کد مطلب: 27861

بازنشستگان| حقوق بازنشستگان|همسان سازی حقوق

فوری: حقوق ها ۳ میلیون افزایش یافت | اطلاعیه مهم از حقوق بازنشستگان در تابستان | حقوق این دسته از بازنشسته ها اصلاح شد + جزییات مهم

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس طرح ساماندهی حقوق کارکنان دولت و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به طور جدی بررسی می‌کند.

فوری: حقوق ها ۳ میلیون افزایش یافت | اطلاعیه مهم از حقوق بازنشستگان در تابستان | حقوق این دسته از بازنشسته ها اصلاح شد + جزییات مهم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید حقوق بازنشستگان به ویژه آن دسته از بازنشستگانی که دریافتی کمی دارند، در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند.در تعریف مستمری یا حقوق بازنشستگان به زبان عامیانه ، می توان گفت ، مقدار پولی است که ماهانه ، به طور مستمر و تا پایان عمر ، به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تامین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس احکام جدید بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی ، تعلق می گیرد. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.​​حقوق بازنشستگان1401 همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است . حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 مقداری از حقوق بازنشستگان کشور ی کمتر می باشد

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از مدیران توانمند گفت: جابجایی مدیران امری است که ما به نبال دخالت در آن نیستیم اما انتظار این است که هنگام جابجایی شان آنان رعایت شود.

وی با بیان اینکه در جابجایی مدیران مسائل اخلاقی باید رعایت شود و تودیع و معارفه آنان طبق روال و محترمانه انجام شود گفت: متاسفانه جابجایی یکی از مدیران شهرستان در روز ۲۸ اسفند انجام شده و حتی نگذاشته‌اند به بعد از تعطیلات نوروز موکول شود.

شهبازی در ادامه به مسائل شهرستان پرداخت و گفت: متاسفانه یکی از عوامل عقب‌ماندگی نهاوند به فرهنگ حاکم بر شهرستان برمی‌گردد به گونه‌ای که هنگام اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی موانع زیادی سر راه آن قرار داده می‌شود.

وی گفت: ما سال گذشته مجوز معدن مس را برای نهاوند دریافت کردیم که متاسفانه برای اجرای آن موانعی بر سر راه بوجود آمد که البته با پیگیری کارهای آن در حال انجام است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در این خصوص عنوان کرد: اگر این طرح اجرا شود می‌تواند در توسعه شهرستان و حتی منطقه جهش ایجاد کرده و باعث رونق اشتغال شود به گونه‌ای که در مرحله اول بین ۵۰۰ تا ۲ هزار نیرو و در مرحله بعد برای ۸ هزار نفر شغل ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ طرح راه در سطح نهاوند در حال اجراست اضافه کرد: ‌بسیاری از کارها که در سطح شهرستان انجام می‌شود بر اساس ارتباطاتی است که با مدیران سطح کشور وجود دارد که از جمله آنها اجرای ۱۶ طرح در حوزه راه است علاوه بر آن ۲۵ میلیارد تومان پول نقد برای تعریض جاده‌های روستایی جذب شده است.

شهبازی گفت: برای اجرای طرح‌های صنعتی و عمرانی ما کارها را پیگیری کرده و مجوز لازم را دریافت می‌کنیم اما وظیفه اجرای آنها با مسئولین و دستگاه‌های اجرایی در سطح استان و شهرستان است.

وی از خبرنگاران خواست در این زمینه از مسئولین مطالبه‌گری کرده و خواهان اجرای طرح‌های مربوطه باشند./همشهری آنلاین

طبق قانون سه قشر بازنشسته در کشور وجود دارد: بازنشسته تامین اجتماعی، بازنشسته کشوری و بازنشسته لشکری.

۱- بازنشسته لشکری (بازنشسته نیرو‌های مسلح)، فردی است که در نیرو‌های مسلح کار کرده است.

۲- بازنشسته تامین اجتماعی، فردی است که بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بوده و به مدت ۳۰ سال حق بیمه خود را به این سازمان پرداخت کرده است.

۳- بازنشسته کشوری، فردی است که استخدام رسمی دولت بوده است.

بر اساس همین دسته‌بندی، روش‌های مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان به صورت اینترنتی متفاوت است.

در این متن نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان نیرو‌های مسلح (بازنشستگان لشکری) توضیح داده شده است.

برای دریافت فیش حقوقی باید مراحل زیر را انجام دهید:

۱: ابتدا وارد سایت تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح به آدرس esata.ir شوید و در منوی سمت راست روی گزینه برگ حقوقی بازنشستگان کلیک کنید.

۲: با انتخاب گزینه برگ حقوقی بازنشستگان وارد صفحه زیر می‌شود. در این بخش بایستی کد شناسایی ۱۳ رقمی و کد امنیتی خود را وارد کنید.

نکته:نام کاربری عبارت است از «شماره شناسائی ۱۳ رقمی مندرج در فیش حقوقی» و رمز عبور عبارت است از «پنج رقم سمت راست کد ملی»، مگر اینکه تغییر داده باشید.

۳: در این مرحله برای دریافت فیش حقوقی، بایستی کد شناسایی ۱۳ رقمی و کد امنیتی را وارد کنید.

مستمری بگیران تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح برای دریافت فیش حقوقی بازنشستگان با کد ملی باید به سامانه ساتا مراجعه نمایند. پس از عضویت در سایت، با استفاده از نام کاربری که همان شماره شناسایی ۱۳ رقمی ثبت شده روی فیش حقوقی و کلمه عبور که پنج رقم سمت راست کد ملی است، می‌توانید وارد صفحه صدور فیش حقوقی شوید.

بازنشستگان نیرو‌های مسلح (بازنشستگان لشکری) می‌توانند با مراجعه به سایت تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح فیش حقوقی خودشان را دریافت کنند.

طبق قانون سه قشر بازنشسته در کشور وجود دارد: بازنشسته تامین اجتماعی، بازنشسته کشوری و بازنشسته لشکری.

۱- بازنشسته لشکری (بازنشسته نیرو‌های مسلح)، فردی است که در نیرو‌های مسلح کار کرده است.

۲- بازنشسته تامین اجتماعی، فردی است که بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بوده و به مدت ۳۰ سال حق بیمه خود را به این سازمان پرداخت کرده است.

۳- بازنشسته کشوری، فردی است که استخدام رسمی دولت بوده است.

بر اساس همین دسته‌بندی، روش‌های مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان به صورت اینترنتی متفاوت است.

در این متن نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان نیرو‌های مسلح (بازنشستگان لشکری) توضیح داده شده است.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان نیرو‌های مسلح از طریق سایت تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح ممکن شده است.

واقعیت این است که همسویی منافع بین کارفرمایان و سازمان تأمین اجتماعی، بخش زیادی از کارگرانِ مشاغل سخت و زیان‌آور را از حقوق ارفاقی خود محروم می‌کند. عنوانِ شغلیِ بسیاری از کارگرانِ مشاغل سخت و زیان‌آور ساده رد می‌شود و این نیز یکی از شایع‌ترین، علل محرومیتِ کارگران از بهره‌مندی از سنواتِ ارفاقی است

اسماعیل امیدزاده (عضو هیأت مدیره کانون شوراهای استان گیلان و عضو اصلی کمیته بدوی مشاغل سخت و زیان‌آور) در خصوص مشکلاتی که سازمان تأمین اجتماعی برای بازنشستگی کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور ایجاد می‌کند، به ایلنا می‌گوید: کارگران بسیاری مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شوند، اما از آنجا که کارفرما عنوان این کارگران را کارگرِ ساده رد می‌کند، از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور محروم می‌شوند.

وی گفت: بعد از آنکه کارگری بعد از بیست سال کار سخت و زیان‌آور برای انجام کارهای بازنشستگی به تأمین اجتماعی مراجعه می‌کند، اگر کارفرما عنوان این کارگر را به اشتباه رد کرده باشد، تازه دردسرها شروع می‌شود. به کارگر می‌گویند برای اثبات عناوین شغلی قبل ازسال ۱۳۸۹ باید مدرک مکتوب یا سیستمی ارائه شود، در حالی که وزارت کشور تمام مدارک بالای ۱۰ سال را ابطال و فاقد اعتبار اعلام می‌کند. ببینید، تا قبل از سال ۹۰ تأمین اجتماعی روی عناوین شغلی خیلی حساس نبود اما از سال ۹۰ کارفرما باید عنوان شغلی را با کدهایی که سازمان تعیین کرده بود هماهنگ می‌کرد. قبل از این سال تأمین اجتماعی در چارت سیستم خودش کارگر ساده ثبت می‌کرد و هیچ عنوان یا کد شغلی دیگری نداشت حالا چطور اشتباه خودش را به گردن نمی‌گیرد.

امیدزاده ادامه داد: همچنین به کارگر اعلام می‌شود که برای اثبات عنوان به هیأت تشخیص یا هیأت حل اختلاف اداره کار مراجعه کند که این کار معمولا یک پروسه شش ماهه تا یک‌ساله زمان می‌برد. بماند که کارگر باید در این هیأت‌ها یک میلیون و پانصد تا دو میلیون تومان پول کارشناس رسمی دادگستری پرداخت کند!

عضو اصلی کمیته بدوی مشاغل سخت و زیان‌آور بیان کرد: بعضی از کارگران قبل از سال ۱۳۸۹ در کارگاه‌هایی کار می‌کردند که در حال حاضر ورشکسته شده‌اند و وجود خارجی ندارند و یا کارگران برای کار در شرکت‌ها از طریق شرکت‌های کاریابی جذب می‌شدند که الان نیستند. حالا با وجود این مشکل کارگر چطور و از کجا عناوین شغلی خود را ثابت کند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی