کد مطلب: 28560

ایران خودرو| خودرو| پیش فروش ایران خودرو

خبر داغ: آغاز قرعه کشی محصولات ایران خودرو در شهریور ماه | رونمایی از خودرو ویژه ایران خودرو با آپشن های ویژه برای مردم

خودروی پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۶ سرعته مشخص شد.

خبر داغ: آغاز قرعه کشی محصولات ایران خودرو در شهریور ماه | رونمایی از خودرو ویژه ایران خودرو با آپشن های ویژه برای مردم

قرعه کشی محصولات ایران خودرو برای رفاه حال مشتریان، از اردیبهشت امسال آغاز شد. عرضه خودرو در بورس کالا پس از کشمکش‌های بسیار در نهایت در دولت سیزدهم با تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان بورس به نتیجه‌ای مثبت رسید و زمینه عرضه خودروهای سایپا، ایران خودرو و گروه بهمن در این بازار فراهم شد. قرعه کشی ایران خودرو در 2 دوره انجام شد و نتایج آن اعلام شد. مرحله جدید قرعه کشی ایران خودرو با حضور نمایندگان نهادهای ناظر برگزار خواهد شد. قرعه‌کشی ایران خودرو به زودی آغاز خواهد شد. آخرین اخبار مرتبط با قرعه کشی جدید ایران خودرو را در سایت مشاهده کنید

ایران خودرو
قیمت کارخانه پژو ۲۰۷ مدل MC اتوماتیک به ۴۱۸ میلیون تومان رسیده است. همچنین طبق قیمت کارخانه ایران خودرو ، پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P در کارخانه حوالی ۴۲۶ میلیون قیمت گذاری شده است. قیمت پژو ۲۰۷ در کارخانه برای مدل فرمان برقی نیز ۳۱۸ میلیون تومان اعلام شده است.در جدول زیر قیمت روز انواع پژو ۲۰۷ را در بازار مشاهده می‌کنید./اقتصادآنلاین

قیمت بازار انواع خودروهای پژو ۲۰۷

طبرند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)

پژو ۲۰۷ MC اتوماتیک ۱۴۰۲ | ایران خودرو صفر    ۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۷ MC اتوماتیک ۱۴۰۲ | ایران خودرو صفر (کارخانه) ۴۱۸,۸۷۷,۰۰۰

پژو ۲۰۷ دنده ای ۱۴۰۲  فرمان برقی - ایران خودرو صفر  ۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۷ دنده ای ۱۴۰۲  فرمان برقی - ایران خودرو صفر (کارخانه) ۳۱۸,۱۴۴,۰۰۰

پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P ۱۴۰۲ | ایران خودرو صفر    ۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P ۱۴۰۲ | ایران خودرو صفر (کارخانه) ۴۲۶,۸۵۳,۰۰۰

پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P ۱۴۰۲ | ایران خودرو صفر  ۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۷ دنده ای ۱۴۰۱| فرمان برقی - ایران خودرو صفر  ۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P ۱۴۰۱ | ایران خودرو صفر ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۷ دنده ای ۱۴۰۱ پانوراما - ایران خودرو صفر    ۶۳۵,۰۰۰,۰۰

ثبات و رکود در روزهای اخیر تبدیل به نماد بازار آزاد خودرو شده‌اند، امروز چهرمین روزیاست که قیمت خودرو هیچ‌گونه تغییری نداشته است. با توجه به قبات نسبی قیمت دلار و عدم وجود اخباریکه بتواند بازار را تکان دهد، می‌توان پیش‌بینی کرد که تا زمان عدم تغییر دو مورد ذکر شده، ثبات بر بزار  خودرو حکم‌فرما باشد.

قیمت خودروهای داخلی

بازار خودروهای داخلی امروز همچنان به ثبات خود ادامه داد و هیچ‌یک از محصولات، هیچ‌گونه افزایش یا کاهش قیمتی را تجربه نکردند.

ژو ۲۰۶ تیپ ۲، اقتصادی‌ترین محصول ایران خودرو امروز بدون هیچ‌ تغییر قیمتی نسبت به سه روزگذشته با قیمت نهایی  480 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

کوییک دنده‌ای S، رقیب ارزان‌تر پژو 206، همانند رقیب ایران خودرویی خود هیچ تغییر قیمتی را تجربه نکرد تا با قیمت نهایی 349 میلیون تومان در بازار حضور پیدا کند.

رانا پلاس، سدان جایگزین 206 صندوق‌دار نیز همانند روزهای گذشته با  قیمت 487 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار مونتاژی‌ها امروز، همانند روزهای گذشته از بازار خودروهای داخلی پیروی کرد و قیمت هیچ یک از محصولات مونتاژی در بازار آزاد افزایش یا کاهش نیافت.

هایما S۵ اتوماتیک، دومین کراس‌اوور پرفروش ایران خودرو همانند محصولات داخلی این شرکت هیچ‌گونه نوسانی را امروز و تا به این لحظه تجربه نکرده است و با قیمت یک میلیارد و 210 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

فونیکس تیگو ۷ پرو، برادر کوچک‌تر تیگو 8 پرو، امروز هیچ‌گونه افزایش یا کاهش قیمتی را تجربه نکرد تا با قیمت نهایی یک میلیارد و 700 میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش شود.

*فردا T۵، محبوب‌‎ترین کراس‌اوور فرداموتور، امروز نیزهیچ کاهش قیمتی را تجربه نکرد تا با قیمت نهایی یک میلیارد و 520 میلیون تومان در بازار حضور پیدا کند.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته جاری

با توجه به انتشار خبر تکذیب آزادسازی قیمت خودرو توسط شورای رقابت در روز گذشته انتظار می‌رفت که قیمت خودروها در بازار امروز نوسان را تجربه کند، اما گویا رکود در بازار به قدری سنگین است که دیگر اخبار داخلی هم تأثیر چندانی روی بازار ندارند. از سوی دیگر می‌توان گفت که شاید تکذیب شورای‌ رقابت در نزد فعالان بازار از اعتبار بالایی برخوردار نیست و آن‌ها معتقدند که در نهایت زور طرفداران آزادسازی قیمت خودروها بر شورای رقابت خواهد چربید.

به گزارش ایدرو، مهران سالاریه با اشاره به این که در مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سامانه یکپارچه خودرو ۱۹ هزار متقاضی تایید صلاحیت شده‌اند، افزود: برای این متقاضیان که محصولاتشان را از شرکت‌های سایپا، کرمان موتور، مدیران خودرو و فردا موتور انتخاب کرده‌اند، از سامانه نوسازی ناوگان پیامک ارسال شده است.

وی افزود: بر این اساس متقاضیان می‌توانند از یکماه قبل از فصل تحویل خودروشان با مراجعه به سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی NNHK.IR نسبت به ثبت‌نام و ایجاد صفحه شخصی به عنوان متقاضی اقدام و پس از انتخاب مرکز اسقاط نزدیک محل سکونت خود نسبت به تحویل خودرو فرسوده به مرکز اسقاط تعیین شده و طی مراحل مربوطه اقدام کنند تا به صورت سیستمی در فاز تحویل خودرو جایگزین قرار گیرند.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده با بیان این که زمان ثبت‌نام از سوی سامانه ستاد نوسازی برای متقاضیان پیامک می‌شود خاطرنشان کرد: تا پیش از ارسال پیامک امکان ثبت‌نام در سامانه ستاد برای این دسته از متقاضیان فراهم نیست.

وی یادآور شد: در حال حاضر امکان ثبت‌نام متقاضیانی که خودرو جایگزین خود را در تابستان و پاییز ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند در سایت ستاد فراهم است./ایلنا

در حالی که نهادهای نظارتی در ماه‌های اخیر حکم به غیرقانونی بودن حضور شرکت قطعه‌سازی کروز در هیات مدیره ایران خودرو داده‌اند، شرکت کروز همچنان در حال خرید سهام ایران خودرو به واسطه شرکت‌های تابعه خود و افزایش قدرت مدیریتی در ایران خودرو است.

به گزارش برنا، از مدت‌ها قبل مشکلات مربوط به گروه بهمن و نیز عضویت شرکت‌های وابسته به شرکت کروز در هیات مدیره ایران خودرو با حاشیه‌های زیادی همراه بود و اخیرا با خرید سهام این شرکت بزرگ خودروسازی توسط گروه بهمن شاهد وجود معضلاتی جدید در این حوزه هستیم.

ماجرا از این قرار است که ایران‌خودرو در ۲۵ بهمن و ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ شکایتی را مبنی برعضویت شرکت‌های وابسته به شرکت قطعه‌ساز کروز در هیات مدیره ایران‌خودرو تنظیم کرد که در این زمینه شورای رقابت با بررسی شکایت این شرکت خودروسازی، رای خود را در جلسه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ صادر کرد.

طبق رای صادر شده از سوی شورای رقابت، سهامداری ایران خودرو توسط وابستگان شرکت کروز موجب ایجاد اخلال در رقابت شده، چراکه این اتفاق به معنای دسترسی شرکت کروز به همه اطلاعات شرکت بالادستی (ایران خودرو) است و درواقع ایجاد کننده رانت اطلاعاتی برای قطعه‌سازی کروز است.

همچنین در ادامه رای صادر شده، شورای رقابت با اکثریت آراء، تملک سهام شرکت ایران خودرو توسط شرکت‌های وابسته به مالکین کروز را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم که منجر به عضویت در هیات مدیره ایران خودرو شده مصداق رویه ضد رقابت موضوع ماده ۴۷ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ تشخیص داده و طبق قانون، دستور به واگذاری سهام ایران خودرو توسط کروز را صادر کرد تا حدی که دیگر در هیات مدیره، عضویت نداشته باشد.

کمیسیون اصل ۹۰ هم در مردادماه امسال تخلف شرکت کروز را محرز اعلام کرد. به گفته علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، حضور شرکت قطعه‌ساز کروز با دو عضو هیأت‌مدیره در شرکت ایران خودرو و همچنین فعالیت به عنوان تولیدکننده قطعات ایران خودرو برخلاف ماده ۴۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و از مصادیق تملک سهام شرکت‌هایی که موجب اخلال در رقابت می‌شوند، می‌باشد. لذا با توجه به تخلف صورت گرفته، شورای رقابت مکلف به اصلاح این اقدام و رفع تعارض منافع ایجاد شده، گردید.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی