کد مطلب: 27238

عیدی بازنشستگان|حقوق کارگران| کارگران

خبر خوش مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در ۱۳ تیر | عیدی بازنشستگان در این تاریخ دوبله می‌شود

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز حدود ۳۰۵ میلیارد ریال به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان که از دوم فروردین تا اول اردیبهشت ۱۴۰۲ به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، خبر داد.

خبر خوش مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در ۱۳ تیر | عیدی بازنشستگان در این تاریخ دوبله می‌شود

میزان پرداخت عیدی بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی بارها مورد بررسی قرار گرفته است.عیدی بازنشستگان بهمن ماه واریز می‌شود.عیدی بازنشستگان به افراد واجد شرایط تعلق می‌گیرد. عیدی بازنشستگان را دولت اعلام می‌کند و طبق سنوات گذشته، مبلغ آن به اندازه‌ی عیدی کارمندان دولت است. آخرین خبرهای مربوط به عیدی بازنشستگان را در سایت بخوانید.

به گزارش صندوق ذخیره فرهنگیان، حمیدرضا نجف‌پورکردی گفت: این مبلغ شامل سود سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ بوده و سود سال مالی ۱۴۰۲ نیز طبق روال به حساب آنها واریز خواهد شد.

نجف‌پور با تاکید بر تحول در ساختار امور اعضا در موسسه و نظام پرداخت سهم‌الشرکه اعضای بازنشسته به کمتر از یک ‌ماه، گفت: این مبلغ، اولین وجوهی است که فرهنگیان بازنشسته قبل از برقراری حقوق مستمری، به طور کامل و یکجا دریافت می‌کنند.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان یادآوردشد: فرهنگیانی که هنوز عضو صندوق نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی موسسه در سراسر کشور یا ادارات تعاون آموزش و پرورش نسبت به عضویت در موسسه اقدام کنند تا از خدمات حین خدمت و سودآوری این مجموعه بزرگ اقتصادی در زمان بازنشستگی بهره‌مند شوند. همچنین فرهنگیانی که عضو موسسه هستند، می‌توانند نسبت به افزایش واریزی خود تا سقف ۵ درصد حقوق و مزایا اقدام کنند.

علی دهقانی‌کیا رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران در گفت وگو با «ایران» با اشاره به ثبت‌نام بیش از 50 هزار بازنشسته در شهر تهران برای وام 20 میلیونی گفت: «سازمان تأمین اجتماعی هر ساله با هماهنگی کانون عالی سهمیه‌ای را برای وام بازنشستگان اعلام می‌کنند که برای سال‌جاری 400 هزار وام در کل کشور باید به مرور پرداخت شود که این تعداد وام در قبال 4 و نیم میلیون بازنشسته بسیار ناچیز است. وی ادامه داد: «ماه گذشته بالای 50 هزار بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی در تهران برای بهره‌مندی از این وام ثبت‌نام کردند که سهمیه پایتخت حدود 7هزار وام بود. با توجه به شرایط و اولویت‌هایی که برای دریافت این وام مدنظر قرار داده شده است، باید حدود 7 هزار نفر را به سازمان تأمین اجتماعی برای گذراندن مراحل بعدی معرفی کنیم. در این میان افرادی که برای دریافت وام بازنشستگی معرفی می‌شوند، نباید چک برگشتی و وام عقب‌افتاده داشته باشند یا ضامن فردی باشند که وامشان سر موعد پرداخت نشده باشد؛ در این صورت اول باید مشکل را حل کنند تا مشمول دریافت وام شوند.» وی با بیان گله‌ای از بازنشستگان عنوان کرد: «این وام باید به دست افرادی برسد که واقعاً به آن نیاز دارند و افرادی که شرایط دریافت ندارند و یا نیازی به این مبلغ ندارند، نباید صرفاً به خاطر اینکه بازنشسته هستند، ثبت‌نام کنند. یکی از مشکلاتی که در روند ثبت‌نام وام بازنشستگان با آن روبه‌رو هستیم، این است که شرایط دریافت این وام کاملاً مشخص است. با این حال افرادی که شرایط دریافت وام را هم ندارند، اقدام به ثبت‌نام می‌کنند و این امر روند رسیدگی به وام را برای دیگر افراد سخت می‌کند. اولویت پرداخت این وام قرض‌الحسنه 20 میلیون تومانی با بازنشستگانی است که حداقل‌بگیرند و مشکلات معیشت دارند. پایش افراد هم از طریق کانون عالی بازنشستگان و هم سازمان تأمین اجتماعی صورت می‌گیرد تا افراد واجد نیاز بهره‌مند شوند.» به گفته رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران ثبت‌نام مرحله اول وام 31 خرداد به پایان رسید که برای مرحله دوم احتمالاً 20 تیر آغاز ثبت‌نام‌های جدید خواهد بود. در همین رابطه مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین ‌اجتماعی هم اظهار امیدواری کرده است که مرحله بعدی ثبت‌نام وام‌های بازنشستگی اواخر تیرماه خواهد بود.

 

علی دهقان‌کیا؛ رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با اشاره به آغاز پرداخت معوقات از ماه جاری اظهار کرد: در‌باره متناسب‌سازی حقوق‌ها رایزنی‌هایی در حال انجام است و امیدواریم که تا پایان سال جاری تکلیف آن مشخص شود. البته هنوز با مدیر عامل تامین اجتماعی مذاکرات مستقیمی در این رابطه نداشتیم و به دنبال فرصت هستیم تا بتوانیم با او جلسه‌ای بگذاریم. این موضوع جز مطالبات اصلی بازنشستگان و زیر مجموعه برنامه ششم تامین اجتماعی است. اگر متناسب‌سازی به سال بعد کشیده شود، برنامه هفتم مطرح خواهد شد. بنابراین انتظار کانون بازنشستگان این است که شخص مدیرعامل مستقیم به این قضیه ورود کند و وعده‌هایی مبنی بر پذیرش بدهی ۲۵ درصدی به بازنشستگان و سایر سطوح را عملی کنند. البته لازم مدیر عامل تامین اجتماعی در این باره یکبار مصاحبه کنند و جواب مردم را بدهند تا خیالشان راحت شود. در رابطه با معوقات نیز مشاهده کردیم که وعده مدیر عامل مبنی بر پرداخت از آبان‌ماه، عملی شد.

او درباره بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمان دولتی توضیح داد: سازمان تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها و داروخانه‌های دولتی که تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی هستند، حدود ۸ هزار میلیارد تومان بدهکار است. در مقابل سازمان تامین اجتماعی خدماتی به مراکز درمان دولتی ارائه کرده که در نتیجه آن ۱۳ هزار میلیارد تومان سازمان از آن‌ها طلبکار است. امروز بدهکار مدعی شده که به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خدمات نمی‌دهد تا بدهی ۸ هزار میلیارد تومانی خود را تسویه کند. در صورتی که وجود ۱۳ هزار میلیارد بدهی، به خودی خود این بدهکاری را رفع می‌کند. تامین اجتماعی می‌تواند ۸ هزار میلیارد را به صورت نقد پرداخت کند و یا از ۱۳ هزار میلیارد بدهی خود مابقی آن را که ۵ هزار میلیارد است را پرداخت کنند. این تامین اجتماعی است که از مراکز درمانی دولتی طلب دارد اما امروز بدهکار برای سازمان تامین اجتماعی مدعی شده است.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی