کد مطلب: 28524

مسکن|قیمت مسکن|قیمت مسکن امروز

سورپرایز رئیسی: اهدای زمین رایگان به مستاجران | مستاجرها در یک قدمی خانه دار شدن

تسنیم نوشت: وزیر راه و شهرسازی از سهم ۳۰ درصدی تولید مسکن در کاهش تورم خبر داد و گفت:‌ زمین‌های ملی در روستاهای همجوار شهرها ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار می‌شود.

سورپرایز رئیسی: اهدای زمین رایگان به مستاجران | مستاجرها در یک قدمی خانه دار شدن

وزیر راه و شهرسازی از سهم ۳۰ درصدی تولید مسکن در کاهش تورم خبر داد و گفت:‌ زمین‌های ملی در روستاهای همجوار شهرها ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار می‌شود.

مهرداد بذرپاش با بیان این‌که واگذاری زمین‌های ملی در روستاهای همجوار شهرها به صورت ۹۹ ساله و با پرداخت تسهیلات ساخت در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: تامین زمین در قالب حمایت از طرح جوانی جمعیت به صورت گسترده در کشور انجام می شود. واگذاری این زمین ها در ۲ هفته نخست ماه ربیع الاول همزمان با ایام جشن ولادت پیامبر اکرم (ص) در استان ها انجام می شود.

وی با اشاره به درجه بندی زمین های کشاورزی در برخی اراضی مورد نظر برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن، افزود: در استان های مختلف از جمله استان های شمالی و برخی شهرهای کشور که خاک حاصلخیز و مرغوب دارند با این مشکل مواجه هستیم و لازم است این مسئله با ذکر نام شهرها از راه اصلاح قانون حل و فصل شود.

وی با اشاره به سهم ۳۰ درصد تولید مسکن در کاهش تورم، گفت: بانک ها با پای کار بودن در تامین منابع لازم برای پیشبرد پروژه های نهضت ملی مسکن در واقع در راستای کاهش نرخ تورم حرکت می کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با استناد به گزارش های مراجع رسمی در خصوص روند کاهشی نرخ تورم مسکن بیان کرد: مشارکت و همراهی دستگاههای مختلف در تولید مسکن، نقش موثری در کاهش کلی نرخ تورم خواهد داشت.

دولت سیزدهم با الحاق زمین به محدوده شهرهای اصفهان و بازگردانی زمین‌ های دولتی به چرخه ساخت و ساز به‌دنبال برداشتن گامی بلند برای مرتفع کردن چالش تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در این استان است.

به گزارش ایرنا اصفهان، فعالان بخش مسکن بر این باورند که سیاست‌های نادرست سال‌های گذشته حوزه مسکن یکی از عوامل اساسی افزایش قیمت مسکن در سراسر کشور و به‌ویژه در استان اصفهان است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان اقتصادی، بخش مسکن اصفهان در هشت ساله ۹۲ تا ۹۸ از غافله تولید عقب ماند که این امر موجب شد علاوه بر کاهش تولید مسکن، خانه‌نشینی نیروی کاری این بخش نیز در آن سال ها به‌وجود آید

امروز مستاجران از بالا بودن نرخ اجاره‌ها و مالکان از تورم بیشتر سایر بخش‌های اقتصادی نسبت به اجاره بها شکایت دارند و کارشناسان معتقدند: راه حل قطعی این معضل ساماندهی و تسهیل در ساخت و سازها و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کنار استفاده از ظرفیت های موجود بخش خصوصی است.

با توجه اهمیت مسکن که یک نیاز اساسی برای آحاد جامعه است، دولت سیزدهم در همان آغاز به کار در شهریور ۱۴۰۰، برنامه تولید انبوه مسکن را در دستور کار قرار داد و طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم کلید خورد که بر اساس گفته کارشناسان؛ می‌تواند تاثیر بسزایی در بازگشت آرامش به بخش مسکن داشته باشد.

تایید ۱۲۱ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این پیوند گفت: تاکنون احراز شرایط فعال بیش از ۱۴۸ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان انجام شده است و افزون بر ۱۲۱ هزار متقاضی برای استفاده از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در استان تایید نهایی شده اند.

علیرضا قاری‌قرآن در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن اصفهان افزود: تاکنون افزون بر ۴۴۰ هزار نفر در استان برای بهره‌مندی از مزایای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که با بررسی و پالایش‌های به عمل آمده حدود ۱۴۸ هزار نفر حائز شرایط فعال شناخته شده اند.

وی تصریح کرد:تاکنون افزون بر ۳۲ هزار و ۴۰۰ متقاضی در استان اصفهان تخصیص پروژه شده‌اند و برای طرح نهضت ملی مسکن براساس برنامه استان اصفهان ساخت بیش از ۱۸۳ هزار واحد شهری، ۲۰ هزار واحد استیجاری و ۴۰ هزار واحد روستایی در طول چهار سال پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: تهیه ۵۵ طرح آماده سازی اراضی نهضت ملی مسکن استان از دیگر اقدامات به عمل آمده در حوزه مسکن این اداره‌کل است و پروژه‌های آماده سازی اراضی استان شامل هشت پروژه در سطح استان با مساحتی افزون بر ۲۱۲ هکتار است.

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد:تکمیل و تحویل خدمات روبنایی برای این پروژه ها به صورت احداث ۱۴ مدرسه، ۲۱ مسجد و ۱۰۹ واحد تجاری در سایت‌های مسکن‌مهر استان، از جمله اقدامات به عمل آمده در این زمینه است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل در این پیوند گفت: به‌دلیل نبود زمین کافی در محدوده شهری آران و بیدگل برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن بر اساس مصوبات استانی، الحاق ۲۶ هکتار زمین در این شهرستان صورت گرفته است.

امیرحسین عصارزاده ادامه داد: با بیان اینکه در شهر آران و بیدگل در ۲ منطقه الحاق زمین برای طرح نهضت ملی مسکن پیگیری شده است، اظهار کرد: الحاق ۱۴ هکتار زمین در حال حاضر با چالش معارض روبه رو است اما زمینی دیگر با مساحت ۲۶ هکتار برای الحاق پیش‌بینی و تمامی مصوبات استانی آن اخذ شده است و فرایند گرفتن مجوزهای ملی آن ادامه دارد.

وی ادامه داد: برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرستان، هم‌اکنون پرونده الحاق ۲۶ هکتار اراضی به شهر آران و بیدگل در شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح شده است تا در روزهای پیش رو نسبت به تصویب الحاق آن تصمیم‌گیری شود.

وی یادآور شد: فرآیند الحاق پنج هکتار زمین برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر "نوش آباد" نیز انجام شده و طرح‌های تفکیکی نیز در کمیته کارشناسی مصوب شده‌ اند و در هفته‌های آینده نسبت به ارسال آن برای اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ اقدام می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد:۶ هکتار زمین دیگر نیز به شهر "ابوزید آباد" الحاق شده است و در مرحله تهیه طرح تفکیکی قرار دارد و با توجه به وجود برخی مشکلات، مجددا درخواست الحاق ۲۰ هکتار زمین در این منطقه ارائه شده است که در مراحل اولیه قرار دارد.

عصارزاده تصریح کرد: تعداد متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر نوش آباد زیاد و شهر "سفیدشهر" نیز فاقد زمین ملی و دولتی است از این رو تصمیم گرفته شد که درخواست الحاق زمین در "نوش‌آباد" مطرح شود تا بتوانیم طرح نهضت ملی مسکن "سفیدشهر" را در شهر مجاور آن، یعنی "نوش آباد" پیگیری کنیم.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی