کد مطلب: 28594

هواشناسی|هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

خیزش گرد و خاک در کشور | هشدار مهم هواشناسی برای این استان ها | منتظر ورود طوفان باشید

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: رگبار و رعدوبرق برای هفت استان کشور در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی برای دو روز آینده پیش‌بینی می‌شود.

خیزش گرد و خاک در کشور | هشدار مهم هواشناسی برای این استان ها | منتظر ورود طوفان باشید

فریبا گودرزی» درباره وضعیت آب هوا و شرایط جوی امروز جمعه دهم شهریورماه و روزهای آتی گفت: برای دو روز آینده در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های مازندران، غرب سمنان، تهران و البرز و همچنین ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز یکشنبه نیز در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات زاگرس مرکزی این بارش‌ها ادامه دارد.

گودرزی خاطرنشان کرد: برای چند روز آینده در بخش‌هایی از مرکز و نوار شرقی کشور افرایش سرعت وزش باد در نواحی مستعد موجب خیزش گردوخاک می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل توفان گردوخاک پیش‌بینی کرد.

گودرزی گفت: تهران امروز بعدازظهر در برخی ساعات وزش باد را تجربه می‌کند و در ارتفاعات استان نیز در ساعات شب بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

«صادق ضیاییان» امروز در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضع هوا گفت: افزایش شدت باد امروز در ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، قم، مرکزی، نیمه جنوبی تهران، البرز، اصفهان، زنجان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی موجب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

به گفته وی این شرایط فردا (چهارشنبه) در لرستان، مرکزی، قم، البرز، تهران، قزوین، شرق سمنان، کرمانشاه، گلستان، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی نیز ادامه دارد و روز پنج شنبه به شمال سیستان و بلوچستان و شرق سمنان کشیده می‌شود.

وی درباره اخرین وضعیت فعالیت سامانه بارشی نیز گفت: بارش‌ها به شکل رگبار باران که با باد نسبتا شدید همراه است امروز در آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان، ارتفاعات استانهای البرز و تهران، ارتفاعات خراسان شمالی و جنوب سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: فردا هم در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، ارتفاعات استانهای زنجان، قزوین، خراسان شمالی، مازندران، گلستان، تهران و البرز به شکل رگبار و رعدو برق بارندگی خواهیم داشت و دمای هوا در پایتخت نیز رو به کاهش است

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی در این استان خبر داد و گفت: کشاورزان تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی پایدار تا بعد از ظهر سه شنبه در منطقه است بر همین اساس آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

دادرس با بیان اینکه از اواخر عصر فردا دمای هوا تدریجی ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد، افزود: از بعد از ظهر سه شنبه به تدریج با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار و خنک به منطقه، شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن، کاهش دما، بارندگی گاهی رگباری و شدید، وزش باد برخی مناطق شدید، رعد و برق و احتمال تگرگ تا صبح پنجشنبه فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی جوی و کشاورزی در گیلان خبر داد و گفت: این هشدار از عصر فردا سه شنبه آغاز و تا اواخر چهارشنبه ادامه دارد که لازم است کشاورزان در بخش‌های مختلف تمهیدات لازم را بیاندیشند و مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اینکه هشدار سطح زرد دریایی نیز طی این ایام صادر شده است، ادامه داد: وضعیت دریا از فردا مواج و برای فعالیت‌های دریانوردی و شنا نامناسب است.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی