کد مطلب: 26650

یارانه|یارانه معیشتی| یارانه جدید

خبر داغ از یارانه معیشتی در روز چهارشنبه برای مردم | حساب ها شارژ شد + جزییات مهم

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید کالابرگ الکترونیک را توزیع و براساس استانداردهای موجود به دهک‌های مختلف مرغ تحویل دهد و قیمت را بر اساس آنالیز دقیق تعیین کند. ی

خبر داغ از یارانه معیشتی در روز چهارشنبه برای مردم | حساب ها شارژ شد + جزییات مهم

یارانه معیشتی برای مردم مهم است. یارانه معیشتی واریز شد. یارانه معیشتی همانند دوره های قبل پرداخت شد. یارانه معیشتی برای هر نفر 55 هزارتومان پرداخت می شود. آخرین اخبار از یارانه معیشتی در سال جدید را با هم می خوانیم.

همدان- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید کالابرگ الکترونیک را توزیع و براساس استانداردهای موجود به دهک‌های مختلف مرغ تحویل دهد و قیمت را بر اساس آنالیز دقیق تعیین کند.

حجت الاسلام احد آزادی خواه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به قیمت بالای گوشت مرغ در بازار، قیمت مرغ تابع متغیرهایی مختلفی است که باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین متغییرهای عدم وارد کردن ضرر و زیان همزمان به تولیدکننده و مصرف کننده است؛ گفت: قیمت گذاری زمانی صحیح است که بتواند نیازمندی‌ها و ضرورت‌های تولیدکننده را تأمین کند، در حال حاضر به دلیل پایین آمدن قدرت خرید مردم و عدم توزیع کالابرگ الکترونیک توسط دولت بعد از مردمی سازی یارانه‌ها شاهد وجود شکاف قیمتی در بازار گوشت مرغ هستیم.

رئیس کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان بر اساس آنالیزی که ارائه می‌کنند، این است که قیمت اعلامی دولت زیان آنها را به همراه دارد، ادامه داد: از سوی دیگر اگر قیمت مورد درخواست مرغداران را عمل کنیم مصرف کنندگان با زیان مواجه می‌شوند و قدرت خرید آنها به صفر می‌رسد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه گفت: دولت باید کالابرگ الکترونیک را توزیع و بر اساس استانداردهای موجود به دهک‌های مختلف مرغ تحویل دهد و قیمت را بر اساس آنالیز دقیق تعیین کند؛ جز این نیز راهی وجود ندارد.

مرتضوی تصریح کرد: ما این طرح را سال قبل و در راستای اجرای قانون به صورت ملی و آزمایشی در سراسر کشور راه اندازی کردیم. طرح چون مشوق‌های لازم را نداشت با اقبال عمومی مواجه نشد و من امیدوارم که

وی افزود: افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه در صورت استفاده از کالابرگ برای خرید ۹ قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی انجام خواهد شد

دور جدید فروش فوری خودرو از طریق بورس کالا | آغاز حراج آخر فصلی خودرو نصف قیمت بازار

منظور عنوان کرد: امکان استفاده از یارانه ماه بعد برایَ خرید کالا‌های مشمول طرح کالابرگ در هر ماه امکان‌پذیر خواهد بود./اقتصاد۲۴

فرماندار کهگیلویه از اجرای طرح کالا برگ اقتصادی در این شهرستان خبر داد.

سید عبدالعزیز موسوی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در این شهرستان در قالب خرید اختیاری با کارت سرپرست خانوار هدفگذاری شد.

وی ابراز داشت: مبلغ خرید یارانه‌ای در طرح الکترونیک از یارانه ماه بعد سرپرستان خانوار کسر خواهد شد.

موسوی گفت: این طرح برای شهروندانی که یارانه دریافت می‌کنند به صورت اختیاری قابل استفاده است و شهروندان برای رفع ابهامات درباره این طرح می‌توانند به اداره کار، رفاه و تعاون مراجعه کنند.

وی با اشاره به آغاز طرح از ۱۵ خرداد، گفت: با اجرای طرح یارانه نقدی به هیچ وجه قطع نمی‌شود و این طرح به‌صورت اختیاری است.

فرماندار کهگیلویه گفت: هیچ اجباری در کار نیست و مردم به هر میزان از اعتبار یارانه خود از کالاهای یاد شده خریداری کنند و بقیه اعتبار آنها در قالب یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

موسوی با بیان اینکه تمامی واحدهای فروشگاهی در شهرستان امکان اتصال به شبکه ملی کالابرگ الکترونیکی را دارند، افزود: کوچک‌ترین واحدهای فروشگاهی در هر منطقه از شهرستان با دستگاه کارتخوان خود می‌توانند به شبکه ملی کالابرگ الکترونیکی متصل شوند.

فرماندار کهگیلویه با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌ها و مغازه‌داران برای ثبت‌نام و مشارکت در طرح نخستین قدم در راستای اجرای طرح مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: از ظرفیت شوراها و دهیاران در هماهنگی بخش‌ها استفاده شود.

وی با تاکید بر نظارت و پشتیبانی جهاد کشاورزی بر تجهیز فروشگاه‌ها و آمادگی لازم برای استفاده شهروندان از طرح کالابرگ الکترونیکی، خاطر نشان کرد: هدف دولت در طرح گره گشایی از مشکلات مردم در تأمین کالاهای اساسی و تثبیت قیمت‌ها است./مهر

وی ادامه داد: تدابیر دولت بر ظرفیت‌های مغفول در تولید اعم از دارایی های راکد متمرکز است. همچنین در قالب مولدسازی از دارایی های راکد استفاده می شود. از منابع بودجه ای و غیر بودجه‌ای نیز دنبال تحریک رشد اقتصادی هستیم و سیاست تسهیل تولید برای بخش خصوصی در دستور کار است.

به گفته خاندوزی، سال قبل مجوزهای کسب و کار تسهیل شد و امسال نیز توجه دولت به سمت مقررات کسب و کار رفته است؛ به طوریکه ۴۰۰۰ مجوز در یک روز صادر کردیم که یک رکورد در روز پایانی اردیبهشت بود.

سخنگوی اقتصادی دولت همچنین با بیان اینکه مجوز کسب و کارهای حوزه شیلات و صنایع دستی تا پایان خرداد و مجوزهای خانگی به فهرست درگاه صدور مجوزها افزوده می شود، گفت: دولت مکلف است از ۲۸ اردیبهشت مقررات کسب و کار را تسهیل کند و هیچ وزارتخانه ای حق ندارد مقرره و تکلیفی برای تولید صادر کند مگر اینکه آن را به اطلاع عموم مردم رسانده باشد.

وی افزود: تولیدکنندگان سال‌ها شکایت داشتند که هر روز آیین نامه جدیدی ابلاغ می شود و ما غافلگیر می شویم که این اقدام دولت پایانی بر غافل‌گیری فعالان اقتصادی و یک قدم برای پیش پینی فعالیت اقتصادی خواهد بود.

خاندوزی خاطرنشان کرد: در دو ماه اول سال قبل ۵۵ بخشنامه بخش گمرکی و صادراتی صادر شده بود که در دو ماه اول امسال این مورد را به ۳۱ مورد کاهش دادیم و این روند را ادامه خواهیم داد تا بخشنامه‌ها کاهش یابد و دغدغه تولیدکنندگان کم شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: علل و ریشه های تورم در پنج سال اخیر باعث افزایش نا اطمینانی تولیدکنندگان نسبت به قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم شده است. تورم جهانی سال قبل و ناآرامی هایی که در نیمه دوم سال پارسال رخ داد، منجر به تلاطم ارزی در پاییز و زمستان سال قبل شد و از جمله عوامل تورم بود که باید در این زمینه عوامل ساختاری و کوتاه مدت را مورد توجه قرار دهیم. عوامل ساختاری تورم زا در اقتصاد ایران تا حد خوبی تحت مدیریت و کنترل است و اکنون بی انضباطی دولت کنترل شده است. همچنین عوامل حوزه بی انضباطی های پولی تحت کنترل قرار دارد.

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: رشد نقدینگی در دولت قبل به نقطه اوج رسیده بود که با سخت گیری های صورت گرفته در پایان سال ۱۴۰۱ به حدود ۳۰ درصد کاهش یافت که از سرعت مطلوب در کاهش رشد نقدینگی حکایت دارد و در سال جاری نیز هدف گذاری رشد ۲۵ درصدی از سوی بانک مرکزی پیش بینی شده است. همچنین خلق پول در شبکه بانکی کشور تحت کنترل است و در حوزه کاهش وابستگی اقتصاد ایران به نوسانات ارزی و اساسا اصلاحاتی که در حوزه تجاری و ارزی کشور لازم است که در حال انجام است.

وی درباره موجودی صندوق توسعه ملی نیز گفت: از مجموع ۱۵۰ میلیارد دلاری که از روز تاسیس صندوق توسعه ملی وجود داشته حدود ۱۰۰ میلیارد دلار تحت عنوان تسهیلات برداشت شده است. تلاش دولت این است که سه اقدام برای بهبود شرایط صندوق انجام دهد و اول اینکه برداشت از صندوق را کاهش دهد و در راستای نسبت بازگشت تسهیلات اقدام جدی داشته باشد. همچنین دولت بنا دارد در برنامه هفتم توسعه سازوکار جدید در نظر بگیرد که به این آسیب کمتر مبتلا شویم.

سال گذشته بود که یارانه نقدی و معیشتی حذف شد و دولت تصمیم گرفت همه یارانه‌ها را در قالب یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی پرداخت کند

پس اولین گمانه‌ای که به ذهن می‌رسد این است که اصلاح یارانه‌ها می‌تواند به معنای افزایش رقم آن باشد. اما بررسی بودجه سال گذشته نشان می‌دهد دولت امسال هیچ برنامه‌ای برای افزایش یارانه‌های نقدی ندارد و هیچ مبلغی در بودجه برای این افزایش در نظر گرفته نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: از تعداد ۵۷۹ خانوار، ۵۱۴ دوقلو، ۵۲ سه قلو و ۳ خانوار چهار قلو از خدمات حمایت بهزیستی استان بوشهر بهره‌مند هستند.

حسین اسدی‌راد در سرکشی از خانواده‌های چند قلویی در بوشهر با بیان اینکه بهزیستی به خانواده‌های دارای چند قلویی خدمات ارائه می‌کند، اظهار داشت: به منظور کاهش مشکلات ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانواده و کمک به تسهیل روند رشد و تربیت متعادل کودکان چند قلو و تأمین کردن بخشی از هزینه‌ها مالی این خانواده‌ها، بهزیستی خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد.

وی از پرداخت مستمری تا سن شش سالگی به چندقلوها خبر داد و ادامه داد: فرزندان خانواده‌های چند قلو تا پایان سن شش سالگی از خدمات دریافت مستمری، مشاوره، تسهیلات خوداشتغالی در صورت بیکاری بهره‌مند هستند

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی