کد مطلب: 28804

هواشناسی|هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

هشدار هواشناسی درباره بارش‌های سیل‌آسا در کشور | مازندران سیلابی می‌شود‌ | آژیر خطر بصدا درآمد

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز در مناطقی از استان‌های ساحلی خزر، اردبیل همچنین مناطقی از آذربایجان شرقی بارش پراکنده خواهیم داشت.

هشدار هواشناسی درباره بارش‌های سیل‌آسا در کشور | مازندران سیلابی می‌شود‌ | آژیر خطر بصدا درآمد

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در اردبیل، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، ارتفاعات شرقی تهران، فردا و دوشنبه نیز علاوه بر این مناطق در برخی مناطق گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان، البرز، تهران و قزوین بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

روز سه‌شنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، برخی مناطق گیلان و چهارشنبه نیز در برخی مناطق شمال غرب،‌گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک روی می‌دهد.

شدت بارش‌های امروز در شمال اردبیل و ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، یکشنبه در گیلان، مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی است.

فردا و روز دوشنبه دما در غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور 4 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

فردا نیز در جنوب غرب کشور و استان‌های قزوین، البرز، تهران و دوشنبه تا چهارشنبه در شمال شرق و شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش بینی شده است. روزهای یکشنبه خلیج‌فارس و یکشنبه و دوشنبه دریای خزر مواج است.

به گزارش تسنیم، امروز آسمان شهرهای زیارتی عراق صاف همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید و احتمال وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی شده است. بیشینه دما شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا طی امروز به ترتیب 43 درجه، 44، 41 و 41 درجه خواهد بود.

بیشینه دمای شهرهای شلمچه، چذابه و مهران نیز به ترتیب 46 درجه، 46 و 43 درجه پیش‌بینی شده است. 

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز در مناطقی از استان‌های ساحلی خزر، اردبیل همچنین مناطقی از آذربایجان شرقی بارش پراکنده خواهیم داشت.

همچنین امروز با پیش بینی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت برای شمال شرق آذربایجان شرقی و شمال اردبیل هشدار نارنجی صادر شده است.

سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها از مخاطرات این پدیده جوی است.

سازمان هواشناسی به هموطنان در این مناطق توصیه کرده است از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری و در سفرهای بین شهری احتیاط کنند.

همچنین روز یکشنبه با تقویت مجدد جریان‌های شمالی در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و مناطقی از خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، اردبیل و شمال آذربایجان غربی رگبار و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

خبر مهم برای مسافران شمال | مازندران سیلابی می‌شود‌

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: آب‌گرفتگی وجاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها حاصل عبور جریانات خنک و مرطوب شمالی است.

سید‌محمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران با هشدار جوی سطح زرد هواشناسی اظهار داشت: رگبار باران طی دو روز آینده ‌بیشتر نقاط استان را در بر خواهد گرفت.

وی افزود: با شکل‌گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از بعدازظهر یکشنبه 19 شهریور تا بعدازظهر دوشنبه 20 شهریور 1402 بارش باران و در برخی از ساعات روز بارش به صورت رگبار باران را خواهیم داشت.

رضوی با بیان اینکه  وزش باد شدید، رعد و برق و کاهش محسوس دما بین 6 تا 12 درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود خاطرنشان کرد: در ارتفاعات وضعیت هوا مه‌آلود پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی و احتمال خسارت به سازه‌‌های کم مقاوم پیش‌بینی شده و از مسافران درخواست می‌شود در محورهای کوهستانی استان با احتیاط رانندگی کنند.

رضوی رعایت احتیاط لازم و عدم اسکان درکنار رودخانه‌ ها و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات را خواستار شد و ادامه داد: مقاوم‌سازی سازه‌‌های کم‌مقاوم پیشنهاد می‌شود.

وی با پیش‌بینی هفت روزه وضع هوای  مازندران خاطرنشان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی وضعیت جو استان مازندران از روز شنبه 18 تا جمعه 24 با نوسانات ابری پیش بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه 18 شهریور هوا صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده بوده و در یک‌شنبه 19 شهریور صاف تا نیمه ابری از بعد از ظهر ابری همراه با وزش باد شدید از سمت غرب استان با بارندگی و رعد و برق همراه است.

این مسئول با تاکید بر اینکه دو‌شنبه 20 شهریور هوای استان ابری و در ارتفاعات مه آلود همراه با وزش باد، بارندگی و کاهش دما پیش بینی می‌شود خاطرنشان کرد:هوا از بعد از ظهر به تدریج با کاهش ناپایداری همراه بوده و در سه شنبه صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما، در غرب استان گاهی با افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

رضوی افزود: در چهارشنبه  هوا صاف تا نیمه ابری از اواخر روز همراه با وزش باد و  افزایش ابر در غرب با رگبار پراکنده خواهیم داشت و از اواخر هفته هوای نیمه ابری گاهی افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و وزش باد را پیش بینی می‌کنیم./ تسنیم

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی