کد مطلب: 28554

وام| وام جدید| وام فوری

خبر مهم مالی رئیسی برای مستاجران | اهدای مسکن رایگان به مستاجرها | از وام مسکن ۱۰۰ میلیونی دولت جا نمانید

رئیس جمهور در واگذاری 100 هزار مسکن به متقاضیان: نیاز جدی و فوری مردم مسئله مسکن است و مسکن از اولویت های دولت است.

خبر مهم مالی رئیسی برای مستاجران | اهدای مسکن رایگان به مستاجرها | از وام مسکن ۱۰۰ میلیونی دولت جا نمانید

حدود شش ماه از تصویب وام مسکن۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد در شورای عالی وام مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا ۱۸ درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که ۱۳ درصد از سود این وام مسکن توسط دولت پرداخت خواهد شد وام مسکن از سود کارمزد مناسبی برخوردار است. وام فوری دارای شرایط خاصی است. وام مسکن از اقساط بلند مدتی بهره مند است.

خبر خوش رییس جمهور برای مردم

وام مسکن

همزمان با هفته دولت، ۱۰۱ هزار و ۲۷۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی روز یکشنبه در آیینی با حضور رئیس‌جمهور به متقاضیان تحویل داده شد.

در این نشست که در پنجمین روز از هفته دولت در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با دستور آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به شکل برخط این خانه‌ها در استان‌ها به متقاضیان تحویل داده شد.

افتتاح‌های مسکن در هفته دولت شامل واحدهای مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده، خودمالکی، مسکن روستایی و مسکن‌های حمایتی دولت و واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر در سراسر کشور است.

بر این اساس، بیشترین تعداد واحدهایی که امروز در استان‌های مختلف افتتاح و به متقاضیان تحویل داده می‌شود، متعلق به استان خراسان رضوی با ۹ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی است و پس از آن به استان‌های تهران با ۸ هزار و ۷۲۸ واحد، همدان ۷ ‌هزار و ۲۵۸ واحد مسکونی، کرمان ۶ هزار و ۶۱۳ واحد مسکونی و هرمزگان پنج هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی اختصاص دارد.

همچنین در استان‌های آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۴۳۹ واحد مسکونی، آذربایجان غربی ۲ هزار و ۹۳۹ واحد مسکونی، اردبیل یک‌هزار و ۸۰۶ واحد مسکونی، اصفهان ۲ هزار و ۷۴۰ واحد مسکونی، البرز یک‌هزار و ۲۱۰ واحد مسکونی، ایرانشهر ۸۷ واحد مسکونی، ایلام ۴۱۵ واحد مسکونی، بوشهر یک‌هزار و ۶۸ واحد مسکونی، چهارمحال و بختیاری ۸۹۲ واحد مسکونی، خراسان جنوبی یک‌هزار و ۷۲۸ واحد مسکونی، خراسان شمالی ۲ هزار و ۵۴۳ واحد مسکونی، خوزستان ۴ هزار و ۷۳۰ واحد مسکونی، زنجان ۳ هزار و ۷۳۸ واحد مسکونی، سمنان ۵۳۳ واحد مسکونی، شاهرود (شرق سمنان) ۶۲۸ واحد مسکونی، سیستان و بلوچستان ۴ هزار و ۴۷۱ واحد مسکونی، فارس ۲ هزار و ۹۷۳ واحد مسکونی، قزوین یک‌هزار و ۹۴۳ واحد مسکونی، قم ۲ هزار و ۳۸۹ واحد مسکونی، کردستان یک‌هزار و ۴۰۶ واحد مسکونی، جنوب کرمان ۲۵۰ واحد مسکونی، کرمانشاه ۳ هزار و ۶۴۸ واحد مسکونی، کهگیلویه و بویراحمد ۲ هزار و ۵۴۳ واحد مسکونی، گلستان ۲ هزار و ۸۵۴ واحد مسکونی، گیلان ۲ هزار و ۶۴ واحد مسکونی، لرستان ۲ هزار و ۲۷۷ واحد مسکونی، مازندران ۴ هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی، مرکزی یک‌هزار و ۶۷۰ واحد مسکونی و یزد ۳ هزار و ۷۰۴ واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

در آغاز این مراسم استانداران تعدادی از استان‌های کشور، در خصوص روند ساخت و واگذاری مسکن‌ به متقاضیان و همچنین پروژه‌های در حال انجام به رئیس‌جمهور گزارش دادند./ ایرنا

رئیس‌جمهور از نیازهای جدی کشور و مردم در شهر و روستا ها را مسکن عنوان کرد و گفت: مسکن به عنوان اقتصاد پیشران که می تواند تولید را در کشور فعال و بخش های مختلفی را راه اندازی و شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند و سهم مسکن و اجاره مسکن در سبد خانواده بالاترین سهم است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه و در آیین واگذاری بیش از یکصد هزار واحدمسکونی در سراسر کشور با گرامیداشت هفته دولت و یاد و نام شهیدان باهنر و رجایی گفت: هفته دولت طبیعتا باید عملکردها و اقدامات دولت به مردم عزیز گزارش شود و از طرفی نگاه های که مردم نسبت به دولت دارند و توقعات و انتظاراتی که از دولت و دولتمردان دارند بتواند جامعه عمل بپوشاند.

آیت الله رئیسی گفت: از نیازهای جدی کشور و مردم در شهر و روستا مسکن است. از ابتدای دولت تاکید کردیم که مساله مسکن در اولویت است. تلاش وزارت راه و شهرسازی و تمام واحدهای همکار همه مجموعه هایی که برای ساخت مسکن مساعدت کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: مسکن به عنوان اقتصاد پیشران که می تواند تولید را در کشور فعال کند و بخش های مختلفی را راه اندازی کند و شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند، موضوع با اهمیت است و از همه مهمتر نیاز جدی خانواده هاست.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه سهم مسکن و اجاره مسکن در سبد خانواده بالاترین سهم است، اظهار داشت: مسکن سازی در کشور یا کمک کردن یا پرداخت تسهیلات و اخذ مجوز و تامین زمین دغدغه جدی مردم را کاهش می دهد. مسکن به عنوان یک پیشران اقتصادی هر جا فعال می شود همراه با آن تولیدات مختلف راه می افتد.

رئیس جمهور با بیان اینکه کاری که امروز در وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود، کار گسترده‌ای است افزود: با همکاری استانداران، فرمانداران و همه مسئولان در سراسر کشور گام‌هایی برداشته شده که آثار آن در حال مشخص شدن است.

آیت‌الله رئیسی با قدردانی از تلاش دست اندرکاران برای تامین مسکن مردم و افتتاح بیش از ۱۰۰هزار پروژه نهضت ملی مسکن در کشور، آن را موجب مباهات و خرسندی دانست و از مسئولان بخش مسکن خواست این نهضت را با همین قوت و قدرت دهند تا کسانی که فاقد مسکن هستند، بتوانند از مسکن مناسب برخوردار شوند.

رئیس جمهور به همکاری وزارت راه و شهرسازی با نهادها و دستگاه های دیگر برای تسریع در ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: با پرداخت تسهیلات، احیای بافت های فرسوده و پروژه های خودمالکی، آنها هم توانستند در این نهضت سهیم باشند.

آیت‌الله رئیسی یادآور شد: این نهضت فراگیر با همکاری وزارت راه و شهرسازی، سایر بخش ها و نیز بانک ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن نقش مهمی دارند، بر این نکته تاکید کرد که بانک ها باید به صورت خاص تسهیلات بخش مسکن را پرداخت کنند زیرا این تسهیلات جزو تکالیف جدی است.

آیت‌الله رئیسی ابراز امیدواری کرد که به همت همه دولتمردان و مسئولان، نهضت ساخت مسکن در کشور تداوم یابد و مردم هر روز شاهد یک گشایش در زندگی خود باشند.

به گزارش ایرنا، در آیین امروز به صورت برخط ۱۰۱ هزار و ۲۷۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی با حضور رئیس‌جمهور به متقاضیان تحویل داده شد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی