کد مطلب: 25733

یارانه|یارانه معیشتی| یارانه جدید

فوری: یارانه جدید دولت در حساب مردم | خبر مهم از یارانه نقدی امروز ۱۷ فروردین + شرایط

سخنگوی دولت اعلام کرد: «دریافت ارز» یکی از منابع اطلاعاتی برای تعیین دهک افراد و قطع یارانه است.

فوری: یارانه جدید دولت در حساب مردم | خبر مهم از یارانه نقدی امروز ۱۷ فروردین + شرایط

چندیش پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا دی ماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی دی ماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد. مشخص نیست چه زمانی مشکل یارانه نقدی حل خواهد شد.

 علی بهادری‌جهرمی امروز؛ چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه پس از جلسه هیات دولت اعلام کرد: طبیعتا «دریافت ارز» یکی از منابع اطلاعاتی است که وزارت رفاه می‌تواند برای اینکه مشخص شود آن فرد یا خانواده جزو دهک‌های بالا هستند یا پایین؛ از آن بهره‌برداری کند.

 

او تأکید کرد: کسانی که ارز می‌گیرند عموما جز افرادی هستند که در دهک بالا قرار بگیرند.

 

بهادری‌جهرمی افزود:‌ کسی از کارت ملی دیگران چه برای تراکنش‌های بانکی چه برای حساب‌های بانکی داخل مغازه و چه برای دریافت ارز سوءاستفاده نکند، این موارد جزو منابع اطلاعاتی هستند که برای دهک بندی افراد و خانواده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وزیر نیرو گفت: در سال گذشته بخش قابل توجهی از قبوض مشترکان برق شامل پاداش صرفه‌جویی و بخشی نیز بستانکار شدند، به عبارتی بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی به مشترکان برق ارائه شد و این نوید را می‌دهم در تابستان پیش رو پاداش صرفه‌جویی بسیار بیشتر از گذشته باشد.

 

علی‌اکبر محرابیان با بیان اینکه مدیریت مصرف آب و برق بدون مشارکت یکایک هموطنان بی‌معنا و بی‌ثمر خواهد بود، اضلاع مدیریت مصرف مردم هستند و بی‌تردید در صورت همراهی ملت شریف ایران نتایج خوبی حاصل خواهد شد، اظهار کرد: سند تحول دولت را مهمترین سندی عنوان کرد که وزارت نیرو به صورت جدی در صدد تحقق آن است، این سند در بخش‌های مختلف احکام متعددی دارد، قوانین بودجه برشی از این سند تحول است، همچنین برنامه هفتم توسعه اجرای عملیاتی سند تحول خواهد بود، به عبارت دیگر سند تحول میثاقی بین اعضای دولت و مردم خواهد بود تا بتوانیم تعهدات خود را عملیاتی کنیم.

محرابیان درباره چند و چون تامین برق تابستان امسال گفت: برای تامین برق تابستان ۱۴۰۲، نگرانی‌های جدی وجود دارد چراکه ناترازی‌ها همچنان ادامه دارد و طبیعتا برای برطرف کردن آن، باید سال‌ها تلاش کرد، این در شرایطی است که کمتر از نیمی از نیروگاه‌های پیش‌بینی شده بر اساس برنامه ششم به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وزیر نیرو با اشاره به پیش‌بینی ۱۴۰ اقدام برای تابستان ۱۴۰۲، افزود: از ابتدای مهرماه سال گذشته این برنامه‌ها آغاز شد؛ بخشی از این اقدامات در راه‌اندازی نیروگاه‌های جدید، رفع محدودیت‌های نیروگاه‌های موجود، توسعه و اصلاح شبکه، ایجاد پست، احداث خطوط جدید خلاصه می‌شود. اما در کنار این اقدامات، بهره‌مندی از روش‌های نوین مدیریت مصرف به صورت جدی پیگیری می‌شود.

یارانه آب و برق مصارف بالاتر از الگوی مصرف حذف می‌شود

محرابیان با بیان این مطلب که در سال ۱۴۰۲ طرح‌ها و پروژه‌های زیادی در صنعت آب و برق به مرحله بهره‌برداری می‌رسد، ابراز داشت: قانون مکلف کرده است مشترکانی که مصارف آن‌ها چندبرابر الگوی مصرف است، باید تفاوتی برای آن‌ها قائل شد، بر اساس قانون باید یارانه این دسته از مشترکان حذف شود اما اکنون این یارانه همچنان باقی است.

وی یادآور شد که امروز هزینه تامین و انشعاب برق در برخوردارترین و محروم‌ترین نقاط کشور یکسان است؛ این هزینه در برخی از ساختمان‌های لاچکری کم‌تر از بهای فروش یک سانتی‌متر آن ساختمان است.

وزیر نیرو در این زمینه تاکید کرد: باید مصارف در حد الگو شامل یارانه شود و بالاتر از آن بر اساس انتخاب خود افراد و مشترکان باشد. به‌طوری‌که یارانه مصارف بالاتر از الگو حذف شود.

‌وی در پایان درباره در خصوص دستاوردهای وزارت نیرو در سال گذشته خاطرنشان کرد: تلاش شد اجرای بسیاری از پروژه‌های صنعت آب و برق سرعت یابد، بر این اساس برخی به مرحله بهره‌برداری رسید و برخی نیز به بهره‌برداری می‌رسند، از جمله پروژه‌های موثر وزارت نیرو که با بازتاب‌های بین‌المللی نیز همراه بود می‌توان به اجرای پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه اشاره کرد./تجارت نیوز

همچنین کسانی که از پرداخت یارانه جامانده اند و یا یارانه برای آن ها واریز نشده است هم می‌توانند با مراجعه به سایت https://my.gov.ir پیگیر قطع یارانه خود باشند.

 

افراد گفته شده، می توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* ( ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی ، مربع ) را با شماره تلفن همراه سرپرست خانوار شماره گیری کنند تا از وضعیت ثبت نام خود آگاه شوند.

به دستور رئیس‌جمهور و در راستای حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.

 

سال گذشته یارانه کمک معیشتی به اقشار کم‌درآمد و در دو مرحله ۲۲ بهمن و نوروز برای دهک‌های اول تا چهارم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت.

ضمن این‌که یارانه معیشتی رمضان گذشته به حساب سرپرستان خانوارها واریز شد، اغلب شامل دهک‌های اول تا چهارم و مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی که از دریافت سهام عدالت جا مانده بودند، شد.

 

ابراهیم رضایی،  نماینده مردم دشتستان  در  مجلس شورای اسلامی  گفت: یکی از مطالبات مردم به‌ویژه افرادی که  یارانه  نمی‌گیرند این بوده که راهکاری برای ثبت‌نام و استفاده از این حق داشته باشند

او خاطرنشان کرد: همواره مراجعاتی از مردم داشتیم که نسبت به عدم پرداخت یارانه و نبود ساز و کار مشخصی برای ثبت نام گلایه می‌کردند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سابقا نیز به بهانه‌هایی این کار صورت نمی‌گرفت و در واقع مشکل عدم ثبت نام از افراد واجد شرایط دریافت یارانه توسط دولت بود./

 

سیدصولت مرتضوی با تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه پرفضیلت رمضان، ضمن تشریح نقش پررنگ این وزارتخانه در گسترش عدالت اجتماعی، به تنظیم شش لایحه و ارائه به دولت با محوریت سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: پوشش گسترده بیمه همگانی و رفع ناترازی بیمه‌های تأمین اجتماعی از مهم‌ترین محورهای این لوایح است.

مرتضوی با بیان اینکه ضریب پشتیبانی بیمه‌ای ما در شرایط فعلی قابل قبول نیست، افزود: برنامه اساسی دولت در سال ۱۴۰۲، پوشش بیمه‌ای یک میلیون نفر ذیل سازمان تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی است.

مبلغ یارانه نقدی فروردین 1402

مبلغ پرداخت یارانه برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان، و دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان می باشد.

 

بعد از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ زمان واریز یارانه جدید هر ماه اعلام شد. از این زمان به بعد، واجدین دریافت یارانه می‌توانستند در تاریخ بیستم هر ماه یارانه خود را دریافت کنند.

افرادی که به دهک بندی درآمد سرپرست خانوار شکایت داشته اند می توانند به سایت https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ اعتراض خود را نسبت به قطع یارانه خود اعلام کنند.

همچنین کسانی که از پرداخت یارانه جامانده اند و یا یارانه برای آن ها واریز نشده است هم می‌توانند با مراجعه به سایت https://my.gov.ir پیگیر قطع یارانه خود باشند.

افراد گفته شده، می توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* ( ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی ، مربع ) را با شماره تلفن همراه سرپرست خانوار شماره گیری کنند تا از وضعیت ثبت نام خود آگاه شوند.

به دستور رئیس‌جمهور و در راستای حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.

وی تاکید کرد: دولت همراه شرکای اجتماعی و کارفرمایان تلاش می کند، برای حفظ تولید و افزایش بهره وری و رونق تولید، از کارگران و معیشت آنان حمایت کند.

رعیتی فرددر مورد تامین سبد ارزاق برای کارگران نیز گفت:دولت طبق قانون بودجه 1401 موظف شد کالابرگ الکترونیکی برای 10 قلم کالای اساسی و پرمصرف با قیمت ارزان برای همه مردم از جمله کارگران در نظر گرفت.

معاون وزیر کار در مورد این که گفته شده، با توجه به یارانه معیشتی 1.2 میلیون تومانی برای خانوار 4 نفری کارگران و افزایش 27 درصدی دستمزد آنان تقریبا به اندازه نرخ تورم رشد خواهد کرد، اظهار داشت: در جلسات شورای عالی کار بحثهای زیادی می شود، طبق قانون کار از شاخص های مهم تعیین حداقل دستمزد کارگران «توجه به نرخ تورم» و نه لزوما افزایش به اندازه تورم است.

رعیتی فرد این را هم افزود: شورای عالی کار سال قبل با افزایش 57 درصدی حد اقل مزد کارگران در سال قبل، بخشی از عقب ماندگی مزد نسبت به تورم را جبران کرد، امسال هم یارانه معیشتی به همه مردم از جمله کارگران پرداخت می شود

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی