کد مطلب: 27209

درگذشت|درگذشت هنرمند محبوب|درگذشت هنرمندان

روحانی مشهور کشور درگذشت | ایران عزادار شد | اعلام عزای عمومی در لرستان

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار لرستان در پی رحلت عالم جلیل القدر حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید شکرالله طاهری«ره» پیامی مشترک صادر و دو روز در لرستان عزای عمومی اعلام کردند.

روحانی مشهور کشور درگذشت | ایران عزادار شد | اعلام عزای عمومی در لرستان

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار لرستان در پی رحلت روحانی شهیر این منطقه حاج سید شکرالله طاهری«ره» پیام مشترکی صادر کرده و روزهای دوشنبه و سه ‌شنبه را در لرستان عزای عمومی اعلام کردند. 

متن پیام بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«انا لله و انا الیه راجعون»

(إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ)

ارتحال عالم ربانی، روحانی پرهیزکار، استاد حوزه‌های علمیه، یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله العالی» حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید شکراله طاهری «رضوان تعالیٰ علیه» موجب اندوه فراوان گردید.

این روحانی زاهد و مردمی که به علم و عمل، معنویت و اخلاق، ساده زیستی و مردم داری، سلامت نفس و طهارت روح و فضیلتهای فراوان دیگری در بین مردم شناخته شده بود، در طول عمر با برکتش بیش از نیم قرن در حوزه علمیه استان لرستان و مدرسه کمالیه، به تدریس، تبلیغ، تعلیم و تربیتِ صدها شاگرد پرداخت، و همراه با آن بطور مستمر به اقامه نماز جماعت و شرکت در نمازهای جمعه در دوران‌های مختلف از ایشان شخصیتی محبوب و کم نظیر ساخته بود.

jVEiqgmK4RMi

همراهی و تبعیت از امام راحل با شروع نهضت اسلامی، سخنرانی‌های انقلابی، تبعید به سردشت در استان کردستان، و اقلید در استان فارس، و با پیروزی انقلاب اسلامی همگام با روحانیت مبارز استان لرستان، در شکل‌گیری نهادهای انقلابی و سخنرانی های روشنگرانه و حضور فعال در بین طوایف و عشایر غیور و ارتباط مستحکم با جوانان انقلابی و حزب الهی در مسجد، و حضور در کنار رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و مواضع انقلابی و محکم در تقابل با فتنه گران و دفاع از راه و روش رهبر معظم انقلاب اسلامی چهره‌ای منحصر به فرد از ایشان ساخته بود.

این این روحانی پارسا اکنون با اندوخته‌ها و ذخیره‌هایی ارزشمند، در جوار رحمت خداوند متعال قرار گرفته است.

اینجانبان ارتحال این عالم عامل را به محضر حضرت امام عصر«عج» رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه علمیه، جامعه روحانیت استان لرستان، عموم مردم استان لرستان، خانواده مکرم آن سعیدِ عزیز، تسلیت عرض می نماییم، و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، ۱۲ و ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۲ را در استان لرستان، عزای عمومی اعلام می‌نماییم.

از عموم مردم استان لرستان و مردم ولایتمدار شهرستان خرم‌آباد، درخواست می‌نماییم، در مراسم تشییع و تدفین و مجالس گرامیداشت این استاد گرانقدر حوزه‌های علمیه که از طریق اطلاعیه‌ها، و رسانه‌ها اعلام می‌شود شرکت فرمایید.

«والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته»

سید احمدرضا شاهرخی_نماینده ولی فقیه در لرستان امام جمعه خرم‌آباد

فرهاد زیویار_استاندار لرستان

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی