کد مطلب: 26556

ایران خودرو| خودرو| پیش فروش ایران خودرو

شگفتانه مهم ایران خودرو برای همه مردم | اطلاعیه جدید برای متقاضیان خودرو در ۴ خرداد

برای متقاضیانی که در مرحله نخست فروش یکپارچه خودروها، بخش دوم اولویت پاییز ۱۴۰۲ (تحویل در آبان ماه) را کسب کرده‌اند، از امروز (چهارشنبه سوم خرداد ماه) به مدت ۱۱ روز (تا روز شنبه ۱۱ خرداد ماه) امکان واریز وجه فراهم شده تا مبلغ پیش‌پرداخت را واریز کنند.

شگفتانه مهم ایران خودرو برای همه مردم | اطلاعیه جدید برای متقاضیان خودرو در ۴ خرداد

قرعه کشی محصولات ایران خودرو برای رفاه حال مشتریان، از اردیبهشت امسال آغاز شد. عرضه خودرو در بورس کالا پس از کشمکش‌های بسیار در نهایت در دولت سیزدهم با تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان بورس به نتیجه‌ای مثبت رسید و زمینه عرضه خودروهای سایپا، ایران خودرو و گروه بهمن در این بازار فراهم شد. قرعه کشی ایران خودرو در 2 دوره انجام شد و نتایج آن اعلام شد. مرحله جدید قرعه کشی ایران خودرو با حضور نمایندگان نهادهای ناظر برگزار خواهد شد. قرعه‌کشی ایران خودرو به زودی آغاز خواهد شد. آخرین اخبار مرتبط با قرعه کشی جدید ایران خودرو را در سایت مشاهده کنید.

متقاضیانی که در مرحله نخست فروش یکپارچه خودروها از طریق سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده و اسامی آن‌ها به عنوان بخش دوم اولویت پاییز ۱۴۰۲ به گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام و توسط این گروه صنعتی، پیامک ارسال شده است، می‌توانند از امروز (چهارشنبه سوم خرداد ماه) تا شنبه ۱۱ خرداد ماه برای واریز وجه پیش‌پرداخت خودروی خود، مطابق بخشنامه اقدام کنند.

متقاضیان می‌بایست به منظور خرید محصولات ایران‌خودرو صرفاً از طریق سامانه ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام کنند و از ثبت‌نام در سایت‌های غیر معتبر و با نشانی‌های مشابه، پرهیز کنند.

بر اساس آنچه اعلام شده، سند خودرو یکسال در رهن شرکت خواهد بود، انتقال امتیاز به شخص ثالث و فروش حواله خودرو به صورت وکالتی ممنوع است و در این طرح قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود و الباقی وجه خودرو، پس از تعیین قیمت نهایی در زمان ارسال دعوتنامه، با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت می‌شود.

در صورت عدم واریز کامل پیش‌پرداخت علی‌الحساب خودرو در موعد تعیین شده، ثبت‌نام کان‌لم‌یکن تلقی می‌شود. ضمن اینکه در صورت انصراف مشتری یا مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی، در هر مرحله پیش از تحویل خودرو، ثبت‌نام لغو و وجه مشتری ظرف مدت ۲۰ روز مسترد می‌شود.

همانطور که اشاره شد، مجدد تاکید می‌شود که قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل خواهد بود؛ فرد منتخب در حال حاضر بایستی مبلغ پیش‌پرداخت علی‌الحساب را مطابق بخشنامه  از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو واریز کند؛ الباقی وجه خودرو پس از تعیین نهایی در زمان ارسال دعوتنامه و با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت می‌شود

با توجه به زمانبندی اعلام شده، با اتمام کار پایش اطلاعات متقاضیان خرید خودرو‌های داخلی به منظور افتتاح حساب وکالتی (واریز ۱۰۰ میلیون تومان و مسدود کردن آن) و سپس ارسال اطلاعات از بانک‌ها به سامانه از فردا (۳ تا ۱۰ خرداد ماه) فرایند انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه آغاز می‌شود.

 

شرکت سایپا ۱۱ خودرو از محصولات خود شامل کوییک مدل GX، کوییک اتوماتیک، ساینا S، ساینا S اتوماتیک، کوییک R مدل GX، شاهین، شاهین اتوماتیک، ساینا مدل GX، ساینا مدل GX اتوماتیک، ساینا مدل جی ایکس دوگانه سوز و اطلس را عرضه کرده است

شرکت مدیران‌خودرو در این دوره شش خودرو شامل آریزو ۶ پرو، تیگو ۸ پرو، X ۵۵ پرو، X ۲۲ پرو اتوماتیک، X ۲۲ پرو دنده‌ای و آریزو ۵ توربو عرضه کرده است.

 

همچنین شرکت فرداموتورز ۳ محصول فردا SX ۵، فردا T ۵ و سوبا M ۴ و کرمان‌موتور با جک S ۳، جک J ۴، کی‌ام‌سی J ۷ در دومین مرحله از طرح یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی حضور دارند.رر

.براساس این گزارش؛ ایران‌خودرو هیچ محصولی در این مرحله عرضه نکرده است.

 

با توجه به ارائه خودرو‌های مونتاژی از سوی خودروسازان خصوصی در دومین طرح فروش یکپارچه، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص قیمت این خودرو‌ها تاکید کرد: قیمت‌های اعلامی شورای رقابت ملاک عمل سازمان حمایت است و خودروسازان مکلف هستند بر اساس قیمت‌های شورای رقابت خودرو‌ها را عرضه کنند.

آقای حسین فرهیدزاده افزود: خودروسازان مونتاژی قول داده اند که از این مصوبه تمکین کنند و در صورت عدم تمکین با مجازات تعزیرات روبرو خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هنوز برخی از خودرو‌های مونتاژی تعیین قیمت نشده اند، افزود: منتظر تصمیم شورای رقابت در خصوص سایر خودرو‌های مونتاژی هستیم و اگر قیمت آن‌ها نیز اعلام شود ملاک عمل قرار می‌گیرد.

 

با توجه به آغاز فرایند انتخاب خودرو از فردا؛ در حال حاضر امکان رصد اطلاعیه‌های ثبت نام در سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی به نشانی (esalecar.ir) وجود ندارد و با ورود به سامانه با پیام این سایت در حال به روزرسانی است مواجه خواهید شد./اقتصادآنلاین

طتکمیل مراحل ثبت نام ایران خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت فروش اینترنتی یعنی آدرس https://esale.ikco.ir/ انجام می شود .

توجه : درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت ایران خودرو نخواهد بود.

 

طبق اطلاعیه، متقاضیان ثبت نام ایران خودرو خرداد:

    از ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ تا روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۱ فرصت دارند تا وجه اعلام شده را واریز کنند.

شرایط ثبت نام ایران خودرو خرداد ۱۴۰۲

    شرط ثبت نام فروش فوری ایران خودرو خردادماه (ویژه تارا اتوماتیک):

فقط متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت نام نموده اند و اسامی ایشان به عنوان بخش دوم اولویت تابستان 1402 فروش فوق العاده (فراخوان) به این شرکت اعلام شده است و برای ایشان توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال گردیده می توانند دراین بخشنامه ثبت نام نمایند.

به گزارش اکوایران، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دور دوم پیش‌فروش خودروی صمت با مکانیزم بدون قرعه‌کشی همچنان در دسترس متقاضیان واجد شرایط است. بر اساس این قانون، خودروسازان باید 50 درصد عرضه محصولات خود را در اختیار مادران واجد شرایط قرار دهند..

مادران دارای دو فرزند و بیشتر می‌توانند در دور جدید پیش‌فروش  خودرو  با سازوکار نوبت‌دهی، بدون داشتن گواهینامه ثبت‌نام کنند و شانس خود را برای در اختیار گرفتن خودروی مورد نظر خود بیازمایند.

آنطور که شنیده می‌شود، نداشتن گواهینامه در دور اول فروش محصولات خودروسازان در سامانه یکپارچه با مکانیزم بدون قرعه‌کشی حذف شده و مادران باید برای ثبت‌نام در طرح پیش‌فروش صمت گواهینامه رانندگی داشته باشند.

بر اساس گزارش فارس، این مساله از سوی یکی از مدیران صمت که قصد نداشت نامش فاش شود تکذیب شده است. این مدیر صمت گفت طرح جوانی جمعیت از حدود دو سال پیش تاکنون بدون شرط داشتن گواهینامه برای مادران در حال اجرا است.

وی افزود: بنابراین اسامی مشمولان طرح بر اساس پالایشی که سازمان ثبت‌احوال از بین ثبت‌نام‌کنندگان انجام می‌دهند، به وزارت صمت جهت اقدامات لازم ابلاغ می‌شود. این مقام مسئول گفته تاکنون به بیش از 500 هزار نفر در قالب طرح جوانی جمعیت،  خودرو  تخصیص داده شده است.

این مدیر صمت ادامه داد: این نکته نیز قابل توجه است که ظرفیت اختصاص‌یافته بیشتر از مقدار مذکور است، اما در مورد خودروهایی که اختلاف قیمت کارخانه با بازار وجود نداشته استقبال بسیار کم بوده و عمده ظرفیت خالی می‌ماند.

فراموش نکنیم عرضه  خودرو  به مادران دارای دو فرزند و بیشتر ذیل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خود عاملی شده تا شرکت‌های خودروساز نتوانند آنطور که باید و شاید محصولات تولیدی‌شان را به بازار عرضه کنند.

کاهش عرضه به بازار را می‌توان در لیست دلایل افزایش قیمت بازاری خودرو جای داد. بنابراین اگر سیاست‌گذار خودرویی قصد دارد تا جلوی التهاب بازار خودرو را بگیرد، باید در زمان تصویب قوانینی مانند قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با دادن نظر مشورتی به طراحان و قانون‌گذاران اجازه تصویب چنین قوانینی را ندهد؛ قوانینی که منجر به گسترش بیشترِ چتر رانت می‌شود.

اما به گفته بیشتر کارشناسان بازار سرمایه نگه داری یک تا دو ساله سهام عدالت می‌تواند بازده بسیار خوبی را برای سهامداران عدالت فراهم کرده و شاید به ۲ برابر مبلغ امروز یعنی پرتفوی سهام عدالت ارزش بیش از ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان داشته باشد. در نتیجه اگر نیازی به فروش این سهام ندارید توصیه می‌شود یک سال صبر کنید.

مهدی شریفیان، نماینده مردم تهران و عو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره روز کارگر و مطالبات جامعه کارگری گفت: کارگران از آسیب‌پذیرترین و مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند که به دلیل فشارهای اقتصادی ناشی از تورم و تحریم بیشترین فشار و زیان را متحمل می‌شوند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی