کد مطلب: 27270

مسکن|قیمت مسکن|قیمت مسکن امروز

اهدای مسکن ارزان با قیمت دولتی برای مردم | مستاجران خوشحال باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه دلالان عامل التهاب و گرانی بازار مسکن و زمین هستند گفت: دستکاه‌های نظارتی با سودجویان بازار مسکن قاطعانه برخورد کنند.

اهدای مسکن ارزان با قیمت دولتی برای مردم | مستاجران خوشحال باشند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی با اشاره به موضوع مسکن، اظهار داشت: مسکن از مهمترین بخش‌های زندگی اجتماعی مردم و خانواده‌ها است که التهابات و گرانی این بخش سبب فشار سنگینی بر دوش مردم شده است که باید عوامل گرانی و التهابات بازار مسکن و زمین در کشور به درستی شناسایی و برای حل مشکلات در این بازار برنامه‌ریزی عملیاتی درستی شود.

وی افزود: فعالیت سودجویان و دلالان در بازار مسکن و زمین سبب ایجاد تلاطم و التهاباتی در این بخش و در نهایت افزایش قیمت مسکن و زمین شده که باید دستگاه‌های متولی و نظارتی ضمن نظارت بیشتر بر روند فعالیت‌های بازار مسکن با هرگونه سودجویی و دلال بازی در این بازار شده فعالیت دقیق داشته و با ورود به موضوع با سودجویان قاطعانه برخورد کنند.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: بخش مسکن از جمله حوزه‌ها و مسائلی است که اقشار و لایه‌های مختلف جامعه با آن سر و کار داشته و انتظار از مسئولان دولتی استفاده از ظرفیت‌های موجود و یک اقدام عملی است تا یک بار برای همیشه مشکل حوزه مسکن در کشور برطرف شود.

امام جمعه اراک با اشاره به وظایف مدیران گفت: مسئولان و مدیران در نظام اسلامی خادم و خدمت‌گزار مردم هستند بنابراین باید تلاش و مجاهدت بیشتری برای حل مشکلات مردم داشته باشند، چرا که هر چه بتوانند رضایت مردم را جلب کنند به همان میزان رضای الهی نیز میسر خواهد شد که این از وظایف سنگین و خطیر مدیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: امروز دشمن با استفاده از تمام ابزار به دنبال القای یاس و ناامیدی در جامعه ما است که قطعا اقدام جهادی مدیران برای حل مشکلات عامل امیدآفرینی و خنثی شدن تلاش دشمن خواهد بود، بنابراین مدیران باید با کار جهادی شبانه روز برای حل مشکلات موجود اقدام کنند.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: قطعا هرگونه سهل‌انگاری و اشتباهی نتایجی جبران ناپذیر به دنبال دارد، بنابراین مدیران باید با بهره‌گیری از معارف دینی و با تمام قدرت و توان برای خدمت و انجام وظایف محوله تلاش کنند تا شاهد توسعه همه جانبه‌ کشور باشیم.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در شرایط امروز، مسئولان اجرایی باید برای مقابله با توطئه دشمن اقدامی قاطع داشته باشند به طوری که دفاع از حقوق عمومی در چارچوب مقررات عامل تحقق اعتماد جامعه، امنیت و نظم و همچنین دلگرمی مردم به نظام اسلامی خواهد شد، بنابراین مدیران باید فرصت خدمتگزاری به مردم را غنیمت شمرده و از این فرصت ارزشمند در جهت اقدامات ماندگار و خداپسندانه استفاده کنند، زیرا این ایام به سرعت طی خواهد شد و نباید زمان را از دست داد.

رییس کل بانک مرکزی و سخنگوی شورای پول و اعتبار، از کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن حمایتی به ۱۸ درصد خبر داد.

به گزارش تسنیم، محمدرضا فرزین با اعلام این خبر گفت: با توجه به درخواست های مردمی و دستور ریاست محترم جمهور، موضوع کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن حمایتی پس از بررسی های کارشناسی، امشب در یکهزار و سیصد و شصت و دومین جلسه شورای پول و اعتبار بررسی و بر اساس آن مصوب شد که سود این تسهیلات برای 500 هزار واحد مسکونی که توسط وزارت راه و شهرسازی زمین آن تامین و به متقاضیان عرضه می شود از 23 درصد به 18 درصد کاهش یابد.

رییس شورای پول و اعتبار افزود: هدف ما تقویت رشد و افزایش ساخت مسکن است و مردم باید توان پرداخت اقساط را داشته باشند.

وی ابزار امیدواری کرد: با کاهش سود این تسهیلات، منابع لازم برای ساخت این واحدها با سهولت بیشتری در اختیار متقاضیان قرار گیرد و این تصمیم بتواند بخشی از مشکلات را مرتفع سازد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی