کد مطلب: 27174

ایران خودرو| خودرو| پیش فروش ایران خودرو

حراج بزرگ ایران خودرو با آپشن‌های جدید برای همه | سوگولی جدید ایران خودرو رونمایی شد | فروش ویژه جانشین 206 و 405 با نصف قیمت

جدیدترین محصول ایران خودرو، یک هاچبک چهاردر با کد مدل TF21 است. ظاهرا طراحی این خودرو، برگرفته از تولیدات چینی نیست و توسط مهندسان داخلی به اتمام رسید است. براساس اطلاعات موجود، TF21 در تابستان سال آینده تولید انبوه خواهد شد.

حراج بزرگ ایران خودرو با آپشن‌های جدید برای همه | سوگولی جدید ایران خودرو رونمایی شد | فروش ویژه جانشین 206 و 405 با نصف قیمت

قرعه کشی محصولات ایران خودرو برای رفاه حال مشتریان، از اردیبهشت امسال آغاز شد. عرضه خودرو در بورس کالا پس از کشمکش‌های بسیار در نهایت در دولت سیزدهم با تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان بورس به نتیجه‌ای مثبت رسید و زمینه عرضه خودروهای سایپا، ایران خودرو و گروه بهمن در این بازار فراهم شد. قرعه کشی ایران خودرو در 2 دوره انجام شد و نتایج آن اعلام شد. مرحله جدید قرعه کشی ایران خودرو با حضور نمایندگان نهادهای ناظر برگزار خواهد شد. قرعه‌کشی ایران خودرو به زودی آغاز خواهد شد. آخرین اخبار مرتبط با قرعه کشی جدید ایران خودرو را در سایت مشاهده کنید.

ایران خودرو

در سال‌های گذشته، ساخت یک خودروی ایرانی براساس پلت‌فرم L90، بارها توسط مدیران سایپا و ایران خودرو تاکید شده بود. به همین دلیل، احتمالا TF21 نیز شاسی و تجهیزات مشترک با تندر یا پژو ۲۰۶ دارد. از دیدگاه نگارنده، مجموعه‌ی ایران خودرو توان مهندسی لازم برای طراحی و ساخت یک پلتفرم و شاسی کاملا جدید را ندارد.

امروز محسن رضایی منش، معاون مرکز تحقیقات ایران خودرو درباره‌ی هزینه‌ی طراحی و پیش‌تولید TF21 به خبرنگاران گفت:

طبق برنامه اعلام شده مراحل طراحی و  تولید انبوه TF21 در حدود ۱۸ ماه بوده است و این محصول همه استانداردهای ۸۵ گانه را پاس خواهد کرد. اسمارت بودن و کراس لوک بودن هدف ما از تولید و ساخت این خودرو بود. هزینه ساخت و طراحی این خودرو حدود ۳۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان بوده است

مدیرعامل ایران خودرو در مراسم رونمایی از TF21 به خبرنگاران اطمینان داد؛ ۱۰۰ درصد قطعات این خودرو ساخت ایران و بدون وابستگی به خارج باشد. براساس اطلاعاتی که این مقام مسئول ارائه کرد، پیشرانه‌ی TU5 پلاس روی TF21 نصب می‌شود تا ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. مهدی خطیبی ابراز امیدواری کرد که خودروی مذکور جای‌گزین پژو ۲۰۶ شود؛ اما حدود قیمت نهایی TF21 را اعلام نکرد.

ایران خودرو

امکانات رفاهی و ایمنی ایران خودرو TF21

جدیدترین محصول ایران خودرو در زمینه امکانات ایمنی، تجهیزاتی فراتر از دیگر تولیدات شرکت سازنده خواهد داشت. سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی  ESC، پایش فشار باد تایرها TPMS  ، سنسور نور و سنسور باران، دو کیسه‌هوای ایمنی برای ردیف جلو و اطراف کابین، امکانات استاندارد TF21 خواهند بود

در بحث تزئینا و تجهیزات فنی، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ، سانروف، صندلی و  فرمان با پوشش چرمی به همراه کلیدهای کنترلی، سیستم فرمان برقی، نمایشگر لمسی هفت اینچی با ناوبری ماهواره‌ای، سیستم ورود بدون  کلید و استارت دکمه‌ای نیز برای TF21 ارائه خواهد شد.

ایران خودرو

مقایسه‌ی TF21 با ام‌جی ۳

از دیدگاه نگارنده، شباهت جالبی بین TF21 ایران خودرو و نسل جدید MG 3 ساخت چین دیده می‌شود. باتوجه به اینکه قیمت و بسیاری از مشخصات فنی هاچبک ایران خودرو اعلام نشده است، نگاهی کوتاه به معادل چینی TF21 جالب توجه به نظر می‌رسد.

مدل فعلی از ام‌جی ۳، سال ۲۰۱۱ معرفی شد و اتفاقا در بازار ایران نیز حضور داشت. این خودرو، تغییر چهره‌ (فیس لیفت) در سال ۲۰۱۸ تجربه کرد؛ اما از نظر فنی مشابه مدل ۲۰۱۱ باقی ماند.

ام جی MG3

ام‌جی    ۳ با پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی، ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل با گیربکس دستی ۵  سرعته یا اتوماتیک ۴ سرعته، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ تا ۱۲ ثانیه دارد. میانگین مصرف سوخت MG3 حدود ۶ تا ۷ لیتر بنزین در صد کیلومتر است. این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو ۵ تولید می‌شود.

ایران خودرو

قیمت ام‌جی ۳ در چین، ۶۰ تا ۹۰ هزار یوآن، معادل ۹ تا ۱۳ هزار دلار است. مدل اتوماتیک دارای نمایشگر لمسی، ناوبری ماهواره‌ای، روشنایی روز، سیستم کنترل لغزش ESP و توزیع ترمز EBD، سنسور جلو و عقب، دوربین پارک و حفظ خودرو در شیب (HCA) است.

آنطور که ایران خودرو اعلام کرده افراد می‌توانند از طریق درگاه بانکی موجود در سامانه اینترنتی را این مبلغ را پرداخت کنند و محدودیت انتقال وجه ندارند. البته درگاه بانکی فقط امکان انتقال وجه از صاحبان اصلی حساب بانکی دارد.

برنده مزایده ایران خودرو باید ظرف مدت مشخص‌شده در سامانه و پس از اعلام نتایج، نسبت به واریز کل مبلغ خودرو اقدام کند./ تجارت نیوز

تکمیل مراحل ثبت نام ایران خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت فروش اینترنتی یعنی آدرس https://esale.ikco.ir/ انجام می شود درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت ایران

طبق اطلاعیه ایران خودرو، آخرین مهلت واریز وجه طرح پیش فروش ایران خودرو از طریق سامانه یکپارچه خودرو روز شنبه ۱۳ خرداد ماه است. برای اینکار لازم است پیش پرداخت خودرو پرداخت شود. دقت کنید پس از واریز، امکان تغییر خودرو وجود نخواهد داشت. گفتنی است واریز وجه از ۳ خردادماه اعلام شده است.

قیمت خودرو ، مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود. فرد منتخب مبلغ پیش پرداخت علی الحساب خودرو را از مطابق با جدول فوق واریز می کند و الباقی وجه خودرو پس از تعیین قیمت نهاییی در زمان ارسال دعوتنامه، با لحاظ هزینه های قانونی تعیین و دریافت خواهد شد. /اقتصادآنلاین

بر اساس آنچه اعلام شده، سند خودرو یکسال در رهن شرکت خواهد بود، انتقال امتیاز به شخص ثالث و فروش حواله خودرو به صورت وکالتی ممنوع است و در این طرح قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود و الباقی وجه خودرو، پس از تعیین قیمت نهایی در زمان ارسال دعوتنامه، با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت می‌شود.

در صورت عدم واریز کامل پیش‌پرداخت علی‌الحساب خودرو در موعد تعیین شده، ثبت‌نام کان‌لم‌یکن تلقی می‌شود. ضمن اینکه در صورت انصراف مشتری یا مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی، در هر مرحله پیش از تحویل خودرو، ثبت‌نام لغو و وجه مشتری ظرف مدت ۲۰ روز مسترد می‌شود.

همانطور که اشاره شد، مجدد تاکید می‌شود که قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل خواهد بود؛ فرد منتخب در حال حاضر بایستی مبلغ پیش‌پرداخت علی‌الحساب را مطابق بخشنامه از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو واریز کند؛ الباقی وجه خودرو پس از تعیین نهایی در زمان ارسال دعوتنامه و با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت می‌شود.

 جدیدترین خبرها برای خریداران خودرو/ اضافه شدن هزینه‌های جانبی به قیمت پایه طبق قانون/ محاسبه اختلاف قیمت دناپلاس با مردم

مدیر روابط عمومی شورای رقابت با بیان اینکه قیمت‌های اعلامی شورای رقابت پایه است، توضیح داد: بنابراین به این قیمت‌ها هزینه مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره‌گذاری، هزینه بیمه و… اضافه می‌شود؛ به طور کلی بر اساس قانون بین ۱۳ و در برخی موارد نادر تا ۱۶ درصد به قیمت‌های پایه اضافه می‌شود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی