کد مطلب: 27682

حقوق|حقوق کارمندان| حقوق ها

ساماندهی حقوق کارمندان در دولت رییسی از 10 مردادماه | پرداخت وام 100 میلیونی بدون ضامن از پست بانک برای همه

اصلاح تصویب‌نامه موضوع تعیین ضریب حقوق کارمندان، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، قضات و بازنشستگان کشوری و لشکری در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد.

برای افزایش حقوق کارمندان متوسط افزایش ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است. پیش از این رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان هستیم، گفته بود: سه سناریو برای مدلهای مختلف این افزایش  حقوق کارمندان لحاظ شده است. همچنان مدل دقیق این افزایش حقوق کارمندان مشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود.جدید ترین خبرها درباره حقوق کارمندان را در با ما دنبال کنید

هیئت وزیران در جلسه ۱/۵/۱۴۰۲ به پیشنهاد شماره ۱۷۲۵۷۹/۵۱۰۳۹ مورخ ۲۸/‌۰۴/‌۱۴۰۲‬ معاونت حقوقی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نامه شماره ۳۶۰۷/ ت ۶۱۱۲۴ ه مورخ ۱۵/‌۰۱/‌۱۴۰۲‬ به شرح زیر اصلاح کرد.

۱- در بند (۳) بعد از واژه «افزایش» واژه «ضریب» الحاق می‌شود.

دستور رئیس جمهور برای افزایش حقوق کارمندان | شگفتانه رییسی با واریزی تشویقی جدید چند میلیون تومانی برای کارمندان از این ماه | واریز مناسبتی ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در جیب کارمندان

۲- بند (۵) به شرح زیر اصلاح و تبصره‌های (۱) و (۲) آن به قوت خود باقی و متن زیر به عنوان تبصره (۳) به بند مذکور الحاق می‌شود.

۵ -در اجرای جز (۴) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق سایر حقوق بگیران حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوقهای وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان بیست درصد (۲۰) افزایش یافته و به شرح زیر تعیین می‌شود:

الف- برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر مشمولان قانون مزبور و نیز بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوقهای وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان بیست و نه میلیون و ششصد و پنجاه و هشت هزار (۲۹.۶۵۸.۰۰۰) ریال

ب- برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به میزان شانزده میلیون و سی و چهار هزار و چهارصد (۱۶.۰۳۴۴۰۰) ریال

تبصره -۳ در هر صورت رعایت حداقل مبلغ حکم کارگزینی موضوع بند (۶) این تصویب نامه در خصوص کارکنان رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی الزامی است.

۳- بند (۶) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

الف- در ابتدای بند مذکور عبارت در اجرای جز (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور» الحاق می‌شود.

ب- عبارت «حداقل مبلغ حکم کارگزینی یا قرارداد افرادی که در سال جاری استخدام یا در قالب قرارداد کار معین (مشخص) یا طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به کارگیری می‌شوند هفتاد میلیون (۷۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) تعیین می‌شود.» حذف می‌شود.

پ- در تبصره (۱) بند یاد شده، عبارت و صرفاً در محاسبه پاداش پایان خدمت موضوع بند (ه) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و ذخیره مرخصی استحقاقی در زمان بازنشستگی احتساب می‌شود.» حذف می‌گردد./ سلام نو

وام خوداشتغالی بانک رفاه کارگران به افرادی اعطا می‌شود که از بهزیستی یا بنیاد شهید و امور ایثارگران یا کمیته امداد معرفی نامه داشته باشند و مورد تایید یکی از این نهادها قرار بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از رده،  مشتریان بانک رفاه کارگران که به وام ۱۵۰ میلیون تومانی این مجموعه احتیاج دارند گذشته از ارائه معرفی نامه باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. گذشته از افتتاح حساب مذکور، باید حداقل ۱۰۰ هزار تومان در این سپرده نگهداری شود. این تسهیلات قرض الحسنه بوده و سودی ندارد، تنها به آن چهار درصد کارمزد تعلق می‌گیرد. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات داشتن ضامن رسمی است. حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن نیز به ۸۴ ماه می‌رسد. لازم

با توجه به مبلغ وام، نرخ کارمزد و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط ۲ میلیون و ۵۰ هزار و ۳۲۱ تومان است. کل سود تسهیلات، ۲۲ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۶۰ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن، ۱۷۲ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۹۶۰ تومان خواهد بود.

بانک رفاه کارگران به منظور سرمایه گذاری و بهره برداری از وجوه بیمه کارگران با هدف کمک به تامین رفاه و ایجاد تسهیلات لازم برای رفع نیازمندی‌های طبقه کارگر در سال ۱۳۳۸ فعالیت خود را آغاز کرد. نخستین شعبه این مجموعه ششم فروردین ماه ۱۳۴۰ در تهران و اصفهان مشغول به کار شد. این مجموعه با کمک ۱۰ هزار و ۴۸۳ نیروی انسانی و داشتن هزار و ۱۵ شعبه فعال در سراسر کشور به مشتریان واجد شرایط خود انواع خدمات مجاز پولی و بانکی را ارائه می‌دهد.

اشخاصی که در یکی از شعب بانک ملت سپرده قرض الحسنه داشته و مایل به دریافت وام برای خرید کالاهای مختلف هستند، می‌توانند از طرح «حامی» این مجموعه استفاده کنند. حداکثر مبلغ این تسهیلات 200 میلیون تومان اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر و به نقل از رده، آن دسته از مشتریان بانک ملت که برای خرید کالاها و محصولات مختلف کمبود نقدینگی دارند، می‌توانند برای وام ۲۰۰ میلیون تومانی درخواست بدهند و از فروشگاه‌های طرف قرارداد این بانک خرید داشته باشند. تسهیلات حامی کارت در قالب عقد مرابحه به مشتریان اعطا می‌شود. افرادی امکان دریافت این تسهیلات را دارند که قبلا از این طرح استفاده نکرده باشند. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات داشتن ضامن رسمی است. سود این وام برحسب دوره بازپرداخت متغیر بوده و حداکثر به ۱۸ درصد می‌رسد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۶۰ ماه اعلام شده است.

با توجه به مبلغ وام، حداکثر نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط ۵ میلیون و ۷۸ هزار و ۶۸۵ تومان است. کل سود تسهیلات، ۱۰۴ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۱۲۹ تومان و مجموع رقم وام و سود ان، ۳۰۶ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۱۲۹ تومان خواهد بود.

حداقل دستمزد با مبنای ۳۰ روز ماهیانه پنج میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ تومان (روزانه ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان)، بن کارگری یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان، حق اولاد برای هر فرزند ۵۳۰ هزار و ۸۲۸ تومان، پایه سنوات به شرط داشتن یک سال سابقه کار ماهیانه ۲۱۰ هزار تومان تعیین شد.

برای افزایش حقوق کارمندان متوسط افزایش ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است. پیش از این رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان هستیم، گفته بود: سه سناریو برای مدلهای مختلف این افزایش حقوق کارمندان لحاظ شده است. همچنان مدل دقیق این افزایش حقوق کارمندان مشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود.جدید ترین خبرها درباره افزایش حقوق کارمندان را در با ما دنبال کنید.

میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور در نخستین جلسه شورای حقوق و دستمزد در سال جاری خاطرنشان کرد: «پس از بررسی‌هایی که در این نشست صورت گرفت، به نوعی نقشه راه چگونگی انجام ساماندهی نظام پرداخت دستگاه‌های مستثنی شده از قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین شد.»

وی افزود: «سناریوهای مختلفی مطرح شد و کلیاتی از آن به دست آمد و در جلسه بعدی تصمیم‌گیری‌ نهایی انجام می‌شود و پس از آن به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ خواهد شد.»

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص پرداخت‌های کارکنان شرکت‌های دولتی گفت: «ضوابط در این خصوص تعیین شده که چگونگی انجام آن نیز پس از تکمیل سناریو اعلام می‌شود.»

سازمان اداری و استخدامی کشور، اسفندماه گذشته فوق‌العاده ویژه‌های مشاغل عمومی و اختصاصی دستگاه‌ها را به تصویب هیئت وزیران رساند و به دستگاه‌ها ابلاغ کرد.

بنا براین گزارش، میزان فوق‌العاده ویژه مشاغل عمومی ۳۵ درصد و میزان فوق‌العاده ویژه مشاغل اختصاصی ۵۰ درصد تعیین شد و این نخستین بار بود که مشاغل اختصاصی دستگاه‌های اجرایی کشور ۱۵ درصد افزایش فوق‌العاده ویژه داشتند.

بر اساس این گزارش، دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۷ درصد افزایش یافت، به‌گونه‌ای که حداقل دستمزد ماهانه از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان به پنج میلیون و ۳۰۸ هزار ۲۸۴ تومان و حداقل دستمزد روزانه از ۱۳۹ هزار به ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان رسید.

۳۰ روز ماهیانه پنج میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ تومان (روزانه ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان)، بن کارگری یک میلیون و ۱۰¥ هزار تومان، حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان، حق اولاد برای هر فرزند ۵۳۰ هزار و ۸۲۸ تومان، پایه سنوات به شرط داشتن یک سال سابقه کار ماهیانه ۲۱۰ هزار تومان تعیین شد.

برای افزایش حقوق کارمندان متوسط افزایش ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است. پیش از این رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان هستیم، گفته بود: سه سناریو برای مدلهای مختلف این افزایش حقوق کارمندان لحاظ شده است. همچنان مدل دقیق این افزایش حقوق کارمندان مشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود.جدید ترین خبرها درباره افزایش حقوق کارمندان را در با ما دنبال کنید.

علی بابایی کارنامی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش سقف معافیت مالیاتی سالانه کارمندان از ۸۴ میلیون به ۱۲۰ میلیون تومان در سال آینده، اظهار داشت: پیشنهاد دولت این بود که سقف معافیت مالیاتی سالانه ۸۴ میلیون تومان و ماهانه هفت میلیون تومان باشد که با مصوبه مجلس این اعداد افزایش یافت.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی حقوق ماهانه تا ۱۰ میلیون تومان معاف از مالیات شد که قبلاً حدود ۷ میلیون تومان بود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی