و چه در حال حاضر، نتیجه عدم بازگشایی نماد، در حقیقت برای کسانی که سهامدار شرکت‌‎های سرمایه‌گذاری استانی هستند، ریسک نقدشوندگی و نقدینگی است./نبض بازار

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی