کد مطلب: 28616

بازنشستگان| حقوق بازنشستگان|همسان سازی حقوق

تغییرات جدی از حقوق بازنشستگان در تابستان امسال | حقوق ۹ میلیونی با امکانات و شرایط درمانی ویژه برای این دسته از بازنشستگان در روز یکشنبه

پرداخت حقوق شهریورماه سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۴‌ میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی از روز دوشنبه هفته آینده ۲۰ شهریورماه آغاز خواهد شد.

تغییرات جدی از حقوق بازنشستگان در تابستان امسال | حقوق ۹ میلیونی با امکانات و شرایط درمانی ویژه برای این دسته از بازنشستگان در روز یکشنبه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید حقوق بازنشستگان به ویژه آن دسته از بازنشستگانی که دریافتی کمی دارند، در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند.در تعریف مستمری یا حقوق بازنشستگان به زبان عامیانه ، می توان گفت ، مقدار پولی است که ماهانه ، به طور مستمر و تا پایان عمر ، به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تامین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس احکام جدید بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی ، تعلق می گیرد. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.​​حقوق بازنشستگان1401 همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است . حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 مقداری از حقوق بازنشستگان کشور ی کمتر می باشد

واریزی مهم برای بازنشستگان

حقوق بازنشستگان

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید حقوق بازنشستگان به ویژه آن دسته از بازنشستگانی که دریافتی کمی دارند، در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند.در تعریف مستمری یا حقوق بازنشستگان به زبان عامیانه ، می توان گفت ، مقدار پولی است که ماهانه ، به طور مستمر و تا پایان عمر ، به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تامین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس احکام جدید بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی ، تعلق می گیرد. سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.حقوق بازنشستگان۱۴۰۱ همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است . حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ مقداری از حقوق بازنشستگان کشور ی کمتر می باشد.

نحوه پرداخت اینترنتی حق بیمه تامین اجتماعی

برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت چندین راه متنوع وجود دارد. از آن جا که اکثر بانک ها نیز اقدام به ارائه خدمات اینترنتی نموده اند یکی از مسیرهای انجام این کار وب سایت های بانک ها می باشد. برای این کار، می بایست فیش پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی را تهیه کرده و سپس، با مراجعه به سایت بانک مورد نظر خود اقدام به پرداخت حق بیمه به صورت آنلاین نمایید. در ابتدا باید برای دریافت پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از پرتال سازمان تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir مراجعه کنید.

این سامانه، برای ارائه فیش پرداخت بیمه گروهای بیمه ای متفاوت مانند بیمه های حرفه ای، مشاغل آزاد، اختیاری، کارگران ساختمانی، و رانندگان انفرادی می باشد. پس از ثبت نام در سایت و تهیه نام کاربری و رمز عبور شما یک پروفایل شخصی در سایت بیمه دارید که می توانید پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی را از طریق سایت es.tamin.ir انجام دهید.

به محض انجام تمهیدات لازم، از سوی سازمان تامین اجتماعی، جهت پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی در سایت es.tamin.ir، متن مقاله به روز رسانی خواهد شد.

نحوه پرداخت حضوری حق بیمه تامین اجتماعی

از آنجا که امکان پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه زنان خانه دار، از روش غیر حضوری و آنلاین ممکن است برای همه افراد امکان پذیر نباشد. بیمه شده می تواند به چند روش پرداخت حق بیمه خود به صورت حضوری را انجام دهد از جمله:

پرداخت حق بیمه از طریق مراجعه به بانک هایی که طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی می باشند و امکان پرداخت حق بیمه از طریق آنها امکان پذیر می باشد. نکته قابل توجه این است که شما در این روش حتما باید در بانک مورد نظر و یا یکی از شعب آن حساب فعال داشته باشید تا بانک با امکان برداشت مبلغ بیمه را از حساب شما داشته باشد.

خدماتی که در دفاتر خدمات عمومی و کافی نت ها انجام می شود مشابه یکدیگر می باشد و شما با در دست داشتن یک کارت بانکی که رمز دوم داشته باشد و همچنین فیش پرداخت حق بیمه امکان پرداخت حق بیمه را دارید.

هنگام مراجعه به کافی نت ها و دفاتر خدمات عمومی کارمندان شاغل در این بخش ها به دلیل دسترسی با سامانه پرداخت حق بیمه می توانند علاوه بر دریافت فیش بیمه بر اساس مشخصات شما، اقدام به پرداخت فیش نیز داشته باشند.

روش های حضوری مراجعه به بانک در سال های اخیر بسیار کم رنگ شده و جای خود را به پرداخت های غیرحضوری داده است. اما با این وجود برای گروهی از افراد که ممکن است شرایط و موقعیت دسترسی به انجام خدمات غیرحضوری را نداشته باشند این خدمات در بانک های طرف قرارداد بیمه یا کارگزاری هایی که نماینده آن ها هستند انجام می شود. شما با در دست داشتن فیش بیمه و داشتن حساب بانکی در یکی از شعب بانکی که قصد پرداخت حق بیمه را دارید می توانید اقدام به پرداخت فیش خود نمایید.

زمان پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی با توجه به شغل، شرایط شغلی متفاوت می باشد. برای مثال پرداخت بیمه هایی که از طرف یک کارفرما برای بیمه شدگانش باید انجام شود معادل 30 درصد حقوق آن ها و تا روز آخر ماه بعد می باشد و در صورت عدم پرداخت حق بیمه کارگر توسط کارفرما برای آن پیگیرد خواهد داشت.

 البته اگر زمان پرداخت حق بیمه با یکی از روز های تعطیل رسمی برخورد داشته باشد تا یک روز بعد از آن نیز امکان پرداخت حق بیمه از طرف کارفرما امکان پذیر می باشد.اما اگر بیمه شده به صورت اختیاری اقدام به پرداخت مبالغ حق بیمه خود می نماید. آخرین مهلت پرداخت حق بیمه از شرایط زیر تبعیت می کند.

با توجه به اینکه فیش پرداخت حق بیمه را به چه صورت دریافت میکنید شرایط پرداخت متفاوت می باشد. برای مثال برای مشاغل آزاد اگر ماهیانه فیش قرار است پرداخت شود تا پایان ماه بعد فرصت پرداخت امکان پذیر می باشد.

در این نوع بیمه خود شخص اقدام به پرداخت حق بیمه خود می نماید. با توجه به زمانی که در هنگام دریافت پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طرف بیمه شده انتخاب می شود زمان پرداخت فیش بیمه نیز متفاوت می باشد.

در این نوع پرداخت فیش بیمه تا دو ماه بعد امکان پرداخت فیش بیمه وجود دارد.

پرداخت سه ماهه

پس از دریافت فیش سه ماهه تا یک روز پس از آخرین روز از ماه سوم امکان پرداخت حق بیمه برای شما امکان پذیر می باشد.

پرداخت شش ماه و یکسال

برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای مدت زمان شش ماه تا یکسال تا آخرین روز زمان تعیین شده در فیش مهلت دارید.

نکته : اگر می خواهید از دفترچه های درمانی استفاده کنید باید پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی را زودتر از زمان مشخص شده در فیش انجام دهید تا در سیستم ثبت شده و شما بتوانید از خدمات اینترنتی بیمه سازمان تامین اجتماعی نظیر مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی و همچنین خدمات حضوری آن استفاده نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی آنلاین پاسخ دهند.

وی ادامه داد: در مراکز ملکی تامین اجتماعی درمان اضافه می‌شود اما پاسخگوی تعداد مراجعه‌کنندگان نیست و باید حداقل ماه‌ها برای یک بیماری خاص و عیر اورژانسی در صف بمانند و ناچار باید منتظر بمانند یا به بیمارستان‌های دیکر مراجعه کنند اما کیفی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی از برخی بیمارستان علی خصوصی از نظر هتلینگ رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به قرارداد بیمه‌های تکمیلی بازنشستگان گفت: قرارداد با آتیه سازان حافظ تا آبان ماه است و تمام می‌شود.

وی با اشاره به چگونگی اجرای همسان‌سازی بازنشستگان گفت: فلسفه همسان‌سازی به این خاطر است که امسال افزایش حقوق ۲۷درصد بر حداقل بگیرها و ۲۱ درصد سایر سطوح در آمدی مصوب شد اما سطح برقراری باید با امروز حفظ شود اما در گذشته یکبار انجام شد و ۷۵درصد متناسب‌سازی در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ صورت گرفت اما ۲۵ درصد آن ماند. از اول ابتدای سال توانستیم برای ۱۴۰۰ این میزان معوقه متناسب‌سازی را بگیریم که بازنشستگان انتطار دارند معوقه ۱۴۰۰ را نیز پرداخت کنند.

وی افزود: هر دستی که بخواهد در داخل جیب بیت المال تامین اجتماعی برود، قطعا باید منتظر برخورد و واکنش جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی باشد و خودکرده را تدبیر نیست! ما درباره خود بانک رفاه و سود بانک رفاه از شورای‌عالی امنیت ملی پیگیری‌هایی کردیم که امیدواریم به همراه پیگیری‌های حقوقی نتیجه بدهد.

اسدی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: برای آنکه فاصله متوسط بگیران فاصله خود را در زمان برقراری مستمری با حداقل بگیران حفظ کنند، متناسب‌سازی انجام می‌شود که ۷۵ درصد آن برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پرداخت شد و ۲۵ درصد آن مانده که در احکام بازنشستگان نیز آمده اما پرداخت نشده است.

این عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: ما در حال تعامل با مجلس هستیم تا دولت مکلف شود حقوق بازنشستگان را به اندازه تورم افزایش دهد تا هرساله نیازمند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نباشیم.

وی با اشاره به موضوع شرکت یک عضو از بازنشستگان به اعضای کارگری شورای‌عالی کار گفت: باتوجه به تاثیر حقوق کارگران بر حقوق بازنشستگان به نظر می‌رسد ما باید یک کرسی رای در شورا داشته باشیم و به مجلسی‌ها در چهارچوب پیشنهاد گفتیم که ما نیز مانند کارگران و کارفرمایان حداقل یک نماینده داشته باشیم.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی