کد مطلب: 25937

خودرو|قیمت خودرو| قیمت خودرو در بازار

خبر داغ: گرانی سرسام آور قیمت خودرو در بازار | خبر مهم برای متقاضیان

فتح الله توسلی یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: چطور می شود قیمت خودرویی مثل پراید در کمتر از دو ماه به ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون برسد؛ این قیمت چگونه تعیین می شود و چه افراد و گروهی و تشکیلات و احزابی نقش دارند؟ واقعا نمی توانیم جواب مردم را بدهیم.

خبر داغ: گرانی سرسام آور قیمت خودرو در بازار | خبر مهم برای متقاضیان

ایسنا: فتح الله توسلی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در تذکری گفت: همه از وضعیت اسف بار بازار خودرو خبر داریم؛ در کمتر از یک ماه گذشته قیمت برخی از خودروها ۳۰۰ میلیون اضافه شده که هیچ توجیهی ندارد. آیا کسی پاسخگوی این وضعیت در کشور است؟ ما که نمی توانیم جواب مردم را بدهیم.

وی ادامه داد: چطور می شود قیمت خودرویی مثل پراید در کمتر از دو ماه به ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون برسد؛ این قیمت چگونه تعیین می شود و چه افراد و گروهی و تشکیلات و احزابی نقش دارند؟ واقعا نمی توانیم جواب مردم را بدهیم.

توسلی از رییس مجلس خواست که مجلس به موضوع افزایش قیمت خوردو ورود کند.

این انتظار وجود دارد که به‌دنبال آغاز تحویل خودروهای ثبت نامی داخلی و همچنین به سرانجام رسیدن طرح واردات خودرو که فعلا تا مرحله تعیین اولویت واگذاری پیش رفته است، در هفته‌های آینده شاهد تثبیت یا کاهش قیمت در بازار خودرو باشیم.

روزنامه همشهری مدعی شده بازار خودرو از ۲ روز گذشته با کاهش قیمت مواجه بوده است.

نگاهی به قیمت‌های ۲‌روز گذشته در بازار خودرو حاکی از آن است که خریدار و فروشنده با خوش‌بینی فضای بازار را رصد می‌کنند و انتظار کاهش قیمت در بازار خودرو بین فعالان بازار و مصرف‌کنندگان ایجاد شده است. با اینکه دیروز برخی خبرگزاری‌ها از شروع روند کاهش قیمت در بازار خبر دادند اما مشاهدات میدانی خبرنگاران همشهری نشان می‌دهد دیروز، یکشنبه، تغییر قیمت خودروهای پرفروش نسبت به روز قبل از آن صفر بود و از کاهش یا افزایش در قیمت‌ها خبری نبود. با این‌حال این انتظار وجود دارد که به‌دنبال آغاز تحویل خودروهای ثبت نامی داخلی و همچنین به سرانجام رسیدن طرح واردات خودرو که فعلا تا مرحله تعیین اولویت واگذاری پیش رفته است، در هفته‌های آینده شاهد تثبیت یا کاهش قیمت در بازار خودرو باشیم.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی