کد مطلب: 25865

یارانه|یارانه معیشتی| یارانه جدید

جزییات مهم از یارانه معیشتی در صبح شنبه | واریزی مهم برای یارانه بگیران + خبر مهم

یادآور می‌شود طرح کالابرگ الکترونیک به صورت ملّی و در سراسر کشور اجرا می‌شود و در قالب این طرح بالغ بر 35 هزار فروشگاه در تمام نقاط کشور به این سامانه متصل شده‌اند.

یارانه معیشتی برای مردم مهم است. یارانه معیشتی واریز شد. یارانه معیشتی همانند دوره های قبل پرداخت شد. یارانه معیشتی برای هر نفر 55 هزارتومان پرداخت می شود. آخرین اخبار از یارانه معیشتی در سال جدید را با هم می خوانیم.

معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یارانه فروردین سال‌جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز و اعتبار خرید کالابرگ الکترونیک شارژ شد و یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار ماه بعد خرید کنند.

 بر اساس این اطلاعیه مبلغ پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم 400 هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم 300 هزار تومان است. 

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیک استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به‌ همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی‌مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. 

واریز یارانه فروردین‌ماه، یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار یارانه ماه بعد نیز در قالب کالابرگ الکترونیک، اقلام اساسی مورد نیاز خود را خرید کنند.

یادآور می‌شود طرح کالابرگ الکترونیک به صورت ملّی و در سراسر کشور اجرا می‌شود و در قالب این طرح بالغ بر 35 هزار فروشگاه در تمام نقاط کشور به این سامانه متصل شده‌اند.

در این طرح، اعتبار همه خانوارهای یارانه‌‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، با کارت بانکی سرپرست خانوار از این اعتبار جهت خرید 10 قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

دولت در طرح کالابرگ الکترونیک این امکان را برای آحاد جامعه به وجود آورده که کالاهای اساسی را به نرخ ثابت و اعتبار یارانه یک ماه زودتر خریداری کنند.

 

این کالاها ۱۰ قلم کالای اساسی به ارزش ۵۳۰ هزار تومان است که شامل ماست، شیر، پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم‌مرغ می‌شود.مبلغ این کالاها به نرخ شهریور ماه سال گذشته بوده و مردم مختارند که از هر نام و نشان و برند تجاری کالای مورد نیاز خود را از بین ۱۰ قلم کالای ذکر شده تهیه کنند و دولت طبق سبد کالای مشخص شده مابه التفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می کند.

استفاده از کالابرگ الکترونیک کاملا داوطلبانه و اختیاری است و چنانچه تمایل به خرید کالابرگ نبود، همچون گذشته کل مبلغ یارانه قابل برداشت است.

 

بر اساس اطلاعیه ای که وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی منتشر کرده است، یارانه فروردین ماه سال‌جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز و اعتبار خرید کالابرگ الکترونیک شارژ شده و یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار ماه بعد خرید کنند.

مبلغ پرداخت یارانه برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است.

 

جزئیات واریز یارانه فروردین برای خرید کالابرگ‌ الکترونیکی

در صورتی که سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیک استفاده نکرده باشند، می توانند رقم کامل یارانه را از حساب برداشت کنند و چنانچه آن را استفاده کنند به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی‌مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

با واریز یارانه فروردین‌ماه یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار یارانه ماه بعد خود هم در قالب کالابرگ الکترونیکی اقلام اساسی مورد نیازشان را تهیه کنند.

 

گفتنی است؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اواخر اسفند سال گذشته از آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سراسر کشور خبر داد و با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح به‌ صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، آغاز اجرای این طرح به صورت ملی در سراسر کشور را اعلام کرد.

بر این اساس، بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله رفاه‌ و افق کوروش‌ و برخی فروشگاه‌های خُرد مجهز به بارکدخوان به این سامانه متصل شدند تا شهروندان در سراسر کشور بتوانند به سهولت کالای مورد نیاز خود را در طرح کالابرگ الکترونیک خریداری کنند. 

پیش‌تر در جریان استانی شدن طرح ملی کالابرگ الکترونیک ۳۰ هزار فروشگاه به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شده بود اما در روزهای اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعداد فروشگاه ها خبر داد و اعلام کرد که بیش از ۳۵ هزار فروشگاه در سرتاسر کشور به این سامانه متصل شده‌اند تا خانوارهایی که مایلند یک ماه زودتر از اعتبار یارانه خود برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.

 

به گزارش ایسنا، اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی و عمل به مصوبه مجلس است و دولت بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند؛ از این رو مردم می‌توانند کالابرگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب کنند و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان اضافه کرد: سال گذشته برای ۵ هزار خانواده تحت حمایت این نهاد فرصت شغلی ایجاد شد و قرار است برای خانواده‌های که زمینه درآمد زایی برایشان فراهم شده است در اردیبهشت ماه سال جاری جشن خود کفایی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه درآمدهای که این خانواد‌ه‌ها بدست می‌آورند باید حداقل دستمزد قانون کار را داشته باشند تا ما بتوانیم خانواده‌ها را از چرخه حمایت خارج کنیم، ادامه داد: امسال برنامه ریزی شده است که در این راستا یک هزار خانواده را از چرخه حمایت خارج کنیم البته به صورت مستمر درآمدهای این خاواده‌ها رصد خواهد شد.

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به تثبت طرح‌های اشتغالی که در سال‌های گذشته ایجاد شده است اشاره کرد و گفت: سال‌های قبل بدین شکل بود که ما در شهرها خرید مسکن را برای مدد جویان انجام می‌دادیم، منتها در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت مسکن ما توانایی خرید مسکن برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد را نداریم.

 

وی گفت: در قالب  مسکن ملی ما ۱۵۰ میلیون  تومان کمک می‌کنیم و توانای این را  نداریم که صفر تا ۱۰۰مسکن را ما تهیه کنیم، به هر حال باید خانواده‌های مددجو هم آورده‌ای داشته باشند که این جزء شرایط است.

صالحی افزود: با توجه به تفاهم نامه‌ای که بین کمیته امداد و وزارت راه شهرسازی صورت گرفته است ، مددجویان کمیته امداد چه آورده داشته باشند و چه نداشته باشند برایشان تخصیص پروژه انجام می‌شود.

از چند ماه قبل اعلام شد که دولت قرار است کالابرگ توزیع‌ کند اما از همان زمان اعلام شد که پرداخت کالابرگ به معنای‌ حذف یارانه نقدی‌ نیست‌ و سرپرستان خانوار خودشان تصمیم می‌گیرند که یارانه واریزی را در قالب نقدی استفاده کنند و یا با آن کالابرگ بخرند.

 

میرکاظمی هم به همین‌ نکته‌ اشاره کرده و گفته منابع لازم برای توزیع کالابرگ تامین شده است. یارانه این کالابرگ‌ها همان یارانه نقدی است که مردم دریافت می‌کنند منتها اگر کسی بخواهد از کالابرگ استفاده کند، یک ماه زودتر می‌تواند از حسابش برداشت کند و منابع اضافه‌تری وجود ندارد.

 

این خبر به آن معناست‌ که امسال هم مانند سال‌های گذشته یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما افراد می‌توانند خودشان تصمیم بگیرند که با یارانه واریزی کالای اساسی بخرند یا آن را به صورت نقدی برداشت کنند.

اما گفته‌ شده که کالاهایی که در قالب کوپن الکترونیک پرداخت می‌شود از قیمت کنونی آنها در بازار ارزان‌تر است و وعده داده شده که قیمت این کالاها هم قیمت شهریور ۱۴۰۰ باشد. البته دولت با اجرای این طرح و توزیع کالا با قیمت دو سال قبل مخالف بود. اما به نظر می‌رسد که فعلا بنا بر اجرای‌ این طرح است.

 
 

در این حالت، یارانه نقدی‌ یک ماه زودتر به حساب خانوارها واریز می‌شود و افرادی که می‌خواهند با آن کالا بخرند، یک ماه زودتر فرصت خرید کالا را دارند اما افرادی که می‌خواهند یارانه را در قالب نقدی برداشت کنند، مانند ماه‌های گذشته امکان برداشت را دارند. یعنی بیستم‌ هر ماه. به عبارتی خریداران کالاهای اساسی زودتر امکان برداشت یارانه را دارند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی