کد مطلب: 28182

هواشناسی|هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

فوری: هشدار وحشتناک هواشناسی برای مردم کشور | منتظر رگبار و سیل باشید | وقوع طوفان برای این استان‌ها

سازمان هواشناسی اعلام کرد: تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمان صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود.

فوری: هشدار وحشتناک هواشناسی برای مردم کشور | منتظر رگبار و سیل باشید | وقوع طوفان برای این استان‌ها

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمان صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود.

در ارتفاعات استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان وبلوچستان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، احتمال رگبار و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در برخی نواحی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق به ویژه منطقه زابل و نوار شرقی خراسان جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

در این مدت، تنها در ارتفاعات هرمزگان،‌ جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده،‌گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

هوا در کشور گرم‌تر می‌شود/ هشدار سازمان هواشناسی برای برخی استان‌ها

همچنین در مدت یاد شده در برخی مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز در برخی ساعات افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کیفیت هوا روی می‌دهد.

به گزارش تسنیم، طی 5 روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

توصیف سامانه: افزایش شدید گرادیان فشاری

زمان پایان: سه‌شنبه 1402/05/24

نوع مخاطره: وزش باد همراه با خیزش گردوخاک و در نواحی مستعد توفان گردوخاک و طوفان شن.

منطقه اثر: خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوی.

اثر مخاطره: کاهش شدید شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، سقوط اشیا از ارتفاعات، شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، بنر و تیرهای برق و خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: اجتناب از سفرهای غیر ضروری، عدم حضور هموطنان در فضای باز به‌ویژه سالمندان، کودکان و بیماران خاص، عدم پارک خودرو در اطراف ساختمان‌های نیمه‌کاره، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت از جمله پوشش گلخانه‌ها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی./

هشدار هواشناسی به مردم این استان ها / منتظر وقوع رگبار باران باشید

رکنا: وزش شدید باد در استان های نیمه شرقی طی روزهای آینده پیش بینی شده است.

به گزارش رکنا، طی روزهای آینده در استان های نیمه شرقی کشور شاهد وزش شدید باد و وقوع گردوخاک و حتی وقوع خسارت های جزیی به برخی مناطق خواهیم بود.

استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان و همچنین مناطقی از مرکز سیستان و بلوچستان و شرق کرمان برای روزهای آینده با وزش شدید باد همراه هستند.

شدت وزش باد در برخی مناطق بسیار قابل توجه ظاهر شده و بنابراین احتمال وقوع خسارت در این مناطق بسیار بالا می باشد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق کشور خبر داد.

 تا آخر هفته در غالب مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود و تنها در این مدت در ارتفاعات استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر همرفتی با احتمال رگبار پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

طی این مدت در برخی نواحی شمال شرق، شرق، جنوب شرق به‌ویژه در منطقه زابل و نوار شرقی خراسان جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور در برخی ساعات افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

در پنج روز آینده نیز شرق دریای عمان مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا ( ۲۳ مرداد) صاف و گاهی وزش باد و از بعد از ظهر افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه ( ۲۴ مرداد) صاف، گاهی وزش باد، از بعد از ظهر افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ مرداد) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای۱۰ و ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان کشور است.

وقوع رطوبت ۸۴ درصدی در هوای خوزستان ثبت شد

اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: رطوبت ۸۴ درصدی هوا برای دومین روز متوالی شهرهای آبادان و خرمشهر را نمناک کرد.

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره وقوع رطوبت ۸۴ درصدی هوا برای دومین روز متوالی در شهرهای آبادان و خرمشهر اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی تا آخر هفته تداوم حضور جریانات جنوبی و افزایش رطوبت با شدت و ضعف و مه رقیق در مناطق ساحلی، جنوبی، غربی و مرکزی خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین تا فردا با استقرار توده هوای گرم نیز وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر برای مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

سبزه زاری بیان کرد: در شبانه روز گذشته بیشترین دمای هوا در شهرهای آبادان و خرمشهر ۴۸ درجه و کمترین دما ۳۰ درجه سانتیگراد بوده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: دمای کنونی هوا ۳۶ درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی نیز ۸۴ درصد گزارش شده است.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی