کد مطلب: 27605

تعطیلی مدارس| مدارس| مدارس و آلودگی

فوری: ادارات این استان تعطیل شد

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان: با توجه به وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک اداره‌های منطقه سیستان پنجشنبه(۲۹ تیر) تعطیل است.

فوری: ادارات این استان تعطیل شد

مجید محبی اظهار کرد: با توجه به تداوم طوفان گرد و خاک فردا پنجشنبه ۲۹ تیرماه کلیه ادارات و بانک ها در پنج شهرستان منطقه سیستان تعطیل خواهد بود. وی افزود: این تعطیلی شامل دستگاه‌های امدادی، درمانی و خدمات رسان نیست.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان هم گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۰ کیلومتر بر ساعت امروز چهارشنبه زابل را درنوردید و شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر را به ۵۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری اظهار کرد: گرد و غبار حاصل از وزش باد شدید در زابل شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۵۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی آن حداکثر به ۶۰۰ متر رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: غبار حاصل از توفان امروز منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان هم به ۲ هزار متر کاهش داد.

خسارت توفان به سیستم حمل و نقل عمومی

وی بیان کرد: تا اواسط هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید و در نقاط مستعد توفان گردوخاک سبب کاهش شدید دید خواهد شد، طی این مدت در زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار خواهیم داشت.

حیدری توصیه کرد: شهروندان از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری کرده و در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات احتیاط کنند.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط نامساعد و توفان شن پرواز تهران زابل و برعکس صبح امروز چهارشنبه لغو شد.

وی گفت: دستگاه‌های امدادرسان، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و دستگاه های اجرایی که آزمون دارند تعطیل نیستند.

شفیق تاکید کرد: صنایع آلاینده و سنگ شکن ها نیز فردا تعطیل خواهند بود.

به گفته وی، بانک‌ها نیز برخلاف امروز،  فردا چهارشنبه مشمول تعطیلی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی هم‌چنین تصریح کرد: افراد دارای بیماری خاص، کودکان و سالمندان از منزل خارج نشوند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

 

شفیق ادامه داد: با توجه به اینکه شدت آلودگی هوا برای تمام گروه‌ها خطرناک است، آن‌ها نیز از خروج از منزل خودداری کرده و در صورت لزوم حتما از ماسک و عینک استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این تصمیم برای تعطیلی دستگاه‌های مشمول، لازم الاجراست. هم‌چنین مراکز درمانی و امدادی در آماده باش هستند تا به بیماران احتمالی رسیدگی کنند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز نیز به علت آلودگی هوا، ادارات از ساعت ۹ صبح تعطیل شده بود.

ساعت ۷ صبح امروز شاخص آلودگی هوا به ۳۰۱ و از ساعت ۱۱ به بیش از ۵۰۰ رسید.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی