کد مطلب: 28303

سهام|سهام عدالت| سهامداران

خبر داغ: سهام عدالت جدید برای همه سهامداران از روز شنبه | سود سهام ها از این لحظه واریز می‌شود + جزییات

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت از واریز سود سهام عدالت به کسانی که در طول ۶ دوره از پرداخت سود سهام عدالت از سال ۹۵ موفق به دریافت آن نشده اند، آنهم به صورت یکجا خبر داد.

خبر داغ: سهام عدالت جدید برای همه سهامداران از روز شنبه | سود سهام ها از این لحظه واریز می‌شود + جزییات

تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت سهام عدالت نشدند جاماندگان سهام عدالت شامل افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی امسال صاحب سهام می شوند  سود سهام عدالت 1400 امسال دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به سهامداران واریز شد و مرحله دوم تا آخر اسفند واریز می شود  دارندگان سهام عدالت می توانند بدون ضامن از بانک ها وام خرد بگیرند

مهدی حاجی‌وند، مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در خصوص کسانی که هنوز از سال ۹۵ موفق به دریافت سهام سود عدالت نشده اند، گفت: افرادی هستند که عضو سامانه سجام هستند اما از سال ۹۵ تاکنون سود سهام عدالت را دریافت نکرده اند. این افراد ممکن است سند شماره تلفنی که در سامانه سجام وارد کرده اند به اسم خودشان نباشد. ممکن است شماره شبایی که وارد کرده به اسم خودشان نباشد یا آن شماره شبا به هر دلیلی مسدود شده باشد مثلا اینکه چک برگشتی داشته باشد. یا شماره حسابی که معرفی کرده دوامضایی باشد و حساب مشترک باشد. لذا ممکن است فردی به این دلایل سود سهام عدالت را تاکنون دریافت نکرده باشد.

طبق گفته مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، سهامداران سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت نیازمند به ثبت‌نام جدیدی نیستند و افرادی که سال گذشته سود خود را دریافت کرده‌اند امسال هم می‌توانند دریافت کنند.

وی اضافه کرد: برخی از افراد ممکن است شماره شبای بانکی مسدودی داشته باشند که می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام شماره شبای جدید خود را وارد کنند و امسال هم منتظر دریافت سود بر اساس اعلام رسمی که از رسانه‌های معتبر و رسمی انجام می‌شود باشند.

حاجی‌وند در خصوص ثبت‌نام برای دریافت سهام عدالت هم گفت: فعلاً هیچ ثبت‌نامی برای سهام عدالت وجود ندارد این که در برخی از سایت‌ها تبلیغات ثبت‌نام انجام می‌شود تماماً کلاهبرداری است و افراد نباید هزینه و مدرکی را جهت ثبت‌نام ارائه کنند.

حاجی وند گفت: سهامداران سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت نیازمند به ثبت نام جدیدی نیستند و افرادی که سال گذشته سود خود را دریافت کرده اند امسال هم می‌توانند دریافت کنند.

او در خصوص زمان و میزان احتمالی سود سهام عدالت جدید هم بیان کرد: به صورت سنتی مجامع شرکت‌ها که برگزار می‌شود این سود شناسایی و دریافت می‌شود و بعد از اطلاع رسانی به حساب افراد از طریق سپرده گذاری واریز خواهد شد تا زمانی که مجامع‌ها تشکیل نشود نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان و زمان سود سهام عدالت ارائه کرد و مردم باید منتطر بمانند. در آخر سهامداران توجه داشته باشند اخبار سهام عدالت را تنها از مراجع معتبر رسمی پیگیری کنند.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس پیش از این گفته بود: پس از برگزاری مجامع شرکت‌های پذیرنده، سود سهام عدالت در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.

 

در چند روز گذشته پیامکی برای برخی از مردم ارسال شده که برای ثبت‌نام سهام عدالت ثبت نام کنند و در این پیامک گفته می‌شود سود دو میلیون و ۲۹۰ هزار تومانی برای ثبت‌نام‌کنندگان واریز می‌شود. اما ماجرا چیست؟

به گزارش تجارت نیوز، پیامک ثبت نام سهام عدالت یک نوع کلاهبرداری جدید است. چون تا این لحظه هیچ خبری از ثبت نام سهام عدالت برای افراد منتشر نشده است و دولت فعلا هیچ برنامه‌ای برای تخصیص سهام عدالت جدید به مردم ندارد.

از طرف دیگر اگر اولویتی برای ثبت نام سهام عدالت وجود داشته باشد با افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است و نه دیگران. این در حالی است که در پیامک ثبت نام سهام عدالت اینگونه ادعا شده که همه افراد می‌توانند ثبت نام کنند و سایت برای همه گروه‌ها باز است.

در متنی که برای افراد ارسال شده آمده: «سایت سهام عدالت که امروز توی اخبار اعلام کردن، حتما برید ثبت نام کنید. به هر چی دوست و آشنا دارید بفرستید. تا ۱۲ فردا ظهر سایت بازه.» پس از آن هم آدرسی را برای ثبت نام اعلام کرده‌اند که کاملا اشتباه است.

آدرس درست سامانه ثبت نام سهام عدالت samanese.ir است اما در این پیامک سامانه دیگری معرفی شده است.

واحسان خاندوزی در حاشیه مراسم رونمایی از نظام جدید ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود درباره پرداخت سود سهام عدالت اظهار داشت: صورت‌های مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها به تازگی آماده شده و پرداخت سود بسته به تکمیل این صورت‌هاست. وی بیان کرد: در صورت تاخیر در ارایه صورت‌های مالی، پرداخت سود سهام عدالت دو مرحله‌ای خواهد بود.

احسان خاندوزی در حاشیه مراسم رونمایی از نظام جدید ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود درباره پرداخت سود سهام عدالت اظهار داشت: صورت‌های مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها به تازگی آماده شده و پرداخت سود بسته به تکمیل این صورت‌هاست. وی بیان کرد: در صورت تاخیر در ارایه صورت‌های مالی، پرداخت سود سهام عدالت دو مرحله‌ای خواهد بود.

خاندوزی گفت: یکی از دلایل پرداخت دو مرحله‌ای سهام عدالت در سال گذشته به هلدینگ خلیج فارس بازمی‌گردد که صورت مالی و سود خود را با تاخیر اعلام کرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ارزشگذاری دارایی نامشهود اقدام مثبتی است و این دارایی باید تکیه‌گاهی برای ارزشیابی شرکت‌ها نزد بانک‌ها و بورس شود. خاندوزی اظهار داشت: وزارت اقتصاد مسوولیتی در ارایه خدمات و کالا یا کنترل بازار ندارد و در مقابل باید زیرساخت رشد و توسعه و تامین مالی را فراهم کند.

وی افزود: در این راستا دستورالعمل ارزش‌گذاری دارایی نامشهود تهیه شد و این اقدام یکی از گام‌هایی بود که به دنبال برداشتن آن بودیم تا بخش مهمی از سرمایه‌ها از سوی نظام رسمی کشور پذیرفته شود. وزیر اقتصاد بیان کرد: یکی از مباحث مهم برای فعالان اقتصادی این است که در گزارشگری مالی، میزان دارایی و سرمایه‌های نامشهود شناسایی شود و نحوه ارزش‌گذاری این دارایی‌ها خلایی بود که باید برطرف می‌شد و این ارزش‌گذاری باید تکیه‌گاهی برای ارزشیابی شرکت‌ها نزد بانک و بورس باشد. خاندوزی گفت: آنچه برای شرکت‌ها اهمیت دارد و جای خالی آن احساس می‌شود این است که دارایی نامشهود شرکت‌ها چگونه تشخیص و ارزش‌گذاری می‌شود.

افراد متخصص در برخی شرکت‌ها، مشتریان وسیع خود یک ارزش اقتصادی برای برخی شرکت‌ها است. ایده‌ها، اختراعات و سایر انواع دارایی‌ها نیز جزو مواردی بود که به عنوان دارایی اقتصادی شناسایی نمی‌شد. وزیر اقتصاد تاکید کرد: ارزش‌گذاری دارایی نامشهود امروز از این جهت اهمیت دارد که این باب گشوده شد تا بتوانیم از ثمرات ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود استفاده کنیم. تلاش ما این است تا شرکت‌ها بتوانند دارایی‌های خود را نقدپذیر و واقعی کنند. می افزود: برخی شرکت‌ها به آستانه ورشکستگی رسیدند چراکه سیاست‌گذار دارایی‌های آنها را به رسمیت نشناخته است. امیدوار هستیم ثمرات این پایه‌گذاری جدید را در صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲ شرکت‌ها و تاثیر تسهیلات دریافتی آنها ببینیم

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی