کد مطلب: 28305

بازنشستگان| حقوق بازنشستگان|همسان سازی حقوق

امشب؛ واریزی ۲ میلیونی دولت برای این افراد | حقوق بازنشستگان در روز پنج‌شنبه ضربدر ۳ شد | خبر داغ برای بازنشستگان 2 شهریور

وزیر کار گفت: در سال ۱۴۰۲ با هیچ مانعی برای پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان مواجه نشده‌ایم و یک ریال در سال جدید تسهیلات و مازاد برداشت از بانک ها نداشتیم و موضوع مدیریت شده است.

امشب؛ واریزی ۲ میلیونی دولت برای این افراد | حقوق بازنشستگان در روز پنج‌شنبه ضربدر ۳ شد | خبر داغ برای بازنشستگان 2 شهریور

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید حقوق بازنشستگان به ویژه آن دسته از بازنشستگانی که دریافتی کمی دارند، در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند.در تعریف مستمری یا حقوق بازنشستگان به زبان عامیانه ، می توان گفت ، مقدار پولی است که ماهانه ، به طور مستمر و تا پایان عمر ، به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تامین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس احکام جدید بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی ، تعلق می گیرد. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.​​حقوق بازنشستگان1401 همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است . حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 مقداری از حقوق بازنشستگان کشور ی کمتر می باشد

به گزراش شبکه شرق، وزیر کار در پاسخ به این سوال که چه میزان از بدهی دولت به صندوق بازنشستگی داده شده است؟ گفت: در دو سال گذشته تقریبا صندوق تامین اجتماعی ۱۸۰ همت دریافت کرده و سایر صندوق ها ۳۰ همت دریافت کردند و معدل و کمک دولت بابت دریافت معوقات کلیه صندوق های مدیریت وزارت رفاه حدودا ۲۱۰ همت است و تکلیفی دوباره در بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی شد و ۷۰ همت هم امسال دولت پرداخت می کند که در جلسه کمیسیون اقتصادی که این هفته برگزار شد، خوشبختانه تصویب شد سهام برخی از شرکت هایی که در لیست واگذاری قرار دارند بابت مطالبات سازمان تامین اجتماعی واگذار شود. این طلب به واسطه تکالیفی که ایجاد می شود سال به سال افزایش می یابد و سازمان حسابررسی آنرا بررسی کرده است.

سال ۱۴۰۲ با هیچ مانعی برای پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان مواجه نشده‌ایم و یک ریال در سال جدید تسهیلات و مازاد برداشت از بانک ها نداشتیم و موضوع مدیریت شده است. با توجه به درآمدهایی که شرکت ها دارند و عنایت دولت مخصوصا نسبت به صندوق بازنشستگی کشوری ما مرتب قبل از اینکه هر حقوقی پرداخت شود، دولت تعهداتی که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برایش ایجاد شده در حق صندوق ها پرداخت می کند که در هفته دولت از عنایت ریاست جمهوری و همراهی سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی تقدیر و تشکر می کنم و نقش وزارت نفت هم  بسیار بالا است./ایسنا

 

این سومین ماه است که در پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی براساس حروف الفبا تاخیر می‌افتد؛ پیگیری‌های ما از کانون بازنشستگان نشان می‌دهد که قرار است تا پایان امروز مستمری تمام بازنشستگان به حساب آن‌ها واریز شود.

سازمان تامین اجتماعی قول داده پرداختی‌ها امروز به پایان می‌رسد و این در حالیست که در روزهای گذشته پرداختی‌ها براساس جدول اعلامی انجام نشده است.

سازمان تامین اجتماعی در این خصوص اعلام کرد: پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طبق برنامه‌ریزی قبلی در حال انجام است.

برخی حروف که نوبت پرداخت آن فرا می‌رسد به علت اینکه افراد زیادی را شامل می‌شود ممکن است با چند ساعت جا به جایی پرداخت انجام شود، اما قطعا تا پایان همان روز پرداخت حقوق افرادی که نوبتشان باشد صورت می‌گیرد./تابناک

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۵/۱۸ به پیشنهاد شماره ۱۰۰۰/۱۴۰۲/۵۳۱۱ مورخ ۱۴۰۲/۵/۱۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اصلاحیه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ را تصویب کرد.

براساس نامه‌ی محمد مخبر که امروز ابلاغ شده «در تصویب نامه شماره ۶۴۴۶۸ ت ۶۱۴۶۶ه مورخ ۱۴۰۲/۴/۱۷، بعد از عبارت «قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴» عبارت «و ماده (۹۶) قانون مذکور، به نحوی که مجموع دریافتی مستمری‌بگیران با احتساب بیست و هفت درصد (۲۷٪) افزایش مبلغ مستمری و مزایای جنبی (کمک به تأمین معیشت، حق مسکن، کمک هزینه عائله مندی و اولاد)، کمتر از هفتاد و یک میلیون و یکصد و چهل و دو هزار و هفتصد و شصت (۷۶۰ ر۱۴۲ر ۷۱) ریال نباشد.» الحاق می‌شود».

به این ترتیب، مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی نباید کمتر از کمتر از هفتاد و یک میلیون و یکصد و چهل و دو هزار و هفتصد و شصت (۷۶۰ ر۱۴۲ر ۷۱) ریال باشد./ ایلنا

این نماینده مجلس به مشکلات معیشتی ودرمانی بازنشستگان و نبود امنیت شغلی برای جامعه کارگری اشاره کرده و با تاکید بر تقویت سازمان تامین اجتماعی و منابع عظیم این سازمان به عنوان یک سازمان بین النسلی گفت: پرداخت بدهی‌های دولت به این سازمان یکی ازبرنامه‌های مهم فراکسیون کارگری است ضمن آن که با هرگونه اقدامی به منظور تضعیف این سازمان مخالفیم.

بابایی کارنامی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی را محور وحدت و یکپارچگی بازنشستگان و پیشکسوتان کارگری توصیف کرد وگفت: این کانون متشکل از افرادی دلسوز و متخصص رابطان مطمئنی برای پیگیری مطالبات اعضاء خود هستند و همواره در قالب چارچوب‌های قانونی پیگیر درخواست‌های قانونی بازنشستگان هستند.

وی درباره آخرین وضعیت بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی هم گفت: با همکاری وزیرتعاون و کار و نمایندگان مجلس به جمع‌بندی خوبی در بحث بیمه کارگران ساختمانی رسیده‌ایم و امیدواریم این موضوع مهم به سامان برسد.

در ادامه این نشست  «محمد اسدی» رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور ضمن قدردانی خانواده بزرگ بازنشستگان تامین اجتماعی ازهمراهی‌های رئیس فراکسیون کارگری ونمایندگان مجلس برای تحقق مطالبات به حق بازنشستگان؛ دو مشکل معیشت و درمان را به عنوان معضل بزرگ این قشر عنوان کرد و گفت: انتظارداریم نمایندگان محترم مجلس به ویژه فراکسیون تخصصی کارگری صدای ما را بشنوند و برای رفع مشکلات معیشتی این قشر اقدامات اساسی انجام دهند.

او گفت: وظیفه دارم مراتب تشکر قلبی خود و سایر اعضای هیات مدیره و تمامی بازنشستگان شریف را از زحمات و تلاش‌های آقای علی بابایی کارنامی به دلیل پیگیری‌های ویژه ایشان در مجلس برای رفع مشکلات کارگران و بازنشستگان قدردانی نمایم.

وی در ادامه اظهار کرد: چرا باید مبلغی را به عنوان ثبت نام از مردم اخذ کنند؟ چرا برخی مدارس به خانواده‌ها می‌گویند تا این مبلغ واریز نشود، ثبت نام انجام نخواهد شد. مدارس غیرانتفاعی نیز اعداد بیشتری را دریافت می‌کنند. این مسئله باید به صورت جد مورد پیگیری قرار گیرد.

 

 

حاجی دلیگانی گفت: از سوی دیگر فرزندان مردم گناه دارند و نمی‌دانند سال آینده کنکور و آزمون سراسری چگونه برگزار خواهد شد؟ لازم است طرحی که مجلس در این حوزه آماده کرده است، در دستور صحن مجلس قرار گیرد.

 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بازنشستگان در رنج زندگی می‌کنند و آن عدد پرداختی آنها کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد.

عبدالرضا مصری که اداره جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی، بیان کرد: اخطار شما به وزیر آموزش و پرورش وارد است. متاسفانه در ۲۰ سال گذشته مدارس همواره شهریه دریافت کرده و همیشه این بحث صورت می‌گیرد و اسم آن را نیز دریافت شهریه نمی‌گذارند و به عنوان کمک به مدرسه مطرح می‌کنند. بسیاری از مدارس تا این کمک انجام نشود از ثبت نام فرزندان مردم جلوگیری می‌کنند و این به واقع دور زدن قانون است.

 

وی در ادامه تاکید کرد: انتظار داریم برای مناطق محروم و محرومین این مسئله را بردارند که اگر کسی می‌خواهد آزادانه کمک کند بتواند کمک کند.

مصری گفت: در بحث آزمون سراسری نیز عده‌ای در این بخش دیگر افسرده شده‌اند، آن هم جوانانی که عمری زحمت کشیده اند. بنده خواهش می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی در این بخش پاسخگو باشد. طبق آخرین اطلاع اگر اقدام موثری صورت نگیرد باید در صحن علنی مجلس این موضوع مطرح شود. امیدواریم مجلس یک کار جدی در این بخش انجام دهد و این موضوع تعیین تکلیف شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: موضوع همسان‌سازی بازنشستگان رعایت نشد و به ویژه ۲۵ درصد باقی مانده همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نشده است. امیدواریم ان‌شاءالله این امور مورد توجه قرار گیرد البته ما تنگناهای دولت را قبول داریم اما امیدواریم در این بخش تصمیم گیری شود./ایسنا

 

ئداین فعال کارگری با دعوت از تشکل های کترگری و بازنشستگی گفت: شورای عالی کار تنهاست باید همه تشکل‌های کارگری و بازنشستگی کمک کنند تا جامعه کارگری و بازنشستگان به اهدافشان برسند.

وی می گوید: نمایندگان به دلایلی درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و دستمزد کارگران به سراغ وزیر کار نمی روند.

یک عضو شورای عالی کار گفت: برنامه هفتم توسعه، تغییر قانون کار و انتخابات مجلس سه موضوعی است که باید به آن به دقت پرداخته شود.

 

آیت اسدی در جلسه مشترک با اعضای هیات اجرایی خانه کارگر استان و نمایندگان کارگران با بیان اینکه نامه اعضای کارگری شورای عالی کار برای تغییر دستمزد و افزایش حقوق بازنشستگان به مذاق وزیر کار خوش نیامد، گفت: سه عضو رسمی کارگری درخواست جلسه شورای عالی کار را کرده‌اند متاسفانه وزیر جلسه را برگزار نمی‌کند و ما موضوع را از طریق نمایندگان پیگیری کردیم که آن‌ها نیز به دلایلی پیگیری نمی‌کنند.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان ادامه داد: برای برنامه هفتم توسعه ما جلسات مختلفی را با نمایندگان موثر مجلس و کمیسیون تلفیق داشتیم و خوشبختانه خیلی از مسائل حل شد ولی احتمال دارد پیشنهادات دولت دوباره مطرح شود و حساسیت نمایندگان کارگری را می‌طلبد.

اسدی افزود: متاسفانه وزیر اعلام کرده بود که موضوع تغییر قانون کار و موضوع قراردادهای موقت در شورای عالی کار مطرح شده که چنین موضوعی صحت نداشت و هم اکنون ما هیچ اطلاعی از این موضوع نداریم.

پرداخت حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی مطابق روال معمول بر اساس حروف الفبا از روز بیستم هرماه آغاز شده  و  بیستم مردادماه چون با روز جمعه مصادف شده بود، لذا حقوق بازنشستگان با یک روز تاخیر در حال واریز است و تا پایان ماه ادامه خواهد داشت.

در ساعات آغازین صبح امروز ۲۱ مردادماه بازنشستگانی که نام فامیلی آن‌ها با «الف» شروع شده، حقوق مردادماه خود را دریافت کردند.

علیرضا شهبازی با بیان اینکه مجلس طرح ساماندهی حقوق کارکنان دولت و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را بررسی می‌کند اظهار کرد: به منظور عادلانه شدن حقوق‌ها قرار بر این بود افزایش متناسب با روند تورم موجود باشد اما این مساله در هیچ دوره‌ای عملی نشده است.

وی افزود: البته دولت باید در این زمینه به مجلس لایحه بدهد، البته در صورت عدم تحقق این مورد مجلس خود اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از مدیران توانمند گفت: جابجایی مدیران امری است که ما به نبال دخالت در آن نیستیم اما انتظار این است که هنگام جابجایی شان آنان رعایت شود.

وی با بیان اینکه در جابجایی مدیران مسائل اخلاقی باید رعایت شود و تودیع و معارفه آنان طبق روال و محترمانه انجام شود گفت: متاسفانه جابجایی یکی از مدیران شهرستان در روز ۲۸ اسفند انجام شده و حتی نگذاشته‌اند به بعد از تعطیلات نوروز موکول شود.

شهبازی در ادامه به مسائل شهرستان پرداخت و گفت: متاسفانه یکی از عوامل عقب‌ماندگی نهاوند به فرهنگ حاکم بر شهرستان برمی‌گردد به گونه‌ای که هنگام اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی موانع زیادی سر راه آن قرار داده می‌شود.

وی گفت: ما سال گذشته مجوز معدن مس را برای نهاوند دریافت کردیم که متاسفانه برای اجرای آن موانعی بر سر راه بوجود آمد که البته با پیگیری کارهای آن در حال انجام است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در این خصوص عنوان کرد: اگر این طرح اجرا شود می‌تواند در توسعه شهرستان و حتی منطقه جهش ایجاد کرده و باعث رونق اشتغال شود به گونه‌ای که در مرحله اول بین ۵۰۰ تا ۲ هزار نیرو و در مرحله بعد برای ۸ هزار نفر شغل ایجاد می‌کند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی