کد مطلب: 27413

ایران خودرو| خودرو| پیش فروش ایران خودرو

خبر مهم از قیمت خودرو در این لحظه

با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز انواع خودروهای ایران خودرو به دست خواهید آورد.

خبر مهم از قیمت خودرو در این لحظه

یکی از محصولاتی که خانواده محصولات ایران خودرو اضافه شده خودروی تارا اتوماتیک V۴ است که هنوز به طور کامل به بازار خودرو عرضه نشده و تنها قیمت کارخانه آن اعلام شده است. تارا اتوماتیک V۴ در نمایندگی ها ۵۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت روز انواع محصولات ایران خودرو

نام خودرو قیمت بازار (تومان) قیمت کارخانه (تومان) تغییر قیمت بازار
وانت آریسان 2 ۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۲,۰۰۰,۰۰۰‌
سورن پلاس (تیپ 1) ۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰ --- ‎-۴,۰۰۰,۰۰۰‌
سورن پلاس (تیپ 2) ۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰ ۳۳۱,۲۸۴,۰۰۰ ‎-۴,۰۰۰,۰۰۰‌
سورن پلاس (تیپ 3) ۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۵,۰۰۰,۰۰۰‌
سورن پلاس دوگانه‌سوز ۵۸۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۷۲,۴۰۷,۰۰۰ ‎-۵,۰۰۰,۰۰۰‌
دنا پلاس (تیپ 1) ۶۱۹,۰۰۰,۰۰۰ ۳۴۹,۸۰۰,۰۰۰ ‎-۶,۰۰۰,۰۰۰‌
دنا پلاس توربو (6 سرعته) ۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰ ۴۸۲,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۸,۰۰۰,۰۰۰‌
دنا پلاس توربو اتوماتیک ۸۲۲,۰۰۰,۰۰۰ ۵۴۵,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۷,۰۰۰,۰۰۰‌
دنا پلاس توربو اتوماتیک جوانان --- ۵۹۱,۸۰۰,۰۰۰ ---
پژو پارس ۵۰۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲۶۰,۲۰۰,۰۰۰ ‎-۳,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو پارس سفارشی ۵۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۲۹۱,۱۶۰,۰۰۰ ‎-۳,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو پارس سفارشی ELX ۵۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ۳۲۷,۶۰۰,۰۰۰ ‎-۴,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو پارس TU5 ۶۰۷,۰۰۰,۰۰۰ ۲۷۵,۲۰۰,۰۰۰ ‎-۲,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو 206 تیپ 3 (پانوراما) ۵۲۶,۰۰۰,۰۰۰ ۲۵۹,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۸,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو 207 موتور TU3 ۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۲۳,۸۰۰,۰۰۰ ‎-۳,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو 207 تیپ 5 ۵۱۶,۰۰۰,۰۰۰ ۳۴۸,۸۰۰,۰۰۰ ‎-۳,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو 207 دنده‌ای (هیدرولیک) ۵۸۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۳۴,۶۴۰,۰۰۰ ‎-۳,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو 207 دنده‌ای (برقی) ۶۲۱,۰۰۰,۰۰۰ ۳۱۸,۶۰۰,۰۰۰ ‎-۷,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو 207 دنده‌ای (پانوراما) ۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۴۳,۷۰۰,۰۰۰ ‎-۱۰,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو 207 دنده‌ای 6 سرعته (پانوراما) به زودی ۳۶۶,۱۸۰,۰۰۰ ---
پژو 207 اتوماتیک ۷۹۹,۰۰۰,۰۰۰ ۴۲۰,۳۹۰,۰۰۰ ‎-۵,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو 207 اتوماتیک (پانوراما) ۸۲۲,۰۰۰,۰۰۰ --- ‎-۴,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو 207 اتوماتیک MC ۷۱۸,۰۰۰,۰۰۰ ۴۱۸,۸۷۰,۰۰۰ ‎-۵,۰۰۰,۰۰۰‌
رانا پلاس ۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰ ۳۲۲,۲۰۰,۰۰۰ ‎-۴,۰۰۰,۰۰۰‌
رانا پلاس (پانوراما) ۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۴۳,۵۵۵,۰۰۰ ‎-۴,۰۰۰,۰۰۰‌
تارا دستی ۶۶۷,۰۰۰,۰۰۰ ۳۹۴,۴۰۰,۰۰۰ ‎-۴,۰۰۰,۰۰۰‌
تارا اتوماتیک ۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۴۹۰,۵۵۱,۰۰۰ ‎-۱۰,۰۰۰,۰۰۰‌
تارا اتوماتیک V4 --- ۵۳۰,۶۰۰,۰۰۰ ---
هایما اس 5 ( S5 ) پلاس ۱,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ۹۸۲,۶۰۰,۰۰۰ ‎-۵,۰۰۰,۰۰۰‌
هایما اس 7 ( S7 ) پلاس ۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۰۰۷,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۱۰,۰۰۰,۰۰۰‌
هایما اس 7 ( S7 ) پلاس سفارشی ۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰ --- ‎-۱۰,۰۰۰,۰۰۰‌
هایما 8 اس ( 8S ) ۱,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۱۰,۰۰۰,۰۰۰‌
پیکاپ فوتون . بنزینی (اتوماتیک) ۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۱۰,۰۰۰,۰۰۰‌
پیکاپ فوتون . دیزل ۱,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۲۰,۰۰۰,۰۰۰‌

​شرکت ایران خودرو اوایل سال ۱۴۰۱ خبر از طراحی و تولید یک خودروی جدید داد. این شرکت اعلام کرد، به دلیل اینکه پلتفرم پژو ۲۰۶ قدیمی شده، قصد دارد با تولید خودرویی به نام TF۲۱ آن‌را جایگزین پژو ۲۰۶ کند.

هرچند که این شرکت با تولید رانا، آن را جایگزین پژو ۲۰۶ صندوق‌دار کرد اما جایگزینی برای ۲۰۶ هاچبک و خصوصا تیپ دو نداشت. خودروی TF۲۱ ابعادی مشابه با ۲۰۶ های هاچبک دارد و در کلاس B خودروهای سواری قرار می‌گیرد.

این خودرو قرار است در فاز اول تولید با پیشرانه TU5P عرضه شود که روی محصولاتی همچون تارا و پژو 207 و پارس دیده می‌شود. این پیشرانه را که قبلا نیز بررسی کردیم، یک پیشرانه 1.6 لیتری چهارسیلندر است که توانایی تولید حداکثر 115 اسب‌بخار و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

 

اما قرار است با ادامه تولید آن در فاز دوم، یک پیشرانه سه سیلندر با نام IK3 برایش طراحی شود. هدف ایران خودرو از طراحی یک پیشرانه جدید، حذف تدریجی موتورهای سری TU و جایگزینی آن با پیشرانه‌های جدیدتر و کم‌مصرف‌تر و جلوگیری از افزایش قیمت محصول به‌خاطر پیشرانه گران‌تر است.

این خودرو قرار است در تیپ‌های مختلف و با امکانات متفاوتی همچون گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک عرضه شود.

مهرماه سال ۱۴۰۱ایران خودرو طی مراسمی به صورت رسمی از TF21 رونمایی کرد. این خودرو از لحاظ ابعادی، مشابه خودروی پژو ۲۰۶ است اما با ظاهری کاملا متفاوت.

نسخه اولیه‌‎ای که از این خودرو در مراسم رونمایی شد، ظاهر چندان جذابی ندارد و انتظار ظاهر عجیب و غریب از این محصول نیز نداشتیم. چراکه قرار است TF21 یک محصول اقتصادی از ایران خودرو باشد.

در قسمت جلوی خودرو از خطوط خمیده استفاده شده اما قسمت عقب از خطوط شکسته و خشن. بنابراین پشت خودرو، هیچ شباهتی با بخش جلویی ندارد.

اما استفاده از رینگ‌های آلومینیومی برای TF21 که یک محصول اقتصادی است، در سری محصولات ایران خودرو جای امیدواری دارد. چراکه خودروهای دناپلاس و تارا که جزو محصولات گران قیمت این شرکت محسوب می‌شوند، با رینگ‌های فولادی نیز به بازار عرضه می‌شود.

به دلیل اینکه خودروی معرفی‌شده در مراسم، نسخه اولیه TF21 بوده و احتمالا تغییراتی در آینده روی آن اعمال شود، بازدیدکنندگان نتوانستند نمای داخلی خودرو را مشاهده کرده و به بررسی آن بپردازند.

اما ایران خودرو یک تصویر از داخل کابین آن منتشر کرد. با دقت در این تصویر، می‌توان فهمید که این خودرو از یک کابین ساده بهره می‌برد و فرمانی مشابه با محصول رانا پلاس دارد. یک نمایشگر وسط کنسول کار شده و دریچه‌های تهویه مطبوع، با طرح چندضلعی روی داشبورد کار شده است.

طبق ادعای شرکت ایران خودرو، TF21 طوری طراحی شده که می‌توان آپشن‌های به‌روز را نسبت به تیپ‌های مختلف، روی آن نصب کرد.

این شرکت از همان ابتدای معرفی این محصول، به قیمت پایین و توانایی پاس کردن استاندارد‌های 85 گانه آن اشاره کرد. درنتیجه استاندارد تصادف با عابرپیاده، سیستم کنترل پایداری، حالت رانندگی اکو، کروزکنترل و سنسور فشار باد تایر، جزو آپشن‌هایی است که باید روی این خودرو مشاهده کنیم.

امید است شرکت ایران خودرو همانند محصولات قبل، به دلیل هزینه بالا آپشن کنترل پایداری یا ESP را از این خودرو نیز حذف نکند. زیرا این سیستم، یکی از حیاتی‌ترین مواردی است که یک خودروی روز باید داشته باشد.

طبق اعلام شرکت، طراحی جزئیات این خودرو قرار است تا پایان تیر ماه ۱۴۰۲به پایان برسد.

بعد از پایان مرحله طراحی، چند ماهی طول می‌کشد تا شرکت ایران خودرو خط تولید TF21 را راه‌اندازی کرده و به تولید انبوه برساند. درنتیجه به احتمال بالا در سال 1402 شاهد عرضه این محصول به بازار باشیم.

طبق اعلام ایران خودرو این طرح ویژه متقاضیان عادی است که سال گذشته از طریق سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کرده بودند و اسامی آنها بـه عنـوان بخش دوم اولویت های پاییز ۱۴۰۲ بـه ایـن شـرکت اعـلام شـده است. گفتنی است برای متقاضیانی که در الویت قرار گرفته‌اند توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال شده است تا با واریز پیش پرداخت در این طرح ثبت‌ نام کنند.

 

تکمیل مراحل ثبت نام ایران خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت فروش اینترنتی یعنی آدرس  https://esale.ikco.ir/ انجام می شود  درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند،  مسئولیتی متوجه شرکت ایران خودرو نخواهد بود.

طبق اطلاعیه ایران خودرو،  آخرین مهلت واریز وجه طرح پیش فروش ایران خودرو از طریق سامانه یکپارچه خودرو روز شنبه ۱۳ خرداد ماه است. برای اینکار لازم است پیش پرداخت خودرو پرداخت شود. دقت کنید پس از واریز، امکان تغییر خودرو وجود نخواهد داشت. گفتنی است واریز وجه از ۳ خردادماه اعلام شده است.

 

قیمت خودرو ، مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود. فرد منتخب مبلغ پیش پرداخت علی الحساب خودرو را از مطابق با جدول فوق واریز می کند و الباقی وجه خودرو پس از تعیین قیمت نهاییی در زمان ارسال دعوتنامه، با لحاظ هزینه های قانونی تعیین و دریافت خواهد شد.

بر اساس آنچه اعلام شده، سند خودرو یکسال در رهن شرکت خواهد بود، انتقال امتیاز به شخص ثالث و فروش حواله خودرو به صورت وکالتی ممنوع است و در این طرح قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود و الباقی وجه خودرو، پس از تعیین قیمت نهایی در زمان ارسال دعوتنامه، با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت می‌شود.

 

در صورت عدم واریز کامل پیش‌پرداخت علی‌الحساب خودرو در موعد تعیین شده، ثبت‌نام کان‌لم‌یکن تلقی می‌شود. ضمن اینکه در صورت انصراف مشتری یا مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی، در هر مرحله پیش از تحویل خودرو، ثبت‌نام لغو و وجه مشتری ظرف مدت ۲۰ روز مسترد می‌شود.

همانطور که اشاره شد، مجدد تاکید می‌شود که قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل خواهد بود؛ فرد منتخب در حال حاضر بایستی مبلغ پیش‌پرداخت علی‌الحساب را مطابق بخشنامه  از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو واریز کند؛ الباقی وجه خودرو پس از تعیین نهایی در زمان ارسال دعوتنامه و با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت می‌شود.

سفندماه سال ۱۳۹۸ بودکه برای اولین موضوع کراس‌اوور k۱۲۵  توسط مدیرعامل وقت ایران‌خودرو (فرشاد مقیمی) مطرح شد. طبق برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته در آن زمان، قرار بود کراس اوور K۱۲۵ از بهمن سال ۱۳۹۹ عرضه شود؛ پس از آن در تیرماه سال ۱۳۹۹، اعلام شد که پروژه K۱۲۵ با عمق داخلی‌سازی ۹۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است.

 

به گفته مدیر طراحی پروژه خودروی کراس‌اوور ایران‌خودرو، موتور این محصول نسل جدید EF۷ پلاس توربوشارژ و دارای گیربکس‌ شش سرعته داخلی‌سازی شده و انتقال قدرت دستی و اتوماتیک خواهد بود. پلتفرم محصول کراس‌اوور ایران‌خودرو همان پلتفرم خودروی تاراست که از منظر ابعاد و مشخصات کاملا تغییر پیدا می‌کند و تبدیل به پلتفرمی جدید خواهد شد.

شهریور ماه سال ۱۴۰۰، وی (مدیر طراحی پروژه خودروی کراس‌اوور ایران‌خودرو) با بیان اینکه این پس از بررسی بر روی پلتفرم‌های موجود، پلتفرم خودروی تارا به عنوان پلتفرم پایه برای توسعه خودروی CUV انتخاب شده، اظهار کرد: در حال حاضر مرحله تعریف و هدف‌گذاری این پروژه انجام شده و در مرحله طراحی قرار دارد و در ادامه وارد مراحل صحه گذاری و صنعتی‌سازی خواهد شد و به زودی نمونه اولیه خودروی K۱۲۵ رونمایی خواهد شد؛ این محصول در انتهای سال ۱۴۰۱ به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

این وعده عرضه‌ و تولید انبوه‌ها، در زمان‌های مذکور انجام نشد تا در نهایت مدیرعامل سابق ایران‌خودرو (مهدی خطیبی)، آبان ماه سال گذشته در حاشیه یک مراسم اعلام کرد: در اردیبهشت و حداکثر خرداد ماه ۱۴۰۲ تولید خودروی ری‌را K۱۲۵ که تولید صنعتی آن آغاز شده و اکنون در مرحله تست تصادف است، آغاز خواهد شد؛ اما در نهایت وعده عرضه محصول این پروژه به زمستان سال جاری رسیده است.

 

 کارگاه آشنایی با آپشن‌ها و فیچرهای روز دنیا برای خودرو با حضور اعضای دفتر تحقیقات پلیس راهور تهران بزرگ و روسای تصادفات مناطق، در مرکز تحقیقات ایران‌خودرو برگزار شد.

در این کارگاه، مهدی رادمنش- معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو- ضمن تاکید بر اینکه محصول پروژه کراس اوور K۱۲۵ به امکانات و آپشن‌های روز دنیا مجهز خواهد بود و تمامی استانداردهای ۸۵‌گانه را داراست، اعلام کرد: محصول این پروژه زمستان امسال روانه بازار خواهد شد.

وی افزود: امکاناتی همچون سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، دستیاری حرکت در سربالایی و سرپایینی و کیسه هوای جانبی و پرده‌ای، سامانه کنترل کشش، سیستم پایش فشار باد تایر و ایزوفیکس صندلی کودک از جمله این تجهیزات جدید و به روز به شمار می‌رود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، از مردادماه امسال تمامی محصولات ایران‌خودرو قابلیت تجهیز به امکانات ESC، سنسور نشانگر باد تایر و GSI خواهند داشت. همچنین امکان حفاظت از عابر پیاده نیز بر روی تمامی محصولات اجرا خواهد شد.

اطلاعیه پیش فروش ایران خودرو برای مادران در تابستان ۱۴۰۲ منتشر شد. بر این اساس مراحل تکمیل ثبت نام سورن پلاس بنزینی و  پژو ۲۰۷ اتوماتیک با موعد تحویل مهرماه و شهریور ماه از دیروز آغاز شده است که در ادامه جزییات آن را می‌خوانید.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی