کد مطلب: 28233

وام| وام جدید| وام ازدواج

ثبت نام جدید وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی دولت برای زوجین | تسهیلات مهم برای این افراد از امروز

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: بر اساس تفاهم نامه امروز با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تسهیلات اشتغال ۲۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه برای ازدواج افراد دهه ۶۰ روستایی پرداخت می‌شود.

ثبت نام جدید وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی دولت برای زوجین | تسهیلات مهم برای این افراد از امروز

وام ازدواج | وام ازدواج افزایش یافت. وام ازدواج از سود کارمزد مناسبی برخوردار است. وام ازدواج دارای شرایط خاصی است. وام ازدواج از اقساط بلند مدتی بهره مند است.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: بر اساس تفاهم نامه امروز با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تسهیلات اشتغال ۲۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه برای ازدواج افراد دهه ۶۰ روستایی پرداخت می‌شود.

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور نیز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: برای ازدواج افراد دهه شصتی ساکن روستا، تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده که یکی از دستگاه‌های مرتبط در این طرح معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه امروز با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور  مقرر شد این دستگاه تسهیلات اشتغال برای افراد دهه شصتی ساکن روستا را فراهم کند ؛ همچنین در تفاهم با دستگاه‌های دیگر ، تسهیلات جهیزیه و پوشش بیمه تامین اجتماعی نیز برای افراد دهه 60 روستایی که ازدواج کنند در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: مبلغ این تسهیلات 200 میلیون تومان است و به صورت قرض الحسنه 4 درصدی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد./تسنیم

وی ادامه داد: مساله صف که موجب نارضایتی مردم شده، درست است و اطلاعات شبکه بانکی نیز حاکی از این است که ۳۰۰ هزار نفر در صف دریافت وام هستند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: بانک مرکزی وعده داده تا پایان شهریور این صف به صفر خواهد رسید و پیگیری بانک مرکزی در موضوع وام ازدواج قطعی است.

زیرساخت لازم برای اجرای مالیات بر عایدی سرمایه فراهم است

خاندوزی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا درباره مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: در موضوع مالیات بر عایدی سرمایه، پس از نهایی شدن فرآیند این مصوبه (یعنی اعمال اصلاحات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت در مجلس شورای اسلامی)، به طور رسمی ابلاغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ باید مراحل قانونی طی شود، با توجه به تاکید رییس جمهوری بر مبارزه با سفته بازی و سوداگری در وزارت اقتصاد تلاش کردیم زیرساخت‌های ابلاغ آیین نامه‌ها و مقررات فراهم باشد تا پس از ابلاغ قانون به صورت رسمی بتوانیم در کوتاه ترین زمان اقدام کنیم.

در همین رابطه در نشست خبری امروز سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در باره مشکلات مخاطبان خبرگزاری فارس سوال کردیم.

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس گفت: از ابتدای امسال گزارشاتی مبنی بر اشکالات فنی در سامانه ثبت نام تسهیلات ازدواج وجود داشت.

وی اضافه کرد: عمده این مشکلات فنی به دلیل اضافه شدن تسهیلات بخش فرزند آوری به سامانه بود که منجر به افزایش ترافیک شد.

خاندوزی تصریح کرد: بانک مرکزی در اردیبهشت امسال به منظور بر طرف کردن مشکلات فنی سامانه، ظرفیت سخت افزاری خود را تا حد امکان افزایش داد.

وی گفت: هم‌چنین با توجه به دستور رئیس جمهور، بسته‌ای سیاستی تنظیم شد که نتیجه این بسته کاهش متقاضیان در صف تسهیلات ازدواج از 400 هزار نفر به 340 هزار نفر بود.

خاندوزی یادآور شد: از ابتدای امسال نیز تا دو روز گذشته، بیش از 55 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 17 درصد رشد داشت.

بر اساس این قانون، مانع دریافت تسهیلات و امتیازات برای افرادی که خدمت نظام وظیفه ندارند، برداشته شد

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان  در نشست خبری اخیر خود گفت: طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که با اصلاحاتی ششم تیر ماه به تصویب مجلس رسید، در جلسه ۱۴ تیر شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: یکی از موانع بهره‌مندی از تسهیلات ازدواج و فرزندآوری انجام خدمت وظیفه بود که پس از بررسی مصوبه "طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در شورای نگهبان و عدم مغایرت با شرع و قانون اساسی، از این پس افرادی که خدمت وظیفه ندارند هم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

بیمه‌شدگان تأمین‌ اجتماعی در صورت داشتن دو سال سابقه بیمه‌پردازی در هنگام ازدواج اول، هدیه ازدواج معادل یک ماه حقوق مبنای کسر حق بیمه دریافت می‌کنند و اگر زن و شوهر هر دو بیمه‌شده سازمان تأمین‌ اجتماعی باشند، این هدیه بلاعوض به هر دو نفر پرداخت خواهد شد.

بایندریان افزود: بیمه‌شدگان برای دریافت کمک هزینه ازدواج لازم است شرایط مقرر در ماده ۸۵ قانون تأمین اجتماعی را داشته باشند. یکی از شرایط مهم برای دریافت این کمک هزینه، وجود سابقه لازم است به نحوی که بیمه‌شده ظرف ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل به مدت ۷۲۰ روز سابقه کار داشته و حق‌بیمه این مدت از سوی کارفرما پرداخت شده باشد. همچنین در تاریخ ازدواج، رابطه استخدامی بیمه‌شده با کارفرما قطع نشده باشد و ازدواج دائم بوده و در دفتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد.

معاون نظارت و تعهدات کوتاه مدت اداره کل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی با بیان آن‌که بیمه‌شدگان برای دریافت این تسهیلات نیازی به مراجعه حضوری ندارند، گفت: متقاضی می‌تواند با ورود به سامانه به آدرس es.tamin.ir و مراجعه به منوی بیمه‌شدگان، حمایت‌های کوتاه مدت، درخواست کمک هزینه ازدواج، صرفاً با ورود اطلاعات تاریخ عقد و کد ملّی همسر، درخواست خود را برای دریافت این کمک هزینه ثبت کند.

به گفته این مسئول، در سال گذشته ۱۰۱ هزار و ۲۹۹ سند ثبت شده است که بر اساس آن مبلغ ۵۰۸ میلیارد تومان به بیمه‌شدگان واجد شرایط از سوی سازمان تأمین اجتماعی هدیه ازدواج پرداخت شده است. میزان کمک‌هزینه ازدواج برابر است با مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه ظرف ۲ سال قبل از تاریخ ازدواج تقسیم بر ۲۴ و در صورتی که مبلغ محاسبه شده کمتر از حداقل دستمزد تاریخ ازدواج باشد، مبلغ قابل پرداخت به حداقل دستمزد سال وقوع عقد افزایش می‌یابد.

روش دریافت وام ازدواج فرزندان بازنشسته‌های کشوری به این شکل است که متقاضی نیازی به مراجعه حضوری و رفتن به صندوق‌های بازنشستگی را ندارد. برای دریافت وام ازدواج بازنشسته‌های کشوری متقاضی در قدم اول باید به آدرس cspf.ir برود و در مرحله بعدی با استفاده از گزینه تسهیلات مالی گزینه وام ازدواج را انتخاب کند. یعنی متقاضی وام ازدواج قبل از هر چیزی باید نسبت به ثبت درخواست و بارگذاری اصل تصویر مدارک هویتی اقدام کند.

ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشسته‌های کشوری در سامانه این صندوق به اسکن اصل صفحه اول شناسنامه و صفحه‌ای که مشخصات همسر و فرزندان در آن قید شده، نیاز دارد. اسکن اصل عقدنامه و صفحاتی که مشخصات عروس و داماد در آن وجود دارد جزو ملزومات بعدی ثبت‌نام دریافت وام ازدواج بازنشسته‌های کشوری است و موقع ثبت‌نام اعلام شماره دفترکل، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه خود بازنشسته موقع ثبت‌نام الزامی است. فراموش نکنید که ثبت‌نام دریافت وام ازدواج در سامانه هیچ حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نمی‌کند و بعد از ثبت‌نام و طی شدن پروسه بررسی سوابق و راستی‌آزمایی‌های لازم، آغاز پرداخت تسهیلات طبق اولویت‌بندی کلید می‌خورد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی