کد مطلب: 25767

واتساپ| فیلتر واتساپ

هشدار مهم برای کاربران واتساپ | کلاهبردارن در کمین هستند

اخیرا پیامی از طریق اپلیکیشن واتساپ به کاربران ارسال می‌شود و آن‌ها را بار دیگر در معرض کلاهبرداری وحشتناکی قرار می‌دهد.

هشدار مهم برای کاربران واتساپ | کلاهبردارن در کمین هستند

، کاربران واتساپ حین انجام یک مکالمه معمولی با دوست خود، از طریق دریافت پیامک کد ۶ رقمی ترسناک هدف قرار می‌گیرند. در این پیام به آن‌ها گفته می‌شود دوستشان یک تلفن جدید خریده است و یک کد امنیتی واتساپ دارد که اشتباهاً آن را برای قربانی ارسال کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ در همین زمان دستگاه قربانی پینگ می‌شود و یک کد شش رقمی نمایش داده می‌شود و دوست او پس از آن درخواست می‌کند که این شماره را به گوشی او فوروارد کند، که این امر به نظر بسیار طبیعی است، اما در واقع موجب می‌شود تا مجرمان اینترنتی به مکالمات و پیام‌های قربانی دسترسی کامل پیدا کنند.

به گفته تیم امنیتی Action Fraud UK، تعدادی از کاربران واتساپ گزارش داده‌اند که از طریق این کد ۶ رقمی تصادفی، که هکر‌ها برای دسترسی به آن فرد، به این کد نیاز دارند، از طریق واتساپ و توسط دوستان یا آشنایان خود مورد هدف قرار گرفته‌اند.

این تیم امنیتی توضیح داده است که این کد زمانی توسط واتساپ ارسال می‌شود که شخصی بخواهد از یک دستگاه جدید به برنامه دسترسی پیدا کند و پس از ارسال آن، برنامه فکر می‌کند که این یک تلاش واقعی برای ورود به حساب کاربری است و پس از فعال شدن، هکر‌ها می‌توانند به گوشی قربانی پیام ارسال کنند.

به این ترتیب هکر‌ها می‌توانند به راحتی دوستان و خانواده شما را از طریق گوشی شما هدف قرار دهند و از طریق سرویس‌هایی مانند پی پال درخواست انتقال پول کنند.

بدتر از همه، این که کاربران پس از این اتفاق خواهند دید که نمی‌توانند ساعت‌ها از واتساپ خود استفاده کنند و دادن هشدار به افرادمورد هدف دشوار است.

سایت گجت نیوز در گزارشی اعلام کرد، مخابرات ایران امکان دریافت پیامک ورود برای کاربرانی که به هر دلیلی از واتساپ خارج شده و یا قصد نصب این پیام‌رسان بر گوشی تلفن جدید دارند را مسدود کرده است.

بر اساس گزارش سایت گجت‌نیوز کاربران هنگام ورود مجدد به واتساپ و درخواست دریافت کد تایید با پیام «ما نتوانستیم به شماره شما پیامک ارسال کنیم و لطفا شماره خود را بررسی و دوباره در ۱ ساعت بعد امتحان کنید» مواجه می‌شوند.

اپراتورهای تلفن همراه در ایران، سال ۹۸ این محدودیت‌ را بر پیامک‌های شرکت تلگرام نیز فعال کرده بودند که تلگرام تماس تلفنی جهت تایید را به گزینه‌های خود اضافه کرد.

شرکت متا به‌عنوان مالک واتساپ هنوز واکنش رسمی به این خبر نداشته و وزارت ارتباطات نیز این محدودیت جدید را رسما تایید نکرده است.

قابلیت‌های جدید استاتوس واتس‌اپ

اولین قابلیت جدید، Private Audience Selector نام دارد که به شما اجازه می‌دهد افرادی که می‌توانند استاتوس‌ها را مشاهده کنند، انتخاب کنید. اگرچه در گذشته هم چنین قابلیتی وجود داشت، اما حالا واتس‌اپ شخصی‌سازی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال این افراد ذخیره می‌شوند و می‌توانید به‌طور پیش‌فرض از آن‌ها برای استاتوس بعدی استفاده کنید.

ویژگی بعدی، استاتوس صوتی واتس‌اپ است. کاربران می‌توانند با آپدیت جدید، پیام‌های صوتی حداکثر 30 ثانیه‌ای را از طریق استاتوس به اشتراک بگذارند. درحقیقت واتس‌اپ راه جدیدی برای اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی در اختیار کاربران قرار داده است.

Status Reactions قابلیت دیگری است که واتس‌اپ برای کاربرانش در نظر گرفته است. با این ویژگی، کاربران می‌توانند به استاتوس‌های دیگران با ایموجی واکنش نشان دهند، البته این ایموجی‌ها محدود و تنها از 8 ایموجی می‌توانید استفاده کنید.

ویژگی بعدی، Status Profile Rings نام دارد که به شما اجازه می‌دهد راحت‌تر آپدیت‌های استاتوس را مشاهده کنید و یک حلقه سبز رنگ اطراف عکس پروفایل کاربر در لیست چت‌ها قرار می‌گیرد.

آخرین قابلیت، پیش‌نمایش‌های لینک است. زمانی که کاربر یک لینک را پست می‌کند، یک پیش‌نمایش بصری از محتوای لینک در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اگرچه تمام این قابلیت‌ها کاملاً جدید نیستند، اما به نظر می‌رسد واتس‌اپ با افزودن تمام آن‌ها به لیست ویژگی‌های جدید، می‌خواهد تعهدش به بخش استاتوس را نشان دهد. این ویژگی‌ها از امروز به‌طور جهانی منتشر شده‌اند، اما احتمالاً چندین هفته طول می‌کشد تا تمام کاربران به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

واتساپنحوه اتصال به پروکسی واتساپ

ورود به تنظیمات و بخش data & storage

نکته: ممکن است اضافه شدن بخش پروکسی به برنامه تمامی کاربران مدتی طول بکشد. با این حال مطمئن شوید که برنامه مورد نظر شما از طریق بازارهای اپلیکیشن معتبر نظیر گوگل پلی (GooglePlay) و اپ استور (AppStore) دانلود و بروزرسانی شده باشند.

پس از ورود به بخش Proxy Setting، نشانی پروکسی موردنظر خود را وارد کنید. روی گزینه ذخیره (Save) ضربه بزنید تا فرایند اتصال به پروکسی واتساپ آغاز شود. در صورت موفقیت‌آمیز بودن عملیات نشانه تیک (✔) پدیدار می‌شود. در صورت مسدود بودن پروکسی باید نشانی جدید را وارد نمایید.

درست است که اخیرا نسخه جدید واتساپ قابلیت استفاده از پروکسی را برای کاربرانی که امکان بهره‌گیری آزاد از این برنامه را ندارند ارائه کرده است. اما این قابلیت فعلا تنها برای کاربران اندروید و آیفون در دسترس است. متأسفانه پروکسی واتساپ هنوز برای نسخه‌های ویندوز یا وب قابل استفاده نیست. البته در آینده ممکن است راهکارهایی در این زمینه نیز اعمال شود.

برطبق گفته‌های مدیران شرکت واتساپ برای اتصال به پروکسی باید از آی پی سرورهای دارای پورت 80، 433 یا 5222 استفاده شود. با این حال توجه داشته باشید که ارائه‌دهندگان پروکسی واتساپ از آدرس IP شما باخبر هستند.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی