کد مطلب: 28110

سهام|سهام عدالت| سهامداران

سهام عدالت میلیونی در حساب ها در ۱۹ مرداد | هشدار جدی پلیس برای سهامداران | کلاهبرداران در کمین هستند

ایسنا/البرز رئیس پلیس فتای البرز از دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی که از طریق فیشینگ اقدام به هشت فقره کلاهبرداری به ارزش دو میلیارد ریال کرده بود، خبر داد.

سهام عدالت میلیونی در حساب ها در ۱۹ مرداد | هشدار جدی پلیس برای سهامداران | کلاهبرداران در کمین هستند

تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت سهام عدالت نشدند جاماندگان سهام عدالت شامل افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی امسال صاحب سهام می شوند  سود سهام عدالت 1400 امسال دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به سهامداران واریز شد و مرحله دوم تا آخر اسفند واریز می شود  دارندگان سهام عدالت می توانند بدون ضامن از بانک ها وام خرد بگیرند

سرهنگ رسول جلیلیان با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری اینترنتی به پلیس فتای استان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب یکی از شهروندان، بررسی تخصصی ماموران پلیس فتا در این خصوص آغاز شد.

وی اضافه کرد: پس از بررسی‌های تخصصی صورت گرفته مشخص شد که مالباخته از طریق پیام رسان واتساپ وارد یک لینک آلوده مربوط به ثبت نام سهام عدالت شده و بدافزاری بر روی گوشی تلفن همراه وی نصب و اطلاعات بانکی این شخص افشا شده است.

رئیس پلیس فتای استان البرز افزود: بلافاصله اقدامات فنی و پلیسی در خصوص شناسایی متهم پرونده آغاز و در یک مدت زمان کوتاه مخفیگاه کلاهبردار اینترنتی در منطقه مهرشهر کرج شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی این شخص دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تاکنون هشت نفر از مالباختگان این پرونده در سراسر کشور شناسایی و تلاش برای کشف کلاهبرداری‌های اینترنتی احتمالی ادامه دارد.

جلیلیان در پایان با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری‌های صورت گرفته توسط متهم تاکنون دو میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: به کاربران اینترنتی نیز توصیه می‌کنیم تا از ورود به لینک‌های ارسالی از سوی اشخاص ناشناس جدا پرهیز کنند.

روز یکشنبه 15 مرداد 1402 نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با رشد اندک 6 هزار و 993 واحدی که معادل 0.34 درصد این ارتفاع شاخص است، روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات در سطح دو میلیون و 40 هزار واحدی ایستاد و موفق به حفظ کانال دو میلیون واحدی شد که روز گذشته پس گرفته بود.

 

اما شاخص هم‌وزن که نماینده‌ میانگین عملکرد سهام کوچک و متوسط بازار است، گویای شرایطمنفی این دسته از نماد‌های نقشه بازار بود. نماگر هم‌وزن با افت 0.11 درصدی بخش کوچکی از رشد روز گذشته خود را پس گرفت.

 

 

امروز سهام عدالت امروز بر خلاف شاخص کل حرکت و روند منفی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی هم با افت 0.18 درصدی به 15 میلیون و 901 هزار تومان رسید.

ارزش روز سهام عدالت یک میلیون تومانی هم با افت اندک 53 تومانی به 29 میلیون و 876 هزار تومان رسید./تجارت نیوز

 

اما سهام عدالت که در سال‌های گذشته به بسیاری از ایرانیان اختصاص داده شد در واقع سهام برخی از شرکت‌های دولتی در بورس بود که انتخاب نحوه مدیریت آن به ۲ صورت مستقیم و غیر مستقیم(از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی) در اختیار افراد بود.

 

با تصمیم دولت سهام رایگان برای نوزادان متولد ۱۴۰۱ و در آینده ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ در قالب صندوق‌های سهامی ETF است که تا ۲۴ سال امکان فروش آن نیست، مزیت صندوق ETF نسبت به سهام مستقیم مانند سهام عدالت در این است که صندوق‌های ETF طی ۲۴ سال سرمایه نوزادان را در بازار‌سرمایه به جریان می‌اندازد و بازدهی قابل توجهی کسب خواهد کرد.

برای اطلاع کامل در خصوص نحوه و شرایط ثبت‌نام دریافت سهام رایگان متولدین ۳ ماهه سوم سال ۱۴۰۱ به همراه آموزش تصویری نحوه ثبت‌نام می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید، اما کدام صندوق سهامی ETF بهترین گزینه برای انتخاب است؟

 

انتخاب صندوق سهامی ETF بر عهده والدین نوزادان گذاشته است، والدین می‌توانند ۳ صندوق سهامی از ۳۵ صندوق لیست شده در سامانه خدمات دولت را انتخاب کنند. مهمترین ملاک برای انتخاب این صندوق‌ها می‌تواند بازدهی و رشد قیمت آنها در بلند‌مدت باشد. براساس عملکرد گذشته می‌توان پیش بینی کرد دو صندوق سهامی زیر گزینه‌ خوبی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت باشد:

صندوق سهامی سرو: این صندوق همانطور که اشاره شد از صندوق‌های سهامی برتر بورس ایران است و ارزش آن طی ۴ سال ۱۲ برابر شده است، این صندوق همچنین ۱ هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت دارد. این صندوق توسط مشاور سرمایه‌گذاری ترنج به عنوان بزرگترین شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ایران مدیریت می‌شود که ۸ صندوق از انواع مختلف سهامی، مختلط، درآمد ثابت و… دارد.

صندوق سهامی انار: این صندوق نیز از صندوق‌های برتر بورس از نظر بازدهی است، این صندوق طی یکسال گذشته با حدود ۶۸ درصد بازدهی یا سود داشته است، همچنین این صندوق در سال ۱۴۰۱ بالاترین بازدهی را در میان صندوق‌های ETF سهامی کسب کرده است.

 

والدین کودکان می‌توانند به صورت مستقل هم در صندوق‌های سهامی بورسی برای فرزندان خود سرمایه‌گذاری کنند، والدین می‌توانند با دریافت کد‌بورسی برای کودکان خود نسبت به خرید واحد‌های صندوق‌های سهامی سرو و انار از طریق سامانه‌های معاملاتی کارگزاری‌ها اقدام کنند.

به نقل از تجارت‌نیوز، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در مورد برگزاری مجامع استانی سهام عدالت گفت: طبق قانون تجارت که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هم از قانون تجارت پیروی می‌کنند، برگزاری مجمع در مرحله اول با حضور حداقل 50 درصد به علاوه یک نفر از سهامداران رسمیت پیدا می‌کند و اگر در مرحله اول این حدنصاب قانونی محقق نشد، براساس قانون تجارت مجمع دوم با هر تعدادی از سهامداران رسمیت پیدا می‌کند.

 

وی در مورد اینکه آیا مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به شکل حضوری و یا الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: براساس قانون تجارت در مرحله اول مجامع باید حتما حضوری باشند که اگر مجمع به حدنصاب نرسید، در مرحله دوم چون مجامع شرکت‌‌ها با هر تعداد رسمیت پیدا می‌کند، باید برگزار شود و در آن مجمع تصمیم بگیرند که انتخابات هیأت مدیره برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به شکل حضوری و الکترونیکی برگزار شود، چون قانون تجارت تصریح بر برگزاری حضوری دارد و برای تغییر قانون تجارت باید حتما مجمع دوم تصمیم بگیرد که مجمع به شکل ترکیبی حضوری و الکترونیکی برگزار شود.

علیزاده همچنین در مورد شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی گفت: طبق آئین‌نامه، افراد از شهرستان‌ها می‌توانند خودشان در مجامع شرکت کنند و یا اینکه به اشخاص دیگری که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند وکالت بدهند و یا اینکه یک وکیل قانونی برای خود انتخاب کنند که حق رإی به او بدهند و از این طریق به اعمال حق رأی خود می‌پردازند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس همچنین در مورد اینکه اگر قرار به اجرای قانون تجارت باشد، مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت مانند سال 99 با تعداد اندکی از جمعیت استان برگزار خواهد شد و آیا این با سیاست مشارکت مردم در سرنوشت سهام عدالت تناقض ندارد، گفت: طبق قانون تجارت، اگر مجمع نوبت اول به حدنصاب 50 درصد به علاوه یک نفر نرسید، مجمع در نوبت دوم برگزار می‌شود و در نوبت دوم با هر تعدادی رسمیت پیدا می‌کند که همه شرکت‌های سهامی عدالت استانی و شرکت‌های تعاونی شهرستان و کانون سهام عدالت می‌تو انند شرکت کنند و قرار شده است که سازمان بورس و کانون سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت حداکثر تلاش خود را به کار گیرند تا مشارکت حداکثری در مجامع شرکت‌ها اتفاق افتد.

علیزاده این را هم گفت: برگزار کردن مجمع الکترونیکی نیاز به مصوبه مجمع و اصلاح اساسنامه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها دارد که باید در مجمع دوم که با هر تعداد رسمیت پیدا می‌کند این مسئله تصویب شود.

وی در مورد اینکه اگر از جمعیت 450 هزار نفری یک استان مثلا هفت نفر در مجمع دوم حاضر شوند، آیا این افراد قانونا می‌توانند نماینده سهامداران عدالت استان شوند، گفت: درحال حاضر در قانون تجارت اینگونه عنوان شده است که اگر مجمع اول به حدنصاب نصف به علاوه یک نفر نرسید، مجمع دوم به هر تعدادی رسمیت پیدا می‌کند که در مجمع دوم می‌توانند نحوه برگزاری مجمع را تعیین کنند که می‌تواند  هم حضوری و هم الکترونیکی باشد. سازمان بورس و کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مأموریت دارند فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی انجم دهند تا حضور حداکثر سهام عدالت در مجامع استانی اتفاق افتد

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی