کد مطلب: 26056

وام| وام جدید| وام فوری

خبر داغ رئیسی برای متقاضیان وام فوری کم سود | وام ۱۰۰ میلیونی دولت بدون ضامن و ارزان به همه + سند

وام 100 میلیون تومانی اشخاص حقوقی از روز گذشته به 750 میلیون تومان افزایش یافت

خبر داغ رئیسی برای متقاضیان وام فوری کم سود | وام ۱۰۰ میلیونی دولت بدون ضامن و ارزان به همه + سند

وام فوری مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام فوری بانک به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام فوری به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام فوری و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام فوری می پردازیم.

در دولت سیزدهم تاکنون سقف پرداخت وام قرض‌الحسنه حداقل 6 برابر افزایش یافته است. این میزان افزایش برای تسهیلات قرض‌الحسنه شرکت‌های حقوقی (کسب و کارهای خرد و دانش‌بنیان)، هفت و نیم برابر شده است. در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم سقف تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشخاص حقیقی 50 میلیون تومان بود که پس از چند نوبت افزایش، روزگذشته در تازه‌ترین بخشنامه بانک مرکزی این رقم به 300 میلیون تومان رسید. بدین ترتیب سقف وام قرض‌الحسنه افراد حقیقی 6 برابر شده است. همچنین وام مربوط به اشخاص حقوقی یا همان کسب و کارها و دانش‌بنیان‌ها هم از 100 میلیون تومان در ابتدای دولت سیزدهم از روز گذشته به 750 میلیون تومان افزایش یافته که نشان‌دهنده رشد هفت و نیم برابری آن است.

درحالی که سهم افراد حقیقی از کل تسهیلات بانکی پرداخت شده در کشور به حدود 16 درصد می‌رسد، همواره مردم در دریافت وام بخصوص وام قرض‌الحسنه بدون سود با موانع جدی مواجه بودند. از سوی دیگر در شرایط فعلی سقف‌های تعیین شده برای تسهیلات دیگر کفاف نیازهای ضروری افراد را نمی‌دهد. برهمین اساس رئیس دولت سیزدهم از ابتدا روی ضرورت ساده‌سازی و تسهیل پرداخت وام به مردم تأکید داشته است. برهمین اساس تسهیلات بدون ضامن براساس اعتبارسنجی افراد در دستور کار شبکه بانکی قرار گرفته و تاکنون عملکرد قابل قبولی داشته است. حال در گام بعدی متناسب‌سازی سقف تسهیلات پرداختی قرار دارد که طی دو سال اخیر چندین بار این اتفاق برای وام‌های قرض‌الحسنه افتاده است.

درهمین خصوص روزگشته بانک مرکزی اعلام کرد که سقف فردی تسهیلات و مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه شرکت‌های حقوقی در بانک‌های قرض‌الحسنه به میزان 50 درصد افزایش یافت. براین اساس، سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌های قرض‌الحسنه از ۲ میلیارد ریال به ۳ میلیارد ریال افزایش یافت. همچنین مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه شرکت‌های حقوقی (کسب و کارهای خرد و دانش‌بنیان) از مبلغ ۵ میلیارد ریال به مبلغ 5‌/7 میلیارد ریال افزایش یافت. بر این اساس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک قرض‌الحسنه رسالت می‌توانند با رعایت سایر شرایط و ضوابط نسبت به افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه اقدام کنند.

بررسی سقف تسهیلات قرض‌الحسنه در ابتدای دولت سیزدهم نشان می‌دهد که براساس مصوبه شورای پول و اعتبار در پنجم مرداد ماه سال 1400 سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و عادی بانک‌ها و بانک‌های قرض‌الحسنه تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان و همچنین افزایش سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اعطایی بابت خرید انشعابات و توسعه خانگی و کارگشایی امور کسب و کار خرد روستایی تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته بود.

اما در اواخر اسفند ماه 1400، نخستین گام دولت سیزدهم برای منطقی کردن سقف تسهیلات برداشته شد. بدین ترتیب، سقف پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و اشتغالزایی در بانک‌های قرض‌الحسنه به ترتیب 4 و 5 برابر شد. دراین دوره زمانی سقف پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری برای اشخاص حقیقی 200 میلیون تومان با دوره بازپرداخت حداکثر 60 ماهه تعیین شد. از سوی دیگر سقف تسهیلات اشتغالزایی برای کسب و کارهای خرد و کوچک از 100 میلیون تومان به 500 میلیون تومان رسید و دوره بازپرداخت آن حداکثر 84 ماهه شد. در بهمن ماه سال گذشته نیز بانک مرکزی در قالب نسخه اصلاحی «دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد» درمجموع سقف پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در شبکه بانکی را 200 میلیون تومان اعلام کرد. علاوه براین دراین بخشنامه سقف تسهیلات خرد نیز در شبکه بانکی 200 میلیون تومان تعیین شد.

مدت بازپرداخت وام با چک صیادی بانک آینده

برای افراد دارای میانگین حساب ۳ ماه تا ۱۵۰ درصد و افراد دارای میانگین حساب ۴ ماه ۲۰۰ درصد سپرده تسهیلات پرداخت می شود. سقف تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان، سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماه است.

ضامن وام ۳۰۰ میلیونی بانک آینده

اگر در اعتبارسنجی بانکی دارای رتبه اعتباری A باشید، این تسهیلات بدون ضامن و با یک عدد چک صیادی پرداخت می شود اما سایر افراد نیاز به ضامن رسمی دارند.

سود وام با چک بانک آینده ۱۴۰۲

همانطور که گفتیم سود وام بدون ضامن بانک آینده ۱۸ درصد است. یعنی برای وام ۳۰۰ میلیونی در مجموع ۵۹,۴۵۳,۵۳۴ تومان سود طی ۲۴ ماه پرداخت می‌کنید. رقم وام بازپرداختی شما در واقع ۳۵۹,۵۵۳,۵۳۴ تومان است.

قسط وام بدون ضامن ۱۴۰۲ بانک آینده

قسط وام بانک آینده در طرح ذکر شده با سقف ۳۰۰ میلیونی ماهانه ۱۴,۹۷۷,۲۳۱ تومان است.

مشتریان بانک ملت که در یکی از شعب این مجموعه دارای سپرده کوتاه مدت عادی هستند و میانگین حساب یک تا 12 ماهه نیز دارند، امکان درخواست برای وام 500 میلیون تومانی طرح «شایان» را خواهند داشت.

مشتریان بانک ملت که واجد شرای دریافت وام 500 میلیون تومانی این مجموعه هستند باید حداقل به میزان 10 میلیون تومان در سپرده کوتاه مدت خود پول نگهداری کنند. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات اعتبار شغلی است. البته متقاضیان باید ضامن رسمی هم داشته باشند. مدت زمان بازپرداخت تسهیلات بین 12 تا 60 ماه اعلام شده است. سود این وام نیز برحسب ضریب برابری تسهیلات و مدت ماندگاری متغیر است اما حداکثر به 18 درصد می‌رسد.

با توجه به مبلغ وام، حداکثر نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت اقساط، میزان هر قسط 12 میلیون و 696 هزار و 714 تومان است. کل سود تسهیلات، 261 میلیون و 802 هزار و 823 تومان و مجموع رقم وام و سود آن، 763 میلیون و 532 هزار و 823 تومان خواهد بود.

مطالبی درباره بانک ملت و دستاوردهای این مجموعه

بانک ملت از ادغام چندین مجموعه و موسسه پولی و مالی در تاریخ بیست و نهم آذرماه 1358 شکل گرفت. این بانک طی سال‌های فعالیت خود انواع خدمات مجاز پولی و مالی را به مشتریان ارائه داده و به دنبال توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات و … است.

این مجموعه تاکنون توانسته تندیس زرین بانک محبوب ایران در سال 1396، کسب عنوان سومین شرکت برتر ایران در رتبه بندی سال 1395، تندیس برترین خدمات الکترونیکی سال 1395، نماد زرین محبوب‌ترین بانک در سال 95 به انتخاب 50 هزار مشتری شبکه بانکی و … را به دست آورد.

بانک سپه به مشتریانی که در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند در قالب طرح «نگین میثاق» وام 200 میلیون تومانی پرداخت می‌کند.

آن دسته افرادی که مایل به دریافت تسهیلات 200 میلیون تومانی بانک سپه هستند باید حداقل یک ماه از زمان افتتاح حساب قرض الحسنه آن‌ها گذشته باشد. ضمنا متقاضیان این تسهیلات نباید بدهکاری یا چک برگشتی داشته باشند. افرادی که مایل به دریافت این تسهیلات هستند باید به بانک سه ضامن معتبر ارائه دهند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت اقساط این تسهیلات 60 ماه اعلام شده است. نرخ سود این وام نیز متغیر است اما حداکثر به 18 درصد می‌رسد.

با توجه به مبلغ وام، حداکثر نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط 5 میلیون و 78 هزار و 685 تومان است. کل سود تسهیلات، 104 میلیون و 721 هزار و 129 تومان و مجموع رقم وام و سود آن، 104 میلیون و 721 هزار و 129 تومان خواهد بود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی