کد مطلب: 28077

خانه داری | نکات خانه داری

نکات خانه داری | چیکار کنیم غذا سر نره؟ ۴ ترفند کاربردی برای جلوگیری از سر رفتن غذا

سر رفتن غذا یکی از معضلاتی است که هر خانمی در آشپزخانه با آن روبه‌رو شده است. در ادامه 4 ترفند کاربردی برای جلوگیری از سر رفتن غذا به شما ارائه می‌شود. yektanet logo ✅ کسب سود حداکثری بورس، با صندوق سهامی «دریـا» آبی فیروزه نقدشوندگی بالا + مقاومت در برابر ریزش‌ها مشاهده

نکات خانه داری | چیکار کنیم غذا سر نره؟ ۴ ترفند کاربردی برای جلوگیری از سر رفتن غذا

همه خانم‌ها بر این عقیده هستند که تمیز کردن اجاق گاز کار سختی است. سر رفتن غذا بر روی اجاق گاز، یکی از معضلات اصلی خانم‌ها در آشپزخانه است، بدین صورت که تنها کافی است یک لحظه رویشان را از غذای در حال پخت برگردانند تا غذا سر برود و اجاق گاز را کثیف کند.

در نتیجه ما در این مقاله به ۴ روش کاربردی برای جلوگیری از سر رفتن غذای در حال پخت اشاره کرده‌ای. امیدواریم این روش‌ها برای شما کاربردی و قابل استفاده باشد.

۱. چرب کردن داخل قابلمه

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از سر رفتن غذا، چرب کردن داخل قابله است. به این صورت که به اندازه ۵ سانتی‌متر از اطراف قابلمه را با روغن چرب کنید. در این حالت حباب‌های آب با بالا آمدن و برخورد با سطح روغنی از بین می‌روند و به هیچ عنوان غذا سر نمی‌رود.

۲. استفاده از خلال دندان

برای جلوگیری از سر رفتن غذا و کثیف شدن اجاق گاز، تنها کافی است یک عدد خلال دندان را به صورت افقی بین درب قابلمه و بدنه آن قرار داد. در این حالت، با ایجاد یک فضای کوچک، بخار از قابلمه به تدریج خارج شده و از سر رفتن غذا جلوگیری خواهد شد.

۳. استفاده از قاشق چوبی بزرگ

یکی از ترفندهای قدیمی که اغلب نیز با آن آشنا هستید، استفاده از قاشق چوبی بزرگ برای جلوگیری از سررفتن غذا است. بدین صورت که قاشق چوبی به حالت افقی روی قابلمه یا ظرف در حال جوشیدن قرار می‌گیرد و زمانی که محتویات قابلمه یا ظرف بالا بیاید، با برخورد حباب‌ها به قاشق چوبی، کاملاً از بین می‌روند و دیگر غذا روی اجاق سر نمی‌رود.

۴. استفاده از یک تکه کره

چه چیزی می‌تواند از سر رفتن غذا بر روی اجاق گاز جلوگیری کند؟ یک تکه کره. شما با انداختن تکه‌ای کره در غذا می‌توانید از سر رفتن آن و کثیف شدن اجاق گازتان جلوگیری کنید. کره می‌تواند تمامی حباب‌های ایجاد شده در نتیجه جوشیدن را از بین ببرد.

در این مقاله به ۴ روش کاربردی برای از بین بردن حباب‌های غذای در حال جوش و جلوگیری از سر رفتن آن اشاره شد. البته بهتر است برای اطمینان بیشتر، هر چند مدت یکبار به غذای خود سر بزنید و غذا را بر روی شعله ملایم قرار دهید تا به طور کامل بپزد و سر نرود. 

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی