کد مطلب: 28401

وام| وام جدید| وام فوری

آغاز وام فوری دولت رییسی برای متقاضیان در روز دوشنبه آغاز شد | بشتابید؛ وام جدید دولت با شرایط ویژه برای مردم

صاحبان کسب و کارها و شرکت‌ها، اصناف و مشاغل حرفه‌ای اعم از پزشکان، دندان پزشکان و وکلا و هر واحد اقتصادی که مشتری بانک پارسیان است می‌توانند برای تسهیلات 1 میلیارد تومانی این مجموعه درخواست بدهند.

آغاز وام فوری دولت رییسی برای متقاضیان در روز دوشنبه آغاز شد | بشتابید؛ وام جدید دولت با شرایط ویژه برای مردم

وام فوری مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام فوری بانک به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام فوری به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده هطمیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام فوری و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام فوری می پردازیم.

به گزارش کاماپرس، وام 1 میلیارد تومانی مختص صاحب کسب و کارها و مشاغل تحت عنوان طرح «نوید» ارائه شده است. گروه‌هایی که واجد شرایط دریافت این تسهیلات هستند باید در یکی از شعب بانک پارسیان سپرده کوتاه مدت عادی داشته باشند. سود این طرح براساس سود سپرده و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات مشخص می‌شود و کمتر از 12 درصد و بیشتر از 23 درصد نخواهد بود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت اقساط نیز طبق سود سپرده و درصد تسهیلات مشخص می‌شود و از 60 ماه بیشتر نیست. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات مسدودی سپرده است، البته طی این مدت به اصل سپرده سود 5 درصدی تعلق می‌گیرد.

بانک پارسیان بیست و ششم شهریورماه سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرد و در کمتر از یک ماه دیگر وارد بیست و دومین سال کاری خود خواهد شد. این مجموعه طی سال‌های فعالیت خود انواع خدمات اعم از کارت خرید، کارت هدیه، سپرده قرض الحسنه پس انداز، خرید کالاهای مصرفی، تامین سرمایه واحدهای تولیدی، ساخت پروژه‌های ساختمانی، سرمایه گذاری بلندمدت یکساله، کارت مجازی برای مشتریان حقوقی و… را به مشتریان واجد شرایط ارائه داده است.

برای ثبت‌نام وام خودرو همراه مکانیک، شما ۵۰ درصد مبلغ خودرو را به‌عنوان پیش‌پرداخت واریز می‌کنید و مابقی مبلغ خودرو به شما وام داده می‌شود. ثبت‌نام این وام ۳ شرط مهم و اساسی دارد:

    توانایی لازم برای پرداخت حداقل ۵۰ درصد مبلغ خودروی موردنظرتان را داشته باشید.

    خودروی موردنظر شما یا باید در نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک موجود باشد یا از نظر شرایط فنی و بدنه، استانداردهای موردنظر کارشناسان همراه مکانیک را داشته باشد.

 

    دوره بازپرداخت این وام، بین ۶ تا ۳۶ ماه متغیر است که مبلغ پیش‌پرداخت و اقساط به طول دوره بازپرداخت بستگی دارد و ملاک انتخاب هر دوره هم توانایی مالی شما است.

برای این که بدانید مبلغ پیش‌پرداخت و اقساط وام خودروی همراه مکانیک در بازه‌های ۶ تا ۳۶ماهه چگونه محاسبه می‌شود، نگاهی به جدول زیر بیندازید. در این جدول مبالغ مذکور برای خرید ساینا s مدل ۱۴۰۲ (صفر) قید شده که در حال حاضر حدود ۳۶۱ میلیون تومان قیمت دارد.

 

در بررسی‌ها مشخص شد که برخی از بانک‌ها بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان را به صورت وثیقه نقدی و در قالب سپرده، بلوکه می‌کنند در حالی‌که این امر ممنوع است. در این راستا سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه‌ای به مسئولان امر هشدار داد و خواستار پیگیری موضوع شد.

سازمان بازرسی کل کشور از مردم درخواست کرد چنانچه پس از مراجعه به شعب بانکی به منظور اخذ تسهیلات با مواردی از قبیل مسدودی بخشی از تسهلات مواجه شدند؛ مراتب را از طریق تلفن 136 و یا با مراجعه به سامانه Bazresi.ir به سازمان بازرسی کل کشور اعلام و تا حصول نتیجه پیگیری کنند./ ایسنا

این مقام مسئول با تأکید اینکه سربازان باید یک مهارتی را کسب کرده باشند که پیوست کارت پایان خدمت آن‌ها باشد، گفت: همه سربازان موظف هستند یک هنر و و مهارتی را فراگرفته و گواهینامه مرتبط با آن مهارت را دریافت کند.

 

حیدری با اشاره به اینکه طبق تأکید رهبر معظم انقلاب سربازان از بدو ورود تا پایان روز خدمت خود باید طوری باید آموزش ببینند، که دغدغه کار و اشتغال نداشته باشند، گفت: مشمولین وظیفه که در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کرده‌اند، تا پنج سال پس از پایان دوران خدمت سربازی می‌توانند به بانک‌ها مراجعه و بر حسب نوع کسب و کار خود از ۱۰۰ میلیون تا ۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی دریافت کنند.

وی  خدمت‌رسانی به مناطق محروم و دور افتاده در استان گلستان را از دیگر اقدامات تیپ ۲۳۰ متحرک هجومی شهید اسدالله نادران گرگان برشمرد و افزود: نیروهای ارتش استان گلستان با خدماتی نظیر تعمیر و بهسازی خانه محرومان، حمل و نقل دام‌ها و اهدا بسته‌های معیشتی محرومان را یاری می‌کند.

به نقل از رده، وام 200 میلیون تومانی حامی کارت به آن دسته از متقاضیان تعلق می‌گیرد که قبلا از این تسهیلات استفاده نکرده و مایل به خرید کالاها و محصولات مورد نظر خود از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک ملت باشند. این وام در قالب عقد مرابحه بوده و به صورت کارت در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد. طبق اعلام بانک ملت، متقاضیان پس از دریافت تسهیلات 200 میلیونی خرید کالاها به انجام خریدهای مورد نیاز خود در طول ماه بپردازند و در صورت پرداخت مانده بدهی بعد از دریافت صورتحساب، مجددا از اعتبار کارت به صورت مستمر و ماهیانه در طول سال بهره ببرند. در

درخواست کنندگان این تسهیلات باید سه ضامن رسمی داشته باشند. سود این وام با توجه به دوره بازپرداخت تعیین می‌شود و طبق اعلام بانک ملت، بین هفت تا 18 درصد متغیر است. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز به 60 ماه می‌رسد.

با توجه به مبلغ وام، حداکثر نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط 5 میلیون و 78 هزار و 685 تومان است. کل سود تسهیلات، 104 میلیون و 721 هزار و 129 تومان و مجموع رقم وام و سود آن، 306 میلیون و 801 هزار و 129 تومان خواهد بود./کاماپرس

بانک مرکزی در ابلاغیه‌ای خطاب به مدیران عامل ۹ بانک با اشاره به شکایت‌های مردمی واصله و نتایج بررسی‌های میدانی انجام شده در این بانک تاکید کرد: بانک‌های عامل باید مراتب تسهیل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری را فراهم کنند و نباید از متقاضیان این تسهیلات، ضمانت‌های فراتر از حدود قانون طلب کنند.

​ وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که ز مشتریان دریافت می‌شود.

در این ابلاغیه که امروز با شماره ۰۲/۱۱۴۷۳۷ خطاب به مدیران عامل بانک‌های ملت، صادرات ایران، رفاه کارگران، گردشگری، اقتصاد ​نوین، بانک شهر، ایران زمین، پاسارگاد و سامان صادر و ارسال شده؛ آمده است:

پیرو نامه‌های شماره ۴۵۱‌‌/۰۲ مورخ ۰۵‌‌/۰۱‌‌/۱۴۰۲ و ۴۵۰‌‌/۰۲ مورخ ۰۵‌‌/۰۱‌‌/۱۴۰۲ پیرامون پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند، به آگاهی می‌رساند حسب جزء (۱) بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، مسئولیت حسن اجرای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند، بر عهده بانک مرکزی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، کلیه مدیران و کارکنان ذی‌ربط می‌باشد. بر اساس مفاد بند قانونی مذکور، پرداخت این تسهیلات با ضمانت فراتر از حدود قانون تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری می‌باشد.

همچنین با عنایت به مفاد بند (۶) از بسته نظارتی‌‌-اعتباری که طی نامه شماره ۶۱۷۹۰‌‌‌/۰۲ مورخ ۲۰‌‌‌/۰۳‌‌‌/۱۴۰۲ به آن بانک ابلاغ شده است، مقرر شده "با عنایت به تضامین مورد تاکید در بند (ب) تبصره (۱۶) قانون بودجه سالجاری، بانک عامل می‌باید نسبت به دریافت تضامین مذکور به صورت دقیق نظارت نموده و مراتب تسهیل آنرا با توجه به تاکیدات این بانک فراهم نماید. "

لیکن حسب شکایت و تماس‌های متعدد متقاضیان با سامانه ارتباطات مردمی و اداره رسیدگی به شکایات بانک مرکزی، مشخص شده است پس از تعیین شعبه و مراجعه متقاضیان به شعب آن بانک، مسئولین مربوطه برای تأمین رکن ضامن سخت‌گیری‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌های این بانک درخواست می‌نمایند که از جمله می‌توان به تقاضای ارائه بیش از یک ضامن، گواهی اشتغال به کار متقاضیان و... اشاره نمود که این موضوع در بررسی‌های میدانی بعمل آمده از سوی این بانک نیز تایید شده است.

از این‌رو، با عنایت به مسئولیت مستقیم مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره آن بانک در حسن اجرای مقررات، ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغی و با توجه به مفاد بسته نظارتی ـ اعتباری، آن بانک موظف است نسبت به برخورد با روسای شعب خاطی اقدام نماید.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی