کد مطلب: 28317

دستور پخت خورش بی گوشت با طعم عالی | حتما درست کن!

خورش بی‌گوشت و گیاهی شاید یکی از دغدغه‌های گیاهخواران باشد. شاید هم عده‌ای دوست نداشته باشند گوشت بخورند! به هرحال با هر سلیقه‌ای که هستید، این خورش را یک بار درست کنید تا به سبد غذای ماهانه‌تان شاید هم هفتگی اضافه شود.

دستور پخت خورش بی گوشت با طعم عالی | حتما درست کن!

 

ولی اینطور نیست! خورشی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم آنقدر خوشمزه است که شما نیاز به هیچ مزه‌ی دیگری را در آن حس نمی‌کنید‍! یک خورش با طعم جادویی و ترکیبی از رب انار و گردو که در هر غذایی با هم هستند مزه‌ی بی نظیری ایجاد می‌کنند.

خورش بی‌گوشت و گیاهی شاید یکی از دغدغه‌های گیاهخواران باشد. شاید هم عده‌ای دوست نداشته باشند گوشت بخورند! به هرحال با هر سلیقه‌ای که هستید، این خورش را یک بار درست کنید تا به سبد غذای ماهانه‌تان شاید هم هفتگی اضافه شود

مواد لازم:

این خورش بی گوشت رو حتما درست کن!

خب، از هرچه بگذریم سخن از غذا خوشتر است! آن هم چنین غذایی!

اول کلام بگویم که بادمجان‌ها قرار نیست پرروغن درست شوند. آن‌ها را داخل فر یا هواپز اگر گریل و سرخ کنید خیلی بهتر است، اگر هم حوصله‌ی استفاده از تکنولوژی را ندارید در یک ماهیتابه مقداری روغن مایع بریزید، بادمجان‌ها را پوست بکنید و به صورت درسته داخل ماهیتابه بگذارید، در ظرف را هم ببندید و با حرارت کم اجازه بدهید هم مغزپخت و هم سرخ شود. فقط گاهی بادمجان‌ها را این‌ور و آن‌ور کنید که همه‌ی قسمت‌های آن خوب سرخ شود.

در قابلمه‌ای پیاز‌ها را با مقداری روغن تفت بدهید. پیاز که سبک شد ادویه‌هایی که نام بردیم را به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید. گردوی آسیاب شده را هم داخل قابلمه بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. وقت رب انار است. رب انار ملس بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید. بعد از آغشته کردن مواد با رب انار، حالا آب اضافه کنید و در ظرف را ببندید و یک ساعت به آن زمان بدهید تا بپزد. گوجه‌ها را هم به صورت درسته در روغن تفت بدهید و کنار بگذارید.

بعد از یک ساعت از پخت گردوها، بادمجان‌های سرخ شده را به همراه گوجه‌فرنگی‌ها به قابلمه منتقل کنید و بگذارید کمی با هم بپزند. در حد چند دقیقه کفایت می‌کند.

یک خورش منحصر به فرد با طعمی فوق‌العاده خواهید داشت که قطعا عاشقش می‌شوید!

منبع: راهنماتو

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی