کد مطلب: 28668

هواشناسی|هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

هشدار وحشتناک هواشناسی به مردم کشور | رعدوبرق و طوفان شدید در راه این استان ها | اعلام وضعیت قرمز در شنبه ۱۱ شهریور

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی استان‌های شمالی و جنوبی طی امروز و فردا خبر داد. بیشینه دمای امروز کربلا ۴۳ درجه خواهد بود.

هشدار وحشتناک هواشناسی به مردم کشور | رعدوبرق و طوفان شدید در راه این استان ها | اعلام وضعیت قرمز در شنبه ۱۱ شهریور

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در ارتفاعات مازندران،‌اردبیل، ارتفاعات مرکزی کرمان،‌جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، فردا در اردبیل،‌گیلان، مازندران،‌جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، شمال فارس، ارتفاعات زاگرس‌ مرکزی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق،‌ وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک روی می‌دهد.

دوشنبه تا چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف است و تنها در ارتفاعات مازندران در ساعات بعدازظهر و اوایل شب بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

از روز یکشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر دما به‌طور نسبی کاهش یافته و پدیده غالب در شرق کشور طی روزهای آینده وزش باد شدید گاهی گردوخاک و کاهش کیفیت هواست. همچنین فردا دریای خزر مواج و متلاطم است.

به گزارش تسنیم، امروز آسمان شهرهای نجف، کربلا و کاظمین صاف همراه با وزش باد گاهی باد شدید و احتمال رخداد گردوخاک و برای سامرا صاف و غبارآلود همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

بیشینه دما شهر کربلا 43 درجه و شهرهای نجف، کاظمین و سامرا نیز 44 درجه خواهد بود. 

آخرین داده های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه 1401) تاکنون ۱۸۶ میلی متر بارش در کشور داشتیم که بیش از ۲۰ درصد کمتر از شرایط نرمال است.

در شرایط طبیعی باید تا این موقع از سال آبی ۲۳۳ میلی متر بارش در کشور می بارید.

هم اکنون ۲۵ استان کشور با کسری بارش مواجهند و در مدت باقی مانده از سال آبی انتظار نمی‌رود تغییر قابل توجهی در جدول دریافت بارش کشور روی دهد.

همچنان استان گیلان بیشترین کسری بارش سال آبی را با میزان ۱۸۶ میلی‌متر دارد. پس از آن بیشترین کسری به ترتیب مربوط به استان‌های گلستان با ۱۵۳،‌ مازندران ۱۵۰،‌ قزوین ۱۳۳ و تهران با ۱۱۳ میلی‌متر است.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی