کد مطلب: 27267

بنزین| قیمت بنزین|بنزین سوپر

سهمیه رایگان بنزین برای مردم در تابستان | تغییرات مهم در نحوه واریز یارانه بنزین در تیرماه | بخوانید

اخبار جدیدی از تغییرات مهم در نحوه واریز یارانه بنزین و قیمت ها به گوش می رسد.

سهمیه رایگان بنزین برای مردم در تابستان | تغییرات مهم در نحوه واریز یارانه بنزین در تیرماه | بخوانید

 سهمیه بنزین از اهمیت بالا برخوردارست.سهمیه بنزین واریز شد. سهمیه بنزین در آخر هر ماه واریز میشود سهمیه بنزین هر ماه واریز میشود. آخرین تغییرات درباره سهمیه بنزین را در ادامه میخوانید.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اجرای طرح آزمایشی عرضه سوخت از طریق کارت بانکی در یک جایگاه شهر تهران خبر داد و گفت: در صورت موفقیت‌آمیز بودن مراحل آزمایشی و صدور مجوزها، در مرحله نخست این طرح، توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی آغاز خواهد شد.

صادقی امکان کپی‌برداری از کارت‌های بانکی را از دیگر موانع این طرح اعلام کرد و افزود: این در حالی است که کارت هوشمند سوخت به هیچ‌وجه امکان‌ کپی‌برداری ندارد. در این زمینه‌ هم باید رایزنی‌هایی انجام شود تا راه‌حل‌های اساسی برای این موضوع پیدا کنیم، اما همه این موانع، باعث نشده است به این سمت حرکت نکنیم و توزیع سوخت از طریق کارت بانکی یکی از طرح‌های اولویت‌داری است که در حال پیگیری و پیاده‌سازی آن هستیم.

وی درباره روند پیشرفت این پروژه گفت: کدنویسی این طرح در حال اتمام است و در حال رفع چالش‌های طرح و هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها هستیم.

مدیر سامانه هوشمند سوخت کشور تأکید کرد: با توجه به موانع تأمین تراشه‌های کارت بانکی، این طرح نقش مهمی در کاهش هزینه‌های ارزی و رفع محدودیت‌های این حوزه خواهد داشت. هر تراشه بسته به نوع آن حدود یک دلار قیمت دارد که هزینه حمل و ثبت‌نام، صدور دوباره و توزیع آن نیز وجود دارد که با استفاده از کارت بانکی، در تمامی این هزینه‌ها و زمان صرف‌شده برای تولید و توزیع کارت سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

صادقی با اشاره به اینکه شرکت پژوهش و توسعه ناجی هزینه ثبت‌نام و شرکت پست، هزینه توزیع آن را به‌عهده دارند، گفت: هزینه تعمیر و نگهداشت، پالایش داده‌ها و شخصی‌سازی کارت‌ها نیز از دیگر هزینه‌های جانبی صدور کارت سوخت است که مجموع همه این موارد از بهای دریافتی بابت ثبت‌نام کارت سوخت بیشتر است./ ایلنا

تلفیق کارت سوخت با کارت بانکی برای مصرف بنزین ایده جدیدی است که امروز برای آن تصمیم‌گیری می‌شود. اما آیا این ایده می‌تواند به مدیریت مصرف سوخت کمک کند؟

گرچه قرار بود کارت سوخت نقش مدیریت مصرف بنزین را در کشور ایفا کند، اما پس از گذشت حدود هشت سال از بازگشت این کارت‌ها به جایگاه‌های سوخت، آن‌ها دیگر نقشی به جز نشان دادن یک عدد (میزان سهمیه سوخت باقی‌مانده) روی نازل‌ها ندارند و نمی‌توان همچنان روی ادامه سیستم گذشته تاکید داشت.

حال گویا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای بهبود این شرایط در نظر دارد کارت سوخت را با کارت‌های بانکی تلفیق و ادغام کند. ایده‌ای که مخالفان و موافقان مختص خود را دارد و احتمالاً تا فردا نتیجه آن مشخص شود.

اکنون دولت دلایل زیادی برای جمع‌آوری کارت سوخت از دست مصرف‌کنندگان دارد. ازجمله آنکه سامانه هوشمند سوخت عمر زیادی دارد و  در بخش سخت‌افزاری هم به درجه استهلاک رسیده است و مردم دائم با خرابی تجهیزات دست به گریبان هستند.

از سوی دیگر، در چند وقت اخیر در بیشتر جایگاه‌ها در بهترین حالت یک کارت سوخت بیشتر توزیع نمی‌شود و به‌ویژه افرادی که کارت سوخت شخصی ندارند، برای تأمین سوخت مورد نیاز خود دچار مشکل شده‌اند و این امر یکی از دلایل تشکیل صف‌های طویل است.

آنچه از شواهد پیداست و می‌توان به دلایل دولت برای این تصمیم به آن اکتفا کرد این است که در چند ماه گذشته چند میلیون کارت سوخت المثنی یا حتی جدید صادر شده  و هر کدام از آنها هزینه‌ای حداقل 100 هزار تومانی برای مردم داشته است؛ با این روند نه‌تنها مردم ناراضی می‌شوند، بلکه آن کسی که کارت را صادر می‌کند یا واردات تراشه انجام می‌دهد هم متضر می‌شود.

 در همین باب محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت، درباره طرح جایگزینی کارت‌های بانکی گفت: برای پیاده‌سازی این طرح تا یک ماه دیگر یک جایگاه به صورت آزمایشی داریم که در همان تهران انجام می‌شود. یعنی کارهای مقدماتی‌ و برنامه‌نویسی‌هایش انجام شده و حال مستلزم این است که به سایر دستگاه‌ها مانند پلیس راهور یا شرکت مخابرات همکاری کنند.

اسدالله قلی‌زاده، رئیس صنف جایگاهداران سوخت کشور، پیش‌تر در مورد تعیین تکلیف کارت سوخت به ایلنا گفته بود: تلفیق کارت بانکی و کارت سوخت کار صحیحی نیست و باید با حذف کارت سوخت، مدیریت سهمیه فقط با کارت بانکی انجام شود.

حال او در مورد به‌روزرسانی سیستم توزیع سوخت در کشور به تجارت‌نیوز گفت: احتمالا در مورد این موضوع تا فردا تصمیم‌گیری شود، اما در حال حاضر برخی شرکت‌های نفتی به این موضوع ورود کرده‌اند که نتیجه را باید از بانک مرکزی پیگیری کرد.

وی افزود: با توجه به هزینه‌هایی که سیستم سامانه هوشمند سوخت روی دست مردم و دستگاه‌ها گذاشته و البته استهلاک آن باید به سمت تک نرخی شدن و توزیع بنزین به وسیله کارت سوخت برویم.

قلی‌زاده در پایان یادآور شد: مدیران باید روش توزیع بنزین به وسیله کارت سوخت را تبیین کنند و برنامه‌ریزی انجام بدهند که به وسیله کارت ملی یا کارت بانکی بتوان بنزین توزیع کرد. اگر پولی که صرف سامانه هوشمند هزینه می‌شود به مردم داده شود بهتر است./تجارت نیوز

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با تاکید بر اجرای مشوق‌های گردشگری برای سفر مردم به این جزیره گفت:‌ به دنبال تقویت سفرهای زمینی به کیش با مشوق‌های جذابی همچون بنزین رایگان هستیم که در تیرماه عملی خواهد شد.

رحمان سادات نجفی اظهار داشت: زیرساخت‌های گردشگری در کیش فراتر از میزان گردشگران مراجعه‌کننده به این جزیره است که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود؛ به طور مثال این جزیره با دارا بودن بیش از 55 هتل، مگا‌مال‌های تجاری و بهره‌برداری از فاز جدید فرودگاه کیش، جوابگوی چند برابری تقاضای گردشگری برای این جزیره است.

وی افزود: تغییرات پی در پی مدیریتی رخ داده و اداره سازمان منطقه آزاد کیش با سرپرستی و اختیارات محدود طی یک دوره، مشکلاتی را به وجود آورده است که امیدواریم با ثبات مدیریتی در دوره مدیرعامل جدید سازمان، شاهد خاتمه آن‌ها باشیم.

سادات‌نجفی اجرای مشوق‌های گردشگری و ابتکار عمل در این حوزه را ضروری دانست و اظهار کرد: به دنبال تقویت سفرهای زمینی به کیش با مشوق‌های جذابی همچون بنزین رایگان هستیم که طی تیرماه عملی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تقویت مسیر ارتباطی زمینی برای توسعه گردشگری در کیش ضروری است، افزود: بالانس مسیر ارتباطی زمینی و هوایی در نهایت به نفع گردشگران خواهد بود؛‌ البته در همین راستا نیازمند یک مسیر ارتباطی از بندر آفتاب به بزرگراه عسلویه هستیم که امیدواریم دولت عنایت ویژه‌ای به آن داشته باشد.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با بیان اینکه برگزاری رویدادهای مختلف، برنامه‌های تشویقی خاصی برای ترددهای هوایی و زمینی می‌طلبد، اضافه کرد: به نظر می‌رسد وقت آن رسیده تا سازمان منطقه ازاد کیش برای کنترل فعالیت شرکت‌های هواپیمایی وارد عمل شده و به نقش حاکمیتی خود در این راستا عمل کند.

سادات نجفی ادامه داد: چرا باید اجازه داد تا برخی ایرلاین‌ها به صورت خودسر پروازهای خود را در فصل تابستان به کیش کاهش دهند و همان ایرلاین‌ها در فصل زمستان تعداد پروازهای خود را به این جزیره چندین برابر کنند؟ پیشنهاد این داده شده که سازمان منطقه آزاد فقط با ایرلاین‌هایی در فصل سرما و پرتردد به کیش همکاری کند که در فصل گرما تعداد پروازهای خود را کاهش نداده‌اند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی