کد مطلب: 27094

سکه| قیمت سکه| سکه در بازار

سرنوشت مبهم سکه در بازار امروز ۶ تیر | قیمت سکه دوبله میشود

در شرایط فعلی عده ای از فعالان بازار معتقدند یکی از شروط خروج سکه از ریل نزول این است که دلار روند صعودی را در پیش بگیرد و به واسطه آن بخشی از زیان سکه بازان جبران شود.با این حال حداقل در معاملات پشت خطی دیشب کمتر کسی تمایل به خرید دلار داشت.

سرنوشت مبهم سکه در بازار امروز ۶ تیر | قیمت سکه دوبله میشود

بازار سکه در سومین روز هفته جاری شاهد عقبگرد قیمت سکه امامی بود.فلز گران بهای داخلی دیروز در حول وحوش 400هزار تومان ارزان شد و در محدوده 28 میلیون و 600 هزار تومان به کار خود پایان داد.روندکاهشی سکه در معاملات پشت خطی دیشب هم ادامه دار شد و سکه بازان دو پله دیگر پایین رفتند.قیمت سکه دیشب در حدود 28 میلیون و 400 هزار تومان به فروش رسید. 

شروط خروج سکه از ریل نزول

در شرایط فعلی عده ای از فعالان بازار معتقدند یکی از شروط خروج سکه از ریل نزول این است که دلار روند صعودی را در پیش بگیرد و به واسطه آن بخشی از زیان سکه بازان جبران شود.با این حال حداقل در معاملات پشت خطی دیشب کمتر کسی تمایل به خرید دلار داشت.فعالان بازار معتقدند که یکی از دلایل کمرنگ شدن خریدها ناشی از این است که بازار های همسایه به علت عید قربان به حالت نیمه تعطیل در آمده اند. 

به باور این دسته تا زمانی که دلار وارد فاز صعود معنادار نشود سکه هم به راحتی نمی تواند جهش قابل ملاحظه ای را ثبت کند 

سیگنال نرخ دلار به بازارسکه

البته نرخ دلار در معاملات پشت خطی دیشب رشد قابل توجهی را ثبت کرده بود. برخی از معامله گران باور دارند  که رشد شبانه دلار هم ممکن است جسارت خریداران سکه را زیاد کند و سطح تقاضا در بازار سکه را بالا برد. تکنیکالیست ها هم باور دارند فلز گران بهای داخلی در شرایط فعلی برای صعود نیازمند شوک صعودی دلار است.

در شرایط کنونی سکه در مرز مقاومتی ۲۹ میلیون تومان قرار داد، مقاومت بعدی محدوده ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.به باور فعلان بازار اگر سکه بالای 29میلیون و 200 هزار تومان تثبیت بدهد احتمال رسیدن آن به نیمه کامال مذکور وجود دارد. 

با این حال اگر مرز ۲۹ میلیون تومان از دست برود احتمال عقب نشینی تا ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محتمل خواهد بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سکه امامی در بازار ۷۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

به این ترتیب، هر قطعه سکه امامی در بازار ۲۹ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار به ۲ میلیون و ۴۲۹ هزار تومان رسید.

کارشناسان اعتقاد دارند آنچه دیروز بازار را در نوسان افزایشی قرار داد، اتفاقات روسیه بود. این موضوع باعث افرایش تقاضا در بازار ارز داخلی نیز شده بود.

با این حال شب گذشته رسانه های خبری اعلام کردند که پریگوژین(فرمانده واگنر) پیشنهاد لوکاشنکو (رییس‌جمهور بلاورس) برای توقف و عدم پیشروی به سمت روسیه و برداشتن گام‌های بیشتر برای تنش‌زدایی را پذیرفت؛ خبری که به اعتقاد تحلیلگران، امکان دارد زمینه‌ساز فرود سکه به سمت کانال ۲۸ میلیون تومان شود.

در حال حاضر در بازار تهران هر قطعه سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۵ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان قیمت دارد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی