کد مطلب: 26464

هواشناسی|هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

فوری: زنگ خطر در این استان به صدا درآمد | خبر مهم برای این استان ها

رشت- هواشناسی برای این استان خبر داد و گفت: کشاورزان در بخش‌های مختلف تمهیدات لازم را بیاندیشند.

فوری: زنگ خطر در این استان به صدا درآمد | خبر مهم برای این استان ها

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار زرد هواشناسی برای این استان خبر داد و گفت: کشاورزان در بخش‌های مختلف تمهیدات لازم را بیاندیشند.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: این الگوها نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی در منطقه است.

وی با بیان اینکه بر همین اساس هوای گرم و مرطوب و وزش باد جنوبی پیش بینی می‌شود، افزود: طی امروز گاهی به سبب تقویت جریانات همرفتی، ضمن افزایش ابرو وزش باد در برخی نقاط رگبار رعد و برق به ویژه در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

دادرس ادامه داد: با شمالی شدن جریانات و گذر امواج کم و بیش ناپایدار از فردا شرایط برای افزایش ابر و مه آلود بودن هوا، کاهش دما، وزش باد در برخی نقاط شدید، رگبار و رعد و برق در ارتفاعات و دامنه‌ها موقتی و شدید و در مناطق مستعد احتمال تگرگ تا پایان هفته مهیا است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی از ورود سامانه بارشی و کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای در گیلان خبر می‌دهد، گفت: این سامانه بارشی تا سه شنبه در گیلان ماندگار است.

دادرس از صدور هشدار زرد هواشناسی از عصر امروز تا روز چهارشنبه در استان خبر داد و اضافه کرد: کشاورزان در بخش‌های مختلف تمهیدات لازم را بیاندیشند.

وی تصریح کرد: دریای خزر امروز و فردا با ارتفاع موج بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر در برخی ساعات برای شنا و دریانوردی نامناسب است.

دادرس اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته دیلمان با ۱۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین نقطه و صومعه سرا با ۳۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرها بوده است.

منطقه اثر:

شنبه 1402/03/27: شرق و جنوب سمنان، خراسان رضوی، ایلام، خوزستان، بوشهر.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال.

.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی