کد مطلب: 28362

زلزله| اخبار زلزله

فوری: دو زلزله هولناک در تهران؛ دقایقی پیش | شهر بهم ریخت

رئیس مرکز زلزله نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: زلزله دماوند بر روی مرکز گسل مشا رخ داده و در طی یک ساعت گذشته تنها یک پس لرزه در دماوند ثبت شده است.

فوری: دو زلزله هولناک در تهران؛ دقایقی پیش | شهر بهم ریخت

علی بیت الهی گفت: بنا به اعلام مرکز لرزه نگاری ساعت ۱۳:۴۸ دقیقه امروز زمین لرزه ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلوکتری رخ می‌دهد که کانون این زلزله در دره مشا و در ۱۰ کیلوکتری شمال غرب دماوند و نزدیک به رودهن و آبعلی است که مسیر عبوری این گسل است.

 

به گفته رئیس مرکز زلزله نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی مرکز زمین لرزه امروز بر روی همین گسل است و با توجه به بزرگی این زمین لرزه انتظار خرابی نمی‌رود، اما انتظار می‌رود که مردم دماوند و آبعلی به وضوح این زمین لرزه را حس کرده باشند.

 

او می‌گوید: این زمین لرزه نشان دهنده فعال بودن و تحت تنش بودن گسل مشا را نشان می‌دهد و ضرورت دارد که مردم در ساخت وساز‌ها در این مناطق هوشیار‌تر باشند.

 

او گفت: احتمال آنکه زمین لرزه با ریشتر بالاتر رخ دهد قابل پیش بینی نیست، اما در حال حاضر در طی یک ساعت گذشته که از زمان وقوع زلزله می‌گذرد زلزله با ریشتر بیشتر ثبت نشده است، اما وقوع این زمین لرزه خود نشان دهنده فعال بودن گسل مشا است.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی