کد مطلب: 28467

بنزین| قیمت بنزین|بنزین سوپر

افزایش 8 هزارتومانی یارانه بنزین از شنبه؛ شایعه تا واقعیت | دولت بنزین را گران میکند؟

وزیر نفت اعلام کرد: دولت هیچ تصمیمی درباره افزایش قیمت بنزین نداشته‌ایم و ندارد.

افزایش 8 هزارتومانی یارانه بنزین از شنبه؛ شایعه تا واقعیت | دولت بنزین را گران میکند؟

 جواد اوجی وزیر نفت، صبح امروز در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: وزارت نفت به سرمایه گذارهایی که در رابطه با برقی کردن خودروهای عمومی اقدام کنند یا به مقدار صرفه‌جویی سوخت، حواله سوخت را پرداخت می‌کند یا معادل قیمت سوخت به نرخ روز، پرداخت می‌شود.

وی افزود: تا پایان شهریور ماه تولید نفت خام به ۳.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. طی ۴ ماه اول سال ۱۶ درصد بیشتر گاز به نیروگاه‌ها دادیم. با این اقدام روزانه ۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع کمتری در نیروگاه ها مصرف شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه، روزانه ۳۶ میلیون لیتر گاز بیشتر به نیروگاه‌ها تزریق کردیم، گفت: واردات بنزین از روسیه را تکذیب می‌کنیم، در تمامی جایگاه‌های بنزین کشور عملیات سوخت‌گیری و سوخت‌رسانی انجام می‌شود.

وزیر نفت درباره شایعاتی که پیرامون افزایش قیمت بنزین در فضای مجازی مطرح می‌شود، گفت: در رابطه با جایگاه‌های سوخت ما هفته گذشته به مردم عزیز اعلام کردیم که هیچگونه افزایش قیمتی در سوخت نخواهیم داشت و همه پالایشگاه‌ها با ظرفیت کامل در حال کار هستند و ۱۵۰ میلیون لیتر ذخایر سوخت ما است. متاسفانه رسانه‌های معاند هفته‌ گذشته شایعاتی را مطرح کردند که دولت قصد گران کردن سوخت را دارد. در حالی که ما از اردیبهشت ماه در راستای اجرای مصوبه مجلس؛ محدودیت برای کارت سوخت جایگاه‌داران در حال را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: هفته گذشته ما ۱۳۷ میلیون لیتر مصرف داشتیم امروز ۱۱۴ میلیون مصرف داریم و اتفاق خاصی در کشور نیفتاده است.

اوجی تاکید کرد:‌ ما به مردم اعلام می‌کنیم که با تلاش شبانه روز همکارانم ما بیش از سال گذشته تولید بنزین می‌کنیم و نسبت به سال گذشته ذخایر بیشتری داریم و دولت هم هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت ندارد.

در ششمین‌ماه سال ۱۴۰۲، میزان ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز می‌شود، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

طرح فعلی سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسائل نقلیه بنزین‌ سوز آغاز شد.

موتورسیکلت‌ها ابتدا شش ماه بود که به‌ دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام‌ شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود./ ایسنا

جواد اوجی وزیر نفت در این خصوص گفت: سهمیه صاحبان خودرو 60 لیتر بنزین 1500 تومانی و 150 لیتر بنزین 3000 هزار تومانی در مجموع 210 لیتر بنزین است و مازاد بر این نیز از کارت سوخت جایگاه استفاده می‌شود؛ کارت سوخت جایگاه بیشتر برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.

 «رحمان سادات نجفی» روز سه شنبه اظهار کرد: براساس این طرح که با نام «رویداد تابستانه سلام هموطن کیش» آغاز شده، سه میلیون لیتر بنزین رایگان برای جذب گردشگر زمینی به کیش اختصاص یافته که در صورت استقبال مسافران تا پایان سال جاری ادامه دار خواهد بود.

وی ادامه داد: مسافران زمینی کیش می‌توانند با نصب برنامه «مشعل» به نشانی www.mymashal.ir و در لحظه ورود به کیش علاوه بر دریافت ۲۰۰ لیتر بنزین رایگان، با استقرار در هتل‌ها، خرید از مراکز پذیرایی، بازارها و تفریحات گردشگری، تخفیفات ۲۰ تا ۷۰ درصدی خود را بصورت بنزین رایگان دریافت کنند.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با بیان اینکه بنزین‌های اهدایی امکان انتقال به دیگران را دارد، اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح این،‌ قابلیت تبدیل به وجه نقد بنزین ذخیره شده و انتقال به کارت بانکی معرفی شده است.

وی در ادامه با یادآوری سفر زمینی بیش از ۱۰۰هزار نفر به کیش در نوروز، ۱۴۰۲ افزود: هرچند این روزها خسارت وارده به دلیل کاهش تعداد پروازها در کسب و کارها و صنعت گردشگری کیش انکار ناپذیر است اما تجربه نشان می‌دهد که مسافران زمینی بازدهی مناسب و قابل قبولی در بازگشت رونق جزیره دارند.

«سادات نجفی» با بیان اینکه انتظار می‌رود این طرح خاص، محرکی برای جذب گردشگر در کیش باشد، تصریح کرد:‌ جزئیات این طرح به طور کامل از رسانه ملی و سایر رسانه های جمعی در حال معرفی و اطلاع رسانی است.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش به تلاش بخش خصوصی برای بازگشت رونق به کسب و کارها و صنعت گردشگری کیش اشاره کرد و افزود: هم اکنون هتل‌های کیش بیش از ۷۰ درصد تخفیف به مشتریان خود ارائه می‌دهند و به جرات می‌توان گفت که قیمت یک هتل چهارستاره در جزیره کیش یک چهارم همین هتل در سایر نقاط گردشگری ایران است و با قیمت یک محل اقامتی مهمانپذیر در تهران برابری می‌کند.

ی و نحوه توزیع آن را تکذیب می‌کنم، چون هنوز تلفیق وارد بررسی این ماده نشده است. کمیسیون تخصصی تلفیق هم این موضوع را مراعا گذاشته که به خاطر مسائل حول این قضیه است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه سهمیه بنزین به جای پلاک خودرو به کد ملی شهروندان تعلق می‌گیرد، گفت: دولت در ماده ۳۱ تنها بیان داشته که یارانه انرژی به طور مساوی بین ایرانیان تقسیم شود اما توضیح نداده که منظور از تقسیم مساوی چیست و قرار است چگونه انجام شود. به همین دلیل ما این موضوع را در تلفیق مراعا گذاشتیم. علاوه بر این تاکنون اعضای هیات رئیسه تلفیق به همراه کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و رئیس مجلس دو جلسه با رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور و برخی وزرا داشتیم که در این دو جلسه موضوع ارز، سیاست‌های ارزی و انرژی مطرح شد. با توجه به تعدد نظرات قرار بر این شد که طی روزهای آینده جلسه‌ای درباره انرژی و صرفه جویی انرژی و حامل‌های انرژی برگزار و تصمیم گیری شود.

بعید است که جمع‌بندی نهایی تلفیق دادن سهمیه بنزین به شهروندان به جای پلاک خودرو باشد

زنگنه تاکید کرد: تا کنون بحث افزایش قیمت بنزین مطرح نشده و تصمیم گیری هم صورت نگرفته است. درباره دادن یارانه بنزین به مردم به جای خودرو هم چند سال است که نظراتی مطرح می‌شود که به جایی هم نرسیده، کمیسیون تلفیق هم تاکنون تصمیم گیری در این باره نداشته و بعید است که جمع‌بندی نهایی تلفیق هم به این سمت رود که بخواهیم یارانه بنزین را به افراد و خانوارها بدهیم. البته باز هم می‌گویم تا کنون تصمیمی گرفته نشده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با اشاره به مصوبات کمیسیون در حوزه مسکن اظهار کرد: با تصویب کمیسیون دسترسی به مسکن تا پایان برنامه ۱۲ سال در نظر گرفته شد که نسبت به پیشنهاد دولت واقعی‌سازی صورت گرفت. باید ۱۵ درصد ساخت مسکن تا پایان برنامه صنعتی باشد و هر سال ۳۰۰ هزار واحد مسکن حمایتی، ۲۰۰ هزار مسکن روستایی، ۱۰۰ هزار مسکن بافت فرسوده و ۴۰۰ هزار انواع مسکن ساخته شود که سالی یک میلیون مسکن در برنامه هفتم توسعه محقق شود.

وی یکی از مهم‌ترین مصوبات تلفیق را تغییر راهبرد کشور در زمینه مسکن یعنی گسترش افقی به جای گسترش عمودی عنوان و اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی موظف شد حداقل ۰.۲ درصد از مساحت سرزمینی را به ظرفیت سکونتگاه شهری و روستایی اضافه کند که این مربوط به تراکم حداکثر بالای ۶۰ هزار نفر است که طبیعتا شامل تهران و برخی از کلانشهرها نمی‌شود. با این سیاست به جای مرتفع سازی و توسعه عمودی به سمت توسعه افقی می‌رویم.

وی اضافه کرد: در صورتی که فردی مهاجرت معکوس کند یعنی از تهران به شهرهای زیر ۶۰ هزار نفر روند شرط پنج سال سکونت برای دادن زمین به این افراد هم حذف شد. همچنین کمیسیون مصوباتی درباره اعطای تسهیلات مسکن به زوج‌های جوان و تکالیفی برای ساخت مسکن به ستاد کل نیروهای مسلح داده شد. وزارت مسکن باید با تغییر کاربری زمین مورد نیاز مسکن کارکنان نیروهای انتظامی را فراهم کند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی