کد مطلب: 28659

سهام|سهام عدالت| سهامداران

خبر داغ روز دوشنبه‌ای رئیسی درباره واریز سود سهام عدالت | پرداخت هدیه 600 هزار تومانی دولت به حساب هر ایرانی

​انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث موضوعی است که رئیس سازمان بورس از تعیین تکلیف آن تا اواخر شهریور خبر داده بود حالا پیگیری‌ها حکایت از این دارد که در مهر ماه سامانه آن عملیاتی خواهد شد.

خبر داغ روز دوشنبه‌ای رئیسی درباره واریز سود سهام عدالت | پرداخت هدیه 600 هزار تومانی دولت به حساب هر ایرانی

تکلیف انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث مشخص شد

انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث موضوعی است که رئیس سازمان بورس از تعیین تکلیف آن تا اواخر شهریور خبر داده بود حالا پیگیری‌ها حکایت از این دارد که در مهر ماه سامانه آن عملیاتی خواهد شد.

او در ادامه گفت: قوه قضائیه باید به سپرده گذاری یک سرویسی ارائه کند که در آن متوفیان را مشخص و اطلاعات را به ما دهد تا ما بتوانیم بر اساس گواهی انحصار وراثتی که قوه قضائیه اعلام می‌کند و زیر ساخت‌های سرویسی که به ما می‌دهند موارد را اجرایی کنیم. پیگیر این موضوع هستیم و این مورد یکی از خواسته‌های خود مسئولان بازار سرمایه و سپرده گذاری مرکزی است.

راه اندازی سامانه انتقال سهام عدالت به وراث که همچنان در هاله‌ای از ابهام بود تا این که در ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه درباره اطلاعات فردی متوفیان سهامدار سامانه سهام عدالت به صورت الکترونیکی مطرح کرد: سازمان ثبت احوال کشور این خدمت را ارائه می‌دهد و اطلاعات متوفیان را به صورت برخط در اختیار دارد.

او افزود: ما داده‌های خدمت انحصار ورثه را در اختیار سازمان بورس قرار داده ایم تا سهام عدالت متوفیان را به خانواده‌های آن‌ها منتقل کنند. این داده‌ها به صورت وب سرویس در اختیار سازمان بورس قرار گرفته و این سازمان می‌تواند در سامانه‌های خود استفاده کند.

اما برخلاف گفته رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه مبنی بر اعطای کامل اطلاعات فوت شدگان به سازمان بورس به علت انجام فرآیند انحصار وراثت به شکل دستی تحویل آمار فوت شدگان به طور کامل انجام نشده است که در همین رابطه باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در گفت و گو با رسانه ملی مطرح کرد: فوتی‌ها از سال ۱۳۸۵ بودند از سال ۹۷ به قبل تنها عکس انحصار وراثت مبتنی بر سرویس به سازمان داده شده است و سال ۹۷ به بعد عملا تعداد متوفیان را کاور (پوشش) نمی‌کند.

سازمان بورس و اوراق بهادر هم برای سرعت بخشیدن به روند راه اندازی سامانه انتقال سهام متوفیان به وراث، زیر ساخت فنی را مجدد تغییر داده و طرحی دیگر در شورای عالی بورس مطرح کرد که در همین رابطه عشقی رئیس سازمان بورس گفت: مصوب شد تقسیم بندی سهام عدالت بر مبنای گواهی انحصار وراثت از طریق شعب کارگزاری انجام شود.

سامانه‌ای که رئیس سازمان بورس عشقی در خصوص زمان عملیاتی شدن فرآیند آن در آخرین نشست خبری خود در اسفند ۱۴۰۱ مطرح کرده بود: این موضوع حداکثر تا ۲ الی ۳ ماه آینده قطعی می‌شود و این انتقال‌های قهری می‌تواند صورت گیرد.

۳ ماه گذشت و خبری از تعیین تکلیف سامانه انتقال سهام عدالت به وراث نبود؛ باشگاه خبرنگاران جوان نیز برای اطلاع از آخرین جزئیات، موضوع را از رئیس سازمان بورس در ۸ شهریور پیگیر شد. عشقی نیز بیان کرد: بحث انتقال دارایی‌های وراث سهام عدالت و بحث سود‌هایی که بعد از فوت شخص در حساب‌های سپرده گذاری مرکزی مانده است به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

او افزود: سامانه آماده شده و تلاش این است که تا آخر شهریور اعلام کنیم که به مرور وراث متوفیان با در دست داشتن مدارک لازم به شرکت‌های کارگزاری مراجعه کنند. همین طور مذاکراتی که با دفتر قضایی داشتیم که دفاتر الکترونیکی قضایی مجدد اعلام آمادگی کردند که به این فرآیند کمک کنند در نهایت به امید خدا از اواخر شهریور این فرآیند آغاز خواهد شد.

شهریور هم به اتمام رسید و فصل پاییز آغاز شد، اما خبری از سامانه انتقال سهام عدالت به وراث نیست! باشگاه خبرنگاران جوان هم به سراغ پیگیری مجدد عملیاتی شدن این سامانه رفت در نهایت پیگیری‌های صورت گرفته حکایت از این دارد که در مهر ماه این سامانه عملیاتی خواهد شد.

حالا باید منتظر ماند و دید سرانجام سامانه انتقال سهام عدالت به وراث موضوعی که بسیاری از افراد چشم انتظار مشخص شدن آن هستند در مهر ماه عملیاتی خواهد شد یا بناست به زمان دیگری مجدد موکول شود؟

سود سهام عدالت چه زمانی واریز می شود؟

او در خصوص زمان و میزان احتمالی سود سهام عدالت جدید هم بیان کرد: به صورت سنتی مجامع شرکت‌ها که برگزار می‌شود این سود شناسایی و دریافت می‌شود و بعد از اطلاع رسانی به حساب افراد از طریق سپرده گذاری واریز خواهد شد تا زمانی که مجامع‌ها تشکیل نشود نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان و زمان سود سهام عدالت ارائه کرد و مردم باید منتطر بمانند. در آخر سهامداران توجه داشته باشند اخبار سهام عدالت را تنها از مراجع معتبر رسمی پیگیری کنند.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: فعلا هیچ ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد. سهامداران اخبار سهام عدالت را تنها از مراجع معتبر رسمی پیگیری کنند.

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد. سود سهام عدالت سال آینده چقدر می شود. افزایش سود سهام عدالت در سال آینده. آیا در تاریخ تعیین شده سود سهام عدالت واریز خواهد شد؟ مشمولان سود سهام عدالت چه کسانی هستند

حاجی‌وند،مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: سهامداران سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت نیازمند به ثبت نام جدیدی نیستند و افرادی که سال گذشته سود خود را دریافت کرده اند امسال هم می‌توانند دریافت کنند.

او در ادامه بیان کرد: برخی از افراد ممکن است شماره شبای بانکی مسدودی داشته باشند که می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام شماره شبای جدید خود را وارد کنند و امسال هم منتظر دریافت سود بر اساس اعلام رسمی که از رسانه‌های معتبر و رسمی انجام می‌شود باشند.

حاجی‌وند در خصوص ثبت نام برای دریافت سهام عدالت هم گفت: فعلا هیچ ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد این که در برخی از سایت‌ها تبلیغات ثبت نام انجام می‌شود تماما کلاهبرداری است و افراد نباید هزینه و مدرکی را جهت ثبت نام ارائه کنند.

او در خصوص زمان و میزان احتمالی سود سهام عدالت جدید هم بیان کرد: به صورت سنتی مجامع شرکت‌ها که برگزار می‌شود این سود شناسایی و دریافت می‌شود و بعد از اطلاع رسانی به حساب افراد از طریق سپرده‌گذاری واریز خواهد شد تا زمانی که مجامع‌ها تشکیل نشود نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان و زمان سود سهام عدالت ارائه کرد و مردم باید منتطر بمانند. در آخر سهامداران توجه داشته باشند اخبار سهام عدالت را تنها از مراجع معتبر رسمی پیگیری کنند.

شرایط دریافت وام سهام عدالت

همه دارندگان سهام عدالت می‌توانند این وام را دریافت کنند. چه آنها که روش مستقیم را برای فروش سهام خود انتخاب کرده‌اند و چه آنها که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

-اولین شرط دریافت این وام، داشتن حساب در بانک ملی است. پس از آن متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های بانک درخواست وام خود را ثبت‌ کنند.

-دومین شرط این است که متقاضی باید کارت ملی هوشمند داشته باشد.

-ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت یکی دیگر از شروط مهم است.

-همچنین تنها افرای می‌توانند وام سهام عدالت بانک ملی را دریافت کنند که هیچ سهمی از سبد سهام عدالت خود را نفروخته باشند. اگر مشمولان حتی یک سهم از پرتفوی خود را فروخته باشند، نمی‌توانند وام را دریافت کنند.

-افرادی که سهام عدالت آنها توقیف شده هم امکان دریافت وام را ندارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

احسان خاندوزی امروز چهارشنبه در مراسم رونمایی از گواهی سپرده نفت و میعانات گازی در خصوص مرحله دوم واریز سود سهام عدالت گفت: سازمان بورس در حال پیگیری واریز سود از سه شرکت باقی مانده است. امیدواریم تا پایان تیر مرحله دوم واریز سود سهام عدالت انجام شود.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس هم در این خصوص گفت: طی یکی دو روز آینده سه شرکت پالایش نفت بندر عباس، مجتمع فولاد مبارکه و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس سود را واریز می‌کنند و سپس مرحله دوم سود سهام عدالت برای دارندگان واریز خواهد شد.

سهام عدالت در دولت نهم به برخی از افراد داده شده است. این ثبت نام فقط مخصوص افراد تحت پوشش کمیته بود. اما باز هم افرادی هستند که مشمول سهام عدالت می شوند، اما هنوز سهامی دریافت نکرده اند. در خرداد و تیر 1401 خبری بر مبنی ثبت نام جاماندگان سهام عدالت منتشر شد. قرار بود در سال جدید جاماندگان سهام عدالت هم بتوانند ثبت نام کنند.با این حال هنوز هم خبری برای جاماندگان سهام عدالت منتشر می شود.

سید احسان خاندوزی با حضور در صحن مجلس ضمن اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی واگذاری اوراق مالی که در بودجه ۱۴۰۱ آمده بود، گفت: در تامین کسری بودجه دولت، یکی از مسیر‌هایی که در سال‌های اخیر سهم بیشتری به خود اختصاص داده است، مسئله انتشار اوراق است (استقراض از مردم) برای رفع کسری بودجه بود.

سهام عدالت یکی از موضوعاتی است که در سال‌های گذشته مورد توجه بسیاری از مردم و مسوولین قرار گرفته است.

اما در ۱۸ سالی از ورود سهام عدالت به ادبیات اقتصادی کشور می‌گذرد، همیشه درباره نحوه آزادسازی آن بحث های مختلفی انجام شده است.

حدود ۴۹ میلیون نفر در کشور دارای برگه‌های سهام عدالت هستند و این مساله به دلیل دربرگیری فراوانی که دارد، توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است.

سهام عدالت در قالب برگه های ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۰ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی میان افراد واجد شرایط توزیع شده است.

برگه های ۴۰۹ هزار تومانی سهام عدالت، حدود ۱۰ میلیون و ۵۲۹ هزار تومان ارزش دارد. ارزش برگه های ۴۹۰ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی به ترتیب ۱۲ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان، ۱۳ میلیون و ۶۹۶ هزار تومان و ۲۵ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان بوده است.

پلیس فتا با ارسال پیامک انبوه اعلام کرد: «هموطن گرامی آیا اطلاع دارید پیام با محتوای «سود سهام عدالت»، «ابلاغ حکم قضایی ثنا» که از پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی و خطوط شخصی برای افراد جامعه ارسال می‌گردد، عمده‌ترین شیوه سرقت اینترنتی از کارت‌های بانکی هست چرا که نرم‌افزارهای مخرب حریم خصوصی شما را نقض می‌کند و در صورت کلیک بر روی آدرس اینترنتی شما قربانی بعدی خواهید بود.»

مردم مدیریت سهام عدالت را به دست می‌گیرند

معاون امور تعاون وزارت کار با اشاره به وجود ۴۹ شرکت تعاونی سهامی عدالت اظهار کرد: امروز در مدل سهام عدالت با وجود آنکه طبق قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مالکیت را به مردم دادیم ولی مدیریت هنوز در دست مردم نیست و دولت قرار است که این کار را تعیین تکلیف کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۶ شرکت بورسی،۱۳ شرکت غیربورسی و ۴۹ شرکت تعاونی داریم که در قالب سهام عدالت بالاترین سوددهی را دارند.میزان دارایی شرکتهای سهام عدالت بیشتر از میزان دارایی‌های وزارت کار در قالب شرکتهای شستا، تامین اجتماعی،‌صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بازنشستگی فولاد است ولی با وجود سرمایه بالا در سهام عدالت مردم در مدیریت آنها نقشی ندارند. در همایش اقتصاد تعاونی، رئیس جمهور دستور دادند که این مساله رسیدگی و مرتفع شود و مسئولیت پیگیری کار با کارگروه مربوطه در وزارت امور اقتصاد و دارایی است و وزیر اقتصاد اعلام کردند که این اتفاق خواهد افتاد تا مردم بهتر بتوانند دارایی‌هایشان را مدیریت کنند.

سهام عدالت

آنطور که وزیر اقتصاد اعلام کرده، تخصیص سهام عدالت به جاماندگان مستلزم طی مراحل تایید و تصویب در هیات دولت است.

سال گذشته حدود ۳.۵ میلون نفر به عنوان جاماندگان سهام عدالت شناسایی شدند و قرار بود به هرکدام از این افراد مبلغ ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت اختصاص پیدا کند. اما رییس سابق سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که تحقق این موضوع به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد که چنین منابعی فعلا موجود نیست.

طبق تصویب‌نامه هیات وزیران قرار شد دو درصد سهام بانک ملت، سه درصد از سهام بانک تجارت و ۲.۷ درصد سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری شوند.

البته به گفته رییس سابق سازمان خصوصی سازی، منابع در نظر گرفته شده، منابع مورد نیاز سهام عدالت را پوشش نمی‌دهد.

موضوع تخصیص سهام عدالت به جاماندگان، مصوبه مجلس را دارد و در ماه‌های اخیر مورد تاکید نمایندگان مجلس قرار گرفته است.

تازه‌ترین خبر در این زمینه از سوی سیداحسان خاندوزی ـ وزیر اقتصاد اعلام شده که گفته که مراحل تصویب و تخصیص سهام عدالت به جاماندگان باید از طریق هیات دولت طی شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین درباره زمان واریز سود سهام عدالت بیان کرد: پس از اینکه مجامع برخی از شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت برگزار شد و تقسیم سود انجام شد به رییس سازمان بورس می‌گویم تا خیلی فوری از همه شرکت‌ها منابع را وصول و به حساب سهامداران واریز کند.

حدود دو ماه قبل نیز معاون جدید واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی به ایسنا گفت: ترجیح سازمان خصوصی‌سازی و قانون‌گذار واگذاری سهام شرکت‌های بورسی به جاماندگان سهام عدالت است. سازمان خصوصی‌سازی در پیشنهادی که سال گذشته به دولت ارائه کرد اعلام کرد که سهام شرکت‌های بورسی را مد نظر دارد، امسال نیز پیشنهاد مذکور دوباره مطرح شده است.

طی چند سال گذشته با توجه به آزادسازی سهام عدالت، افزایش ارزش این سهام و همچنین افزایش قیمت سود آن، اخبار مربوط به سهام عدالت چه برای مشمولان و چه برای جاماندگان حائز اهمیت است. در این میان و با وجود آنکه پرداخت سود سالانه سهام عدالت قاعده خاصی دارد و شناسایی و ثبت‌نام جاماندگان توسط مسئولان درحال پیگیری بوده و هنوز به نتیجه نرسیده است، بسیاری از افراد از طریق پیامک بیا پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی سعی در فریب افراد دارند. موضوعی که مسئولان بارها درمورد آن هشدار داده و از مردم تقاضا کردند در این مورد هوشیار باشند.

تاریخ واریز سود سهام عدالت

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در خصوص فرایند واریز سود سهام عدالت گفت: هم اکنون هیچگونه توزیع سودی در حال انجام نیست و در صورتیکه قرار به توزیع سود سهام عدالت باشد، از طریق رسانه‌های رسمی از جمله رادیو و تلویزیون اطلاع رسانی خواهد شد.

حاجی وند افزود: همچنین سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت خود نباید مبلغی را پرداخت کنند و سود به صورت خودکار از طریق شماره شبا ثبت شده در شرکت سپرده گذاری مرکزی برای آن‌ها واریز خواهد شد./اندیشه معاصر

فهرست دریافت سهام عدالت

وزیر اقتصاد با بیان "فهرست افراد مستحق برای دریافت سهام عدالت بروزرسانی شده است و روز گذشته نامه جدیدی برای معاون اول جهت طرح در هیئت دولت ارسال کردیم" گفت: در مجموع برای حدود ۴.۵میلیون تا ۵میلیون نفر پیش‌بینی ارائه سهام انجام شده است.

وزیر اقتصاد با بیان "فهرست افراد مستحق برای دریافت سهام عدالت بروزرسانی شده است و روز گذشته نامه جدیدی برای معاون اول جهت طرح در هیئت دولت ارسال کردیم" گفت: در مجموع برای حدود ۴.۵میلیون تا ۵میلیون نفر پیش‌بینی ارائه سهام انجام شده است.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در گفتگو با خبرنگار ما، در پاسخ به سؤالی در خصوص سهام عدالت جاماندگان و کمبود احتمالی منابع گفت: منابع برای جاماندگان داریم، دولت به‌قدری که بخواهد سهام به جاماندگان واگذار کند دارد و در سال گذشته نیز دو بار تلاش کردیم مصوبه آن را از هیئت دولت دریافت کنیم، دستگاه‌هایی که مالک آن سهام و صنعت بودند با واگذاری سهام موافقت نکردند.سلام نو

وی با بیان اینکه "روز گذشته مجدداً با بروزرسانی تعداد افرادی که مستحق بودند و باید مشمول عدالت می‌شدند نامه جدیدی را برای آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور برای طرح در هیئت دولت ارسال کردیم"، گفت: در این پیشنهاد تلاش شد سهام‌هایی را که احتمالاً بدون مشکل باشند و تصور می‌کنیم وزرا با آن موافقت کنند، برای آقای مخبر ارسال کردیم تا در دستور کار هیئت دولت قرار بگیرد.

پیش‌بینی سهام برای ۵ میلیون جامانده سهام عدالت

خاندوزی با تأکید بر اینکه "امیدوار هستیم امسال این وعده محقق شود"، گفت: سهامی که تا امروز از سوی دولت تأمین شده است، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و ۱.۵میلیون نفری را که در دهه ۸۰ از دریافت سهام عدالت جا مانده بودند، شامل می‌شود، در مجموع برای حدود ۴.۵ میلیون تا ۵ میلیون نفر، حتی افرادی که در دوره اول ثبت‌نام سهام عدالت انجام داده بودند و مستحق نیز بودند اما سهام دریافت نکردند، پیش‌بینی سهام انجام شده است.

امکان تحقق واگذاری سهام عدالت تا دو ماه پس از تصویب هیئت دولت

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص پیش‌بینی زمان سهام‌دار شدن جاماندگان گفت: اعطای سهام به جاماندگان زمان نمی‌برد و در حقیقت مسئله مصوبه هیئت دولت است. در صورتی که وزارتخانه‌های مالک شرکت‌های نفتی یا صنعتی موافقت کنند مراحل مربوط به اعطای سهام یک تا دو ماهه انجام‌شدنی است. امیدوار هستیم این پیشنهاد به سرنوشت پیشنهاد سال گذشته دچار نشود که با آن مخالفت شد.

سهامداران سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت نیازمند به ثبت نام جدیدی نیستند و افرادی که سال گذشته سود خود را دریافت کرده اند امسال هم می‌توانند دریافت کنند

سهام عدالت

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مشاور رییس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: سهامداران توجه داشته باشند اخبار سهام عدالت را تنها از مراجع معتبر رسمی پیگیری کنند.

حاجی وند گفت: سهامداران سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت نیازمند به ثبت نام جدیدی نیستند و افرادی که سال گذشته سود خود را دریافت کرده اند امسال هم می‌توانند دریافت کنند.

او در ادامه بیان کرد: برخی از افراد ممکن است شماره شبای بانکی مسدودی داشته باشند که می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام شماره شبای جدید خود را وارد کنند و امسال هم منتظر دریافت سود بر اساس اعلام رسمی که از رسانه‌های معتبر و رسمی انجام می‌شود باشند.

حاجی وند در خصوص ثبت نام برای دریافت سهام عدالت هم گفت: فعلا هیچ ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد این که در برخی از سایت‌ها تبلیغات ثبت نام انجام می‌شود تماما کلاهبرداری است و افراد نباید هزینه و مدرکی را جهت ثبت نام ارائه کنند.سلام نو

وزیر اقتصاد با بیان "فهرست افراد مستحق برای دریافت سهام عدالت بروزرسانی شده است و روز گذشته نامه جدیدی برای معاون اول جهت طرح در هیئت دولت ارسال کردیم" گفت: در مجموع برای حدود ۴.۵میلیون تا ۵میلیون نفر پیش‌بینی ارائه سهام انجام شده است.

وزیر اقتصاد با بیان "فهرست افراد مستحق برای دریافت سهام عدالت بروزرسانی شده است و روز گذشته نامه جدیدی برای معاون اول جهت طرح در هیئت دولت ارسال کردیم" گفت: در مجموع برای حدود ۴.۵میلیون تا ۵میلیون نفر پیش‌بینی ارائه سهام انجام شده است.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در گفتگو با خبرنگار ما، در پاسخ به سؤالی در خصوص سهام عدالت جاماندگان و کمبود احتمالی منابع گفت: منابع برای جاماندگان داریم، دولت به‌قدری که بخواهد سهام به جاماندگان واگذار کند دارد و در سال گذشته نیز دو بار تلاش کردیم مصوبه آن را از هیئت دولت دریافت کنیم، دستگاه‌هایی که مالک آن سهام و صنعت بودند با واگذاری سهام موافقت نکردند.سلام نو

وی با بیان اینکه "روز گذشته مجدداً با بروزرسانی تعداد افرادی که مستحق بودند و باید مشمول عدالت می‌شدند نامه جدیدی را برای آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور برای طرح در هیئت دولت ارسال کردیم"، گفت: در این پیشنهاد تلاش شد سهام‌هایی را که احتمالاً بدون مشکل باشند و تصور می‌کنیم وزرا با آن موافقت کنند، برای آقای مخبر ارسال کردیم تا در دستور کار هیئت دولت قرار بگیرد.

پیش‌بینی سهام برای ۵ میلیون جامانده سهام عدالت

خاندوزی با تأکید بر اینکه "امیدوار هستیم امسال این وعده محقق شود"، گفت: سهامی که تا امروز از سوی دولت تأمین شده است، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و ۱.۵میلیون نفری را که در دهه ۸۰ از دریافت سهام عدالت جا مانده بودند، شامل می‌شود، در مجموع برای حدود ۴.۵ میلیون تا ۵ میلیون نفر، حتی افرادی که در دوره اول ثبت‌نام سهام عدالت انجام داده بودند و مستحق نیز بودند اما سهام دریافت نکردند، پیش‌بینی سهام انجام شده است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص پیش‌بینی زمان سهام‌دار شدن جاماندگان گفت: اعطای سهام به جاماندگان زمان نمی‌برد و در حقیقت مسئله مصوبه هیئت دولت است. در صورتی که وزارتخانه‌های مالک شرکت‌های نفتی یا صنعتی موافقت کنند مراحل مربوط به اعطای سهام یک تا دو ماهه انجام‌شدنی است. امیدوار هستیم این پیشنهاد به سرنوشت پیشنهاد سال گذشته دچار نشود که با آن مخالفت شد.

سهامداران سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت نیازمند به ثبت نام جدیدی نیستند و افرادی که سال گذشته سود خود را دریافت کرده اند امسال هم می‌توانند دریافت کنند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مشاور رییس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: سهامداران توجه داشته باشند اخبار سهام عدالت را تنها از مراجع معتبر رسمی پیگیری کنند.

حاجی وند گفت: سهامداران سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت نیازمند به ثبت نام جدیدی نیستند و افرادی که سال گذشته سود خود را دریافت کرده اند امسال هم می‌توانند دریافت کنند.

او در ادامه بیان کرد: برخی از افراد ممکن است شماره شبای بانکی مسدودی داشته باشند که می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام شماره شبای جدید خود را وارد کنند و امسال هم منتظر دریافت سود بر اساس اعلام رسمی که از رسانه‌های معتبر و رسمی انجام می‌شود باشند.

حاجی وند در خصوص ثبت نام برای دریافت سهام عدالت هم گفت: فعلا هیچ ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد این که در برخی از سایت‌ها تبلیغات ثبت نام انجام می‌شود تماما کلاهبرداری است و افراد نباید هزینه و مدرکی را جهت ثبت نام ارائه کنند.سلام نو

آنچه دیگران میخوانند
  • ناشناس ارسالی در

    سلام راستی جایزه به سهام داران یدن با تشکر

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی