کد مطلب: 25782

بازنشستگان| حقوق بازنشستگان|همسان سازی حقوق

شگفتانه جدید رییس جمهور امروز 20 فروردین برای بازنشستگان | حساب خود را چک کنید + جزییات مهم

بازنشستگان تامین اجتماعی با توجه به اینکه از حقوق کمتری در گروه شغلی خود برخوردار هستند، همسان سازی حقوق در ارتقای سطح زندگی آن‌ها کمک شایانی می‌کند. در حالی که قرار بود همسان‌سازی از سال‌های گذشته برای این قشر صورت گیرد، اما ۲۵ درصد باقی مانده متناسب سازی حقوق که باید به حساب آن‌ها واریز می شد به تاخیر افتاده است.

شگفتانه جدید رییس جمهور امروز 20 فروردین برای بازنشستگان | حساب خود را چک کنید + جزییات مهم

سازمان تامین اجتماعی ۳.۶ میلیون بازنشسته دارد. در مصوبه جدید، حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر از ۱۰ درصد به ۳۸ درصد افزایش یافت. براین اساس ۱.۶ میلیون بازنشسته سایر سطوح بگیر سازمان تامین اجتماعی ۵ ماه مابه التفاوت طلبکار هستند.

 

هرچند دولت هنوز نحوه پرداخت این بدهی را اعلام نکرده است، اما براساس تجربه گذشته و نیز طبق وعده میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، انتظار می‌رود که این بدهی از ماه بعد به‌تدریج تسویه شود.

پیش از این، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی درباره زمان واریز معوقات گفته بود: در حال برنامه‌ریزی هستیم، نشست‌هایی نیز با کانون بازنشستگان داشته‌ایم تا سازوکار پرداخت معوقات مشخص شود.

وی درباره پرداخت معوقات بازنشستگان عنوان کرده، برای معوقات فروردین تا اول شهریور، یعنی پنج ماه، برنامه‌ریزی صورت گرفته و نحوه پرداخت معوقات نیز در اسرع وقت اعلام می‌شود.

 

در این شرایط بازنشستگان انتظار دارند قبل از پایان سال ۲۵ درصد متناسب‌سازی باقی‌مانده از سال گذشته نیز اجرایی شده و معوقات آن از ابتدای سال به حساب بازنشستگان واریز شود.

در همین رابطه علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفته است؛ ما در زمینه تاخیر در پرداخت معوقات افزایش حقوق بازنشستگان و همچنین بحث افزایش مطابق مصوبه شورای‌عالی کار حق مسکن کارگران نیز پیگیری لازم را از دولت انجام خواهیم داد و در این زمینه مردم اطمینان خاطر را داشته باشند.

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی هیئت وزیران، مصوب شده تا حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از حداقل میزان نزد دریافتی مصوب کارگران در همان سال کمتر نباشد.

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال ۱۴۰۱ ، با افزایش ۱۰ درصدی ۵ میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را می خوانید.

حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان ۲۰ درصد افزایش می یابد.

سخنان جدید رئیسی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

ابراهیم رئیسی در دیدار رمضانی و نخستین نشست مشترک دولت و مجلس در سال ۱۴۰۲ که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با قدردانی از زحمات نمایندگان مجلس در بررسی و تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۲، تحقق ۹۷ درصدی درآمدها در بودجه سال گذشته، به نتیجه رسیدن اقداماتی مثل تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، آن هم بعد از سال‌ها معطلی و در شرایط تشدید تحریم‌ها را از موفقیت‌های به دست آمده در سال گذشته دانست.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه مغایرت منابع و مصارف در بودجه سال‌های گذشته دغدغه‌آفرین بوده است، افزود: در بودجه سال جاری مغایرتی در این زمینه وجود ندارد؛ اما در عین حال با توجه به برخی تغییرات در لایحه ارائه شده از سوی دولت، به زودی لایحه‌ای برای اصلاح این موارد به مجلس ارائه می‌شود.

حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است . تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود. جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.بر این اساس، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای ‌اجرایی، به میزان بیست درصد (۲۰%) نسبت به آخرین حکم حقوق سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد. حداقل حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی مذکور در سال ۱۴۰۲ معادل (۱/۲) برابر حداقل حکم حقوق سال ۱۴۰۱، موضوع جزء(۲) بند(الف) تبصره(۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال افزایش جزء (۲) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری خواهد بود.

مبنای پرداخت عیدی مستمری‌بگیران و حقوق بازنشستگانوی ادامه داد: عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در چارچوب ضوابط و مقررات صندوق و مطابق مصوبه هیئت مدیره محترم صندوق از محل سود سرمایه‌گذاری صندوق تامین شده است.

شریعتی گفت: کلیه مستمری‌بگیرانی که تاریخ اجرای احکام مستمری آن‌ها تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۳ است مبلغ ۷ میلیون ریال و مستمری‌بگیرانی که بعد از تاریخ مذکور مشمول انواع تعهدات صندوق گردیده‌اند ۵۰ درصد مبلغ تعیین شده پرداخت گردیده است، لازم به ذکر است کلیه افرادی که تا پایان سال ۱۴۰۱ مشمول بهره‌مندی از تعهدات بلندمدت صندوق شده یا خواهند شد از مبلغ عیدی بهره‌مند خواهند شد.

ردیف حقوق ماهانه سال ۱۴۰۰ (بر مبنای ریال) حقوق ماهانه سال ۱۴۰۱ (بر مبنای ریال) میزان افزایش

– ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۲ ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵۰.۸%

 

فروش اقساطی رو از اینجا شروع کن

فروش اقساطی رو از اینجا شروع کن

مشاهده

yektanet-logo-signتبلیغ

۲- ۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۳۹.۵%

 

۳- ۴۳,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۲۹.۸%

 

۴- ۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ۵۷,۱۰۰,۰۰۰ ۲۴,۱%

 

۵- ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۱,۵۰۰,۰۰۰ ۲۳

 

۶- ۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ۶۷,۰۰۰,۰۰۰ ۸ ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ۷۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲۰.۸%

 

۷- ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۷۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰%

 

۸- ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۳,۵۰۰,۰۰۰ ۱۹.۳%

 

۹- ۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸.۷%

 

۱۰- ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۸.۱%

 

۱۱- ۸۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۷.۶%

 

۱۲- ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۵,۵۰۰,۰۰۰ ۱۷.۲%

 

۱۳- ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶.۸%

 

۱۴- ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۱,۶۵۰,۰۰۰ ۱۶.۵%

 

۱۵- ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

 

۱۶- ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

 

۱۷- ۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۴,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

همچنین بر اساس احکام قانون بودجه در خصوص صندوق‌های بازشستگی مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق این دسته و در راستای هماهنگ سازی پرداخت حقوق این گروه برای مشمولینی که دریافتی بیشتر از حداقل حقوق و دستمزد را دارند، افزایش ده درصدی اعمال شده و برای کمک معیشت این دسته مبلغ ماهانه ۶۵۰ هزار تومان به صورت ماهانه تصویب می‌گردد. این میزان برای تمام افراد تا سقف دریافتی ۱۰ میلیون تومان اجرایی می‌شود.

بر همین اساس مزایای دستمزد بازنشستگان به صورت جدول مزایای بازنشستگان زیر است:

مزایای مزدی بازنشستگان تامین اجتماعی

 

ردیف

مبلغ بر مبنای ریال

حق معیشت

۲,۰۰۰,۰۰۰

حق عائله‌مندی

۳,۷۰۰,۰۰۰

حق اولاد

۹۷۰,۰۰۰

حق مسکن

۱,۵۰۰,۰۰

بر این اساس به نظر میرسد، مزایای حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال به صورت عرفی و مطابق قوانین سازمان تامین اجتماعی صورت پذیرد.

منبع: اندیشه معاصر

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی