کد مطلب: 28015

خانه داری | نکات خانه داری

با این روش از شر حشرات موذی خلاص شوید | راهکار عالی

با این روش از شر حشرات موذی خلاص شوید | راهکار عالی

دور کردن حشرات با قهوه​

یکی از جالب ترین خواص و کاربرد‌های تفاله قهوه، برای دور کردن حشرات است. بدین صورت که تفاله قهوه را در اطراف خانه بریزید تا حشره ها و مورچه ها و خزنده‌گان از خانه‌ی شما دور شوند. مشکل مورچه‌ها گریبان بیشتر مردم را گرفته و با استفاده از سم‌های گران قیمت و مضر سعی در مهار آن‌ها دارند. این درحالی است که می‌توان به سادگی با ریختن کمی قهوه در محل‌های عبور مورچه برای همیشه از شر آنها خلاص شد. در سوسک‌ها نیز می‌توان از قهوه بهره برد. به وسیله‌ کمی قهوه خیس و یک نوار چسب دوطرفه تله‌ای بسازید . این تله سوسک ها را به طرف خود جذب می‌کند و آنها در نوار گرفتار می‌شوند .

کافئین و دی‌ترپن (ماده شیمیایی ضدمیکرب و ضدالتهاب) موجود در قهوه می‌تواند برای حشرات مثل سمی بسیار قوی عمل کند. می‌توانید از پودر و تفاله قهوه برای دور‌کردن حشرات استفاده کنید.

با استفاده از تفاله قهوه می‌توان پشه‌، مگس میوه، سوسک و دیگر آفت‌ها را نیز از محیط دور کرد. برای این کار فقط کافی است مقداری تفاله قهوه را در یک کاسه بریزید و در محیط موردنظر قرار دهید یا به‌سادگی آن را در اطراف محیط بیرونی موردنظرتان بپاشید.

پخش‌کردن تفاله قهوه اطراف گیاهان به دورشدن آفت‌ها نیز کمک می‌کند. تفاله قهوه با ایجاد سدی در مسیر حلزون‌ها، آنها را از حرکت در آن محیط باز می‌دارد.

قهوه در جذب کرم‌ های خاکی هم کمک می کند و سموم را از خاک باغچه و گلدان می زداید.

کافئین موجود در قهوه برای دور کردن حشرات هم مفید است و مانند سم خیلی قوی عمل می کند.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی