کد مطلب: 26568

سهام|سهام عدالت| سهامداران

خبر داغ از واریز مرحله اول سود سهام عدالت 1402 | سهامداران با این خبر شگفت زده شدند!

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : با استمرار مدیریت دولتی در سهام عدالت مخالف هستیم و این امر به مردم واگذار می‌شود.

خبر داغ از واریز مرحله اول سود سهام عدالت 1402 | سهامداران با این خبر شگفت زده شدند!

تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت سهام عدالت نشدند جاماندگان سهام عدالت شامل افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی امسال صاحب سهام می شوند  سود سهام عدالت 1400 امسال دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به سهامداران واریز شد و مرحله دوم تا آخر اسفند واریز می شود  دارندگان سهام عدالت می توانند بدون ضامن از بانک ها وام خرد بگیرند

مجید عشقی روز پنجشنبه در جلسه شرکت های تعاونی سهام عدالت مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری بابل افزود : در زمان حاضر یکی از دغدغه‌های اصلی ما این است که ساختار مردمی و قابل اعتماد واگذاری سهام عدالت از پایین جامعه با اتکا به مردم شکل بگیرد .

وی نقش مردم و تعاونی‌ها را در مردمی سازی سهام عدالت بسیار برجسته شمرد و خاطرنشان کرد : با سفر به استان های مختلف از روند برگزاری مجمع های عمومی تعاونی های سهام عدالت مطلع می شویم و نقاط قوت و ضعف را بررسی می کنیم.

وی بیان کرد: شرکت‌های تعاونی باید با اتکا به مردم نه فامیل بازی جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و ما با حساسیت این اصل را دنبال می‌کنیم .

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد : شورای عالی بورس مرجع نهایی تصمیم گیری در خصوص سهام عدالت است و هیچ‌کس نظر شخصی خود را در این خصوص اتخاذ نمی کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:مالکیت سهام عدالت به مردم واگذار می‌شود 

وی تصریح کرد : در صورت واگذاری سهام عدالت به تعاونی‌ها و مردم دولت وظیفه نظارتی خود را حفظ می کند و با حساسیت این امر را دنبال می‌کند .

عشقی اضافه کرد : ثروتی که در سهام عدالت موجود است می‌تواند زمینه توسعه و پیشرفته استان ها را فراهم کند و مازندران هم در این خصوص از جمله استان‌های پیشرو است.

از مجموع ۴۹ میلیون سهام عدالت موجود در کشور دو میلیون و ۶۰۰ هزار سهامدار از مازندران هستند.

رییس سازمان بورس واوراق بهادار کشور دربخش دیگری درخصوص مشکلات کمبود نقدینگی درخرید برنج که اکنون درمازندران به وجود آمده است، اشاره کرد وگفت: دراین راستا مرکزبین المللی تجارت وپایانه صادرات برنج ایران، از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس واوراق بهادار اقدام  پیگیری خواهد کرد.

عشقی ادامه داد: در بازار فرابورس با تامین مالی انتشار اوراق برای خرید برنج انجام خواهد شد تا بخشی از مشکلات نقدینگی  تجار و بازرگانان حوزه خرید برنج انجام شود.

وی یادآورشد، جلسه ای با برخی فعالان اقتصادی شهرستان آمل برگزار شد، درخواست مدیران واحدها به واسطه طرح های توسعه ای که داشتند، نیازمند حمایت وتامین مالی بودند.

عشقی همچنین دربخش دیگری یکی ازمشکلاتی که درحوزه واحدهای تولیدی وصنعتی وبنگاه های اقتصادی درکشور وجود دارد، به موضوع عدم آشنایی بنگاه های اقتصادی با ابزارهای مالی بازار سرمایه اعلام کرد وگفت: برای این منظور مدیران واحدهای تولیدی وصنعتی که نیازها وطرح های توسعه ای داشتند، مقرر شد برای هر یک از واحدها که شرایط و ویژگی های آنها متفاوت است، سازمان بورس برای انتشار اوراق اعلام آمادگی کرده که برای برخی ازاین شرکت ها انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه فراهم شود.

وی افزود: برخی ازواحدها از جمله مرکزبین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران، اعلام آمادگی کرد تا برای این مرکز با انتشار اوراق بدهی داشته باشیم و امکان پذیرش در بورس یا فرابورس پیشنهاد داده شد.

وی اضافه کرد، واحدهای تولیدی که درخواست پذیرش در بورس دهند، پیگیری کنند درنخستین فرصت اقدام و درخواست پیگیری کنند که درهمین راستا مرکزبین المللی تجارت وپایانه صادرات برنج ایران درخواست پذیرش در فرابورس را داشته که سازمان بورس واوراق بهادارکشور این موضوع را پیگیری خواهد کرد تا هرچه سریع پذیرش انجام شود.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به عدم تطابق حقوق و مزایای کارگران با تورم اشاره کرد و در این رابطه گفت: متأسفانه در اکثر مواقع حقوق و دستمزد کارگران متناسب با تورم افزایش پیدا نکرده که امسال فاصله میان حقوق کارگران با تورم شدت بیشتری داشته است و در این شرایط کارگر چگونه باید امرار معاش کند؟

شریفیان در این این رابطه ادامه داد: وقتی ما از جوانی جمعیت، نشاط اجتماعی و از بین بردن فاصله طبقاتی سخن می‌گوییم باید از لحاظ درآمدی خانواده‌ها تأمین باشند و بتوانند حداقل ضروریات زندگی را به راحتی تأمین کنند ولی با توجه به اجاره سرسام‌آور مسکن، قیمت بالای ارزاق و مواد خوراکی و حتی هزینه‌های حمل و نقل، خب در این شرایط جوانی که کارگر است به سختی ازدواج می‌کند یا زوجینی که شرایط مالی مناسبی ندارند به سختی بچه‌دار می‌شوند. اگر می‌خواهیم قانون مجلس در زمینه جوانی جمعیت و مطالبات رهبر معظم انقلاب در فرزندآوری به صورت کامل محقق شود حتماً باید قشر کارگر را که بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند تأمین شوند.

وی بیان کرد: جامعه کارگری انتظار زیادی از دولت ندارد و فقط برخورداری از امنیت شغلی، بیمه پایه و بیمه‌های مکمل و نیز تأمین مسکن مناسب را طلب می‌کنند و واقعاً هم مطالبه آنها مطالبه به حقی است. البته طی سال‌های گذشته در مجلس برای پاسخگویی به مطالبات کارگران گام‌هایی برداشته شده ولی چون در جنبه‌هایی ضعف اجرایی و نظارتی وجود داشته این قوانین به صورت اجرا نشده است و جامعه کارگری مطمئن باشد که مجلس برای پاسخگویی به مطالبات این عزیزان تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ضعف‌های قانون کار گفت: قطعاً قوانین بدون ایراد نیستند و باید اصلاح شوند و قانون کار هم از این مقوله مجزا نیست. برخی از منتقدان قانون کار می‌‎گویند که این قانون منجر به اختلاف میان کارفرما و کارگر شده و در اکثر اوقات بی‌عدالتی را به وجود می‌آورد و یا اینکه حق کارگر را تضییع می‌کند و یا کارفرما را مقابل کارگر قرار می‌دهد. به نظر من اصلاح برخی قوانین ضروری است و بهتر است مطابق منافع کارگر و کارفرما اصلاح شود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی