کد مطلب: 28570

بنزین| قیمت بنزین|بنزین سوپر

خبر رسمی درباره گران شدن قیمت بنزین | تصمیم نهایی دولت اعلام شد | سهمیه بنزین این افراد زیاد شد

از ابتدای امسال سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی پرداخت نشده است. اما حالا وزیر نفت خبر از برطرف شدن مشکل رانندگان تاکسی‌های اینترنتی داد.

خبر رسمی درباره گران شدن قیمت بنزین | تصمیم نهایی دولت اعلام شد | سهمیه بنزین این افراد زیاد شد

 سهمیه بنزین از اهمیت بالا برخوردارست.سهمیه بنزین واریز شد. سهمیه بنزین در آخر هر ماه واریز میشود سهمیه بنزین هر ماه واریز میشود. آخرین تغییرات درباره سهمیه بنزین را در ادامه میخوانید.

واریزی داغ برای مردم

سهمیه بنزین

از ابتدای امسال سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی پرداخت نشده است. پیش از این احسان نصر، معاون عملیات تپسی گفته بود: از نیمه دوم سال گذشته واریز سهمیه بنزین رانندگان تاکسی اینترنتی با تاخیر مواجه شده و هم اکنون بعد از گذشت ۴ ماه هنوز مابه التفاوت یارانه سوخت تاکسی‌های اینترنتی واریز نشده است.

در نقطه مقابل رانندگان اسنپ و تپسی می‌گویند قرار بود کرایه‌ها پایین باشند اما در مقابل به آنها اعتبار بنزین پرداخت شود. حالا اما اولی اجرا می‌شود و دومی نه. از آن سو قیمت قطعات یدکی نیز به طور مداوم در حال افزایش است و شغل رانندگی استهلاک زیادی برای ماشین به بار می‌آورد. نتیجه؟ کار به عنوان راننده اسنپ و تپسی دیگر صرفه اقتصادی ندارد. به ویژه که رانندگان معتقدند کمیسیون این دو شرکت هم بالاست.

پیش از این اسنپ و تپسی، بیستم هر ماه آمار پیمایش را به صورت اتوماتیک به وزارت کشور ارسال می‌کرد و آنها بعد از تجمیع و صحت سنجی به وزارت نفت ارسال می‌کردند تا شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بعد از پردازش، سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی را به کارت‌های بانکی اعمال کند.

معمولا در یک بازه زمانی دو سه هفته این کار انجام می‌شد. اما به مرور زمان این واریز سهمیه مداوما با تاخیر مواجه شده است تا جایی که در سال جاری هنوز سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی واریز نشده است.

واریزی مهم برای مردم

در این شرایط امروز وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت بیان کرد تاکسی‌های اینترنتی سهمیه اعتباری داشتند که از طریق بانک ملت انجام می‌شد چون در ردیف بودجه درنظر گرفته شده بود؛ در ردیف بودجه امسال این موضوع پیش‌بینی نشده است و ما پیشنهاد دادیم که در دستور کار دولت قرار گیرد و اختلاف بین سهمیه آزاد و سهمیه ۱۵۰۰ تومانی پرداخت شود.

همچنین وزیر نفت گفت: در مسیر زائران اربعین ذخایر خوبی پیش‌بینی شده است، جایگاه‌ها تکمیل شده تا لب مرز، حتی برای آن طرف مرز هم ۵ میلیون لیتر گازوئیل پیش‌بینی شده است تا زائران عزیز دچار مشکل نشوند. اوجی تاکید کرد که ذخایر ما خوب است و مردم نگران نباشند؛ سهمیه هیچ جایگاهی را کم نکرده‌ایم.

وی افزود: تا پایان شهریور ماه تولید نفت خام به ۳.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. طی ۴ ماه اول سال ۱۶ درصد بیشتر گاز به نیروگاه‌ها دادیم. با این اقدام روزانه ۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع کمتری در نیروگاه ها مصرف شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه، روزانه ۳۶ میلیون لیتر گاز بیشتر به نیروگاه‌ها تزریق کردیم، گفت: واردات بنزین از روسیه را تکذیب می‌کنیم، در تمامی جایگاه‌های بنزین کشور عملیات سوخت‌گیری و سوخت‌رسانی انجام می‌شود.

وزیر نفت درباره شایعاتی که پیرامون افزایش قیمت بنزین در فضای مجازی مطرح می‌شود، گفت: در رابطه با جایگاه‌های سوخت ما هفته گذشته به مردم عزیز اعلام کردیم که هیچگونه افزایش قیمتی در سوخت نخواهیم داشت و همه پالایشگاه‌ها با ظرفیت کامل در حال کار هستند و ۱۵۰ میلیون لیتر ذخایر سوخت ما است. متاسفانه رسانه‌های معاند هفته‌ گذشته شایعاتی را مطرح کردند که دولت قصد گران کردن سوخت را دارد. در حالی که ما از اردیبهشت ماه در راستای اجرای مصوبه مجلس؛ محدودیت برای کارت سوخت جایگاه‌داران در حال را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: هفته گذشته ما ۱۳۷ میلیون لیتر مصرف داشتیم امروز ۱۱۴ میلیون مصرف داریم و اتفاق خاصی در کشور نیفتاده است.

اوجی تاکید کرد:‌ ما به مردم اعلام می‌کنیم که با تلاش شبانه روز همکارانم ما بیش از سال گذشته تولید بنزین می‌کنیم و نسبت به سال گذشته ذخایر بیشتری داریم و دولت هم هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت ندارد.

در ششمین‌ماه سال ۱۴۰۲، میزان ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز می‌شود، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

طرح فعلی سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسائل نقلیه بنزین‌ سوز آغاز شد.

موتورسیکلت‌ها ابتدا شش ماه بود که به‌ دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام‌ شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود./ ایسنا

جواد اوجی وزیر نفت در این خصوص گفت: سهمیه صاحبان خودرو 60 لیتر بنزین 1500 تومانی و 150 لیتر بنزین 3000 هزار تومانی در مجموع 210 لیتر بنزین است و مازاد بر این نیز از کارت سوخت جایگاه استفاده می‌شود؛ کارت سوخت جایگاه بیشتر برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.

 «رحمان سادات نجفی» روز سه شنبه اظهار کرد: براساس این طرح که با نام «رویداد تابستانه سلام هموطن کیش» آغاز شده، سه میلیون لیتر بنزین رایگان برای جذب گردشگر زمینی به کیش اختصاص یافته که در صورت استقبال مسافران تا پایان سال جاری ادامه دار خواهد بود.

وی ادامه داد: مسافران زمینی کیش می‌توانند با نصب برنامه «مشعل» به نشانی www.mymashal.ir و در لحظه ورود به کیش علاوه بر دریافت ۲۰۰ لیتر بنزین رایگان، با استقرار در هتل‌ها، خرید از مراکز پذیرایی، بازارها و تفریحات گردشگری، تخفیفات ۲۰ تا ۷۰ درصدی خود را بصورت بنزین رایگان دریافت کنند.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با بیان اینکه بنزین‌های اهدایی امکان انتقال به دیگران را دارد، اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح این،‌ قابلیت تبدیل به وجه نقد بنزین ذخیره شده و انتقال به کارت بانکی معرفی شده است.

وی در ادامه با یادآوری سفر زمینی بیش از ۱۰۰هزار نفر به کیش در نوروز، ۱۴۰۲ افزود: هرچند این روزها خسارت وارده به دلیل کاهش تعداد پروازها در کسب و کارها و صنعت گردشگری کیش انکار ناپذیر است اما تجربه نشان می‌دهد که مسافران زمینی بازدهی مناسب و قابل قبولی در بازگشت رونق جزیره دارند.

«سادات نجفی» با بیان اینکه انتظار می‌رود این طرح خاص، محرکی برای جذب گردشگر در کیش باشد، تصریح کرد:‌ جزئیات این طرح به طور کامل از رسانه ملی و سایر رسانه های جمعی در حال معرفی و اطلاع رسانی است.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش به تلاش بخش خصوصی برای بازگشت رونق به کسب و کارها و صنعت گردشگری کیش اشاره کرد و افزود: هم اکنون هتل‌های کیش بیش از ۷۰ درصد تخفیف به مشتریان خود ارائه می‌دهند و به جرات می‌توان گفت که قیمت یک هتل چهارستاره در جزیره کیش یک چهارم همین هتل در سایر نقاط گردشگری ایران است و با قیمت یک محل اقامتی مهمانپذیر در تهران برابری می‌کند.

ی و نحوه توزیع آن را تکذیب می‌کنم، چون هنوز تلفیق وارد بررسی این ماده نشده است. کمیسیون تخصصی تلفیق هم این موضوع را مراعا گذاشته که به خاطر مسائل حول این قضیه است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه سهمیه بنزین به جای پلاک خودرو به کد ملی شهروندان تعلق می‌گیرد، گفت: دولت در ماده ۳۱ تنها بیان داشته که یارانه انرژی به طور مساوی بین ایرانیان تقسیم شود اما توضیح نداده که منظور از تقسیم مساوی چیست و قرار است چگونه انجام شود. به همین دلیل ما این موضوع را در تلفیق مراعا گذاشتیم. علاوه بر این تاکنون اعضای هیات رئیسه تلفیق به همراه کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و رئیس مجلس دو جلسه با رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور و برخی وزرا داشتیم که در این دو جلسه موضوع ارز، سیاست‌های ارزی و انرژی مطرح شد. با توجه به تعدد نظرات قرار بر این شد که طی روزهای آینده جلسه‌ای درباره انرژی و صرفه جویی انرژی و حامل‌های انرژی برگزار و تصمیم گیری شود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی