کد مطلب: 27166

معلمان|رتبه بندی| رتبه بندی معلمان

واریزی مهم دولت برای معلمان در اول هفته | واریزی مهم دولت برای این افراد + شرایط

رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: امسال به دلیل تصحیح الکترونیک و سختی کار، حق‌الزحمه تصحیح برگه‌ها ۲۵ درصد افزایش یافت که تلاش می‌شود تا پایان تابستان پرداخت شود.

واریزی مهم دولت برای معلمان در اول هفته | واریزی مهم دولت برای این افراد + شرایط

فرخ طبری؛ رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره افزایش 25 درصدی حق‌الزحمه تصحیح اوراق امتحانات نهایی اظهار کرد: امسال پس از بررسی‌های لازم به به دلیل تصحیح الکترونیک برگه‌های امتحانات نهایی و افزایش سختی کار مقرر شد تا حق‌الزحمه تصحیح اوراق امتحانات نهایی 25 درصد افزایش یابد.

طبری درباره اعلام نتایج امتحانات نهایی و ارسال نتایج به سازمان سنجش بیان کرد: نتایج امتحانات نهایی به زودی اعلام می‌شود اما نمی‌توانیم تاریخ مشخصی را اعلام کنیم و پس از آن تا زمانی که بتوان نمرات را در نتایج کنکور اعمال کرد، نمرات را به سازمان سنجش ارسال خواهیم کرد.

رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش عنوان کرد: ارسال نمرات امتحانات نهایی به صورت خام یا تراز شده به سازمان سنجش فعلاً مشخص نیست و در حال بررسی است.

همچنین به گفته محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش 90 درصد برگه‌های امتحانات نهایی تصحیح شده است و در روش تصحیح الکترونیکی، برگه‌ها بدون مشخصات دانش‌آموزان توسط دو مصحح و به صورت کاملاً مستقل تصحیح می‌شوند، پس از ثبت نمرات توسط مصححان اول و دوم اگر اختلاف نتیجه کمتر از یک نمره باشد، سامانه به صورت خودکار میانگین نمرات اعلام شده توسط مصحح اول و دوم را با گرد کردن به نفع شرکت‌کننده (رو به بالا) به عنوان نمره نهایی ثبت می‌کند و اگر این اختلاف بیش از یک نمره باشد، سوالات مورد اختلاف نظر با نمایش نمرات ثبت شده توسط دو مصحح قبلی به مصحح سوم ارجاع می‌شود.

زارعی گفت: اگر این اختلاف بیش از سه نمره باشد برای بازبینی به گروه‌های آموزشی ارجاع داده می‌شود و در صورت تایید، یکی از نمرات در سامانه ثبت می‌شود و در صورت عدم تایید، نمره اعلام شده توسط سه مصحح قبلی حذف و برگه امتحان بار دیگر به چرخه تصحیح باز می‌گردد.

تسنیم

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: با هدف تسهیل شرایط رسیدگی به مراجعات خاص معلمان درباره رتبه‌بندی کارگروه رسیدگی به موارد خاص تشکیل خواهد شد.

رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه‌ بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

مجتبی هاشمی سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره تشکیل کارگروه موارد خاص رتبه‌بندی معلمان گفت: با هدف تسهیل شرایط رسیدگی به مراجعات خاص معلمان درباره رتبه‌بندی کارگروه رسیدگی به موارد خاص تشکیل خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: در چارچوب قانون و آیین‌نامه اجرای رتبه بندی معلمان کار گروهی با مسئولیت روسای هیئت‌های ممیزه در سطح استان و مناطق با دبیری رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل، عضویت سه نفر از معاونان و مدیر منابع انسانی و حراست و متناظر آن در مناطق تحت عنوان کارگروه رسیدگی به موارد خاص تشکیل و ضمن بررسی مستندات و دلایل موجه و احراز شرایط نسبت به موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی