کد مطلب: 27802

هواشناسی|هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

سیل مرگبار در راه این استان ها | هشدار مهم هواشناسی برای مردم

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: در مناطقی از شمال غرب کشور استان گیلان، غرب مازندران و در ارتفاعات البرز مرکزی وزش باد شمالی کاهش نسبی دما و رگبار باران گاهی رعد و برق پیش‌بینی می شود.

سیل مرگبار در راه این استان ها | هشدار مهم هواشناسی برای مردم

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: طی روز جاری در مناطقی از شمال غرب کشور استان گیلان، غرب مازندران و در ارتفاعات البرز مرکزی وزش باد شمالی کاهش نسبی دما و رگبار باران گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

در جنوب سیستان و بلوچستان جنوب کرمان شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار مستقر است.

همچنین در شمال شرق، شرق دامنه‌های جنوبی البرز واقع در سمنان، تهران و البرز مناطقی از مرکز و غرب کشور وزش باد افزایش می‌یابد و سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

هواشناسی مازندران با صدور هشدار دریایی سطح زرد اعلام کرد مازندرانی‌ها از امروز شنبه ۷ مرداد تا سه شنبه ۱۰ مرداد ماه شاهد وزش باد نسبتا شدید در مناطق ساحلی و تشکیل امواج با ارتفاع زیاد خواهند بود.

بر اساس این گزارش بیشینه سرعت وزش باد در مناطق دور از ساحل تا ۱۵ متر بر ثانیه و نزدیک ساحل استان تا ۱۲ متر بر ثانیه خواهد بود و بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل تا ۲ متر و در دور از ساحل تا ۲.۵ متر خواهد بود.

احتمال غرق شدن شناگرها، قایق‌های تفریحی و صیادی کوچک و شناور‌های متوسط صیادی و توریستی، اختلال در تردد شناور‌های بزرگ، اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به بندرگاه و احتمال آسیب به قفس‌های پرورش ماهی در دریا از جمله پیامد‌های این رویداد جوی است.

هواشناسی مازندران با اعلام ممنوعیت شنا و فعالیت‌های تفریحی دریایی و صیادی در این مدت اعلام کرد ترانزیت دریایی نیز در این مدت توصیه نمی‌شود.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی