کد مطلب: 25701

بنزین| قیمت بنزین|بنزین سوپر

جزییات مهم از سهمیه بنزین در سال جدید | قیمت بنزین چند میشود+ خبر مهم

نماینده مردم کازرون در مجلس با اشاره به اینکه لازم نیست ما در گام اول قیمت حامل‌های انرژی را بالا ببریم، گفت: باید جلوی ازدیاد مصرف انرژی را بگیریم.

جزییات مهم از سهمیه بنزین در سال جدید | قیمت بنزین چند میشود+ خبر مهم

 سهمیه بنزین از اهمیت بالا برخوردارست.سهمیه بنزین واریز شد. سهمیه بنزین در آخر هر ماه واریز میشود سهمیه بنزین هر ماه واریز میشود. آخرین تغییرات درباره سهمیه بنزین را در ادامه میخوانید.

فریدون عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه زمانی که انسجام مدیریتی در داخل کشور به وجود می‌آید فشار خارجی افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: علت این مسئله آن است که اگر ما بخواهیم در داخل قوی شویم، فشار خارجی روی ما زیاد می‌شود که همین اتفاق در چندین ماه از سال ۱۴۰۱ افتاد و دشمنان تمام قوای خود را به کار گرفتند تا کشور ما را به هم بریزند چراکه یکپارچگی بین سه قوه به وجود آمده بود اما راه به جایی نبردند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت سیزدهم در ابتدای سال ۱۴۰۱ به فکر جراحی اقتصادی افتاد و ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای سال ۱۴۰۱ به ۲۳ هزار تومان رساند و در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ هم ارز نیمایی به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. یعنی قیمت ارز رسمی ما در این مدت ۶ برابر تغییر کرد و مطمئناً این موضوع روی سفره مردم و همه بخش اقتصادی کشور تأثیر گذاشت و مطابق با آن حقوق و دستمزدها بالا نرفت.

وی گفت: ما در سال ۱۴۰۲ در وهله اول باید جلوی هدر رفت منابع انرژی را بگیریم، یعنی در جاهایی که سیستم‌های اندازه گیری نداریم و ورودی و خروجی خط لوله‌های ما مشخص نیست و قاچاق سوخت انجام می‌شود، باید جلوی آن را بگیریم. باید گازهای فلر را کنترل کنیم و راندمان نیروگاه‌ها را بالا ببریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم نیست که ما در گام اول قیمت حامل‌های انرژی را بالا ببریم. ما باید ابتدا اقدامات بهینه سازی را انجام دهیم و بالا بردن راندمان بخش‌های انرژی‌بر را داشته باشیم که از این طریق کلی می‌توانیم صرفه جویی کنیم و از آن درآمد به دست بیاوریم و حتی سوخت هم صادر کنیم.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیشنهاد بنده آن است که از ابتدای سال ۱۴۰۲ باید آموزش‌های لازم از طریق رسانه‌های عمومی به مردم داده شود و تاکید شود در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. همچنین باید از طرح‌های خلق الساعه مانند اختصاص بنزین به خانوار جلوگیری شود.

در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ و آخرین روز پارسال، بیش از ۱۴۴ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این عدد رکوردی بی‌سابقه در مصرف بنزین کل کشور به شمار می‌آید.

طی ۱۰ روز پایانی منتهی به سال ۱۴۰۱ به‌طور میانگین ۱۲۱.۸ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰) با ۱۰۶.۹ میلیون لیتر، ۱۳.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

قیمت بنزین در 1402 گران می شود؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: در حوزه بنزین هیچ افزایش قیمتی نداریم و جامعه هم گنجایش پذیرش قیمت بالاتر از این را ندارد. در کل ریل‌گذاری و سیاست مجلس این است که افزایش قیمت و کاهش سهمیه نداشته باشیم.

حسین حسین‌زاده درباره برنامه تغییر نحوه توزیع و نرخ بنزین اظهار داشت: در طرح توزیع بنزین به افراد که در جزایر کیش و قشم اجرا شد و همچنین تغییر سهمیه بنزین در برخی مناطق مرزی مثل سیستان و بلوچستان که موضوع قاچاق مطرح بود، به نتایجی رسیدند که همه اینها روی میز دولت و وزارت نفت قرار دارد اما تاکنون هیچ تصمیمی برای تغییر سهمیه و یا افزایش قیمت گرفته نشده است.

 

وی با بیان اینکه امسال قیمت بنزین ثابت خواهد بود، افزود: نکته‌ای که وجود دارد بحث تولید و مصرف بنزین است، اکنون ۹۵ تا ۱۰۵ میلیون لیتر در روز مصرف بنزین داریم اما باتوجه به افزایش سالانه ۴ تا ۶ درصدی و همچنین افزایش سفرها بدنبال پایان کرونا و افزایش سفرها به بنزین بیشتری نیاز است، بنابراین به نظر می‌رسد یکی از راه‌حل‌ها در مورد رشد تقاضای بنزین؛ بهینه‌سازی مصرف سوخت و یکی از روش‌ها هم توسعه مخازن سی‌ان‌جی است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر بخواهیم طرح خاصی ارائه کنیم و بنزین را گران کنیم و روی یک دلار فوب خلیج‌فارس ببریم باید چند میلیون خودروی فرسوده را هم از رده خارج کنیم و خودروی هیبریدی را وارد بازار کنیم و از محل مابه‌التفاوت قیمت ۳ هزار تومان فعلی تا ۳۰ هزار تومان فوب اجرا شود که فعلا به هیچ‌وجه بستر برای این کار فراهم نیست.

وی تاکید کرد: در حوزه بنزین هیچ افزایش قیمتی نداریم و جامعه هم گنجایش پذیرش قیمت بالاتر از این را ندارد. در کل ریل‌گذاری و سیاست مجلس این است که افزایش قیمت و کاهش سهمیه نداشته باشیم مگر اینکه شیوه توزیع باتوجه به طرح پایلوتی که در جزایر انجام شد و نحوه توزیع گازئوئیل که به طور آزمایشی انجامی‌شود، دولت تصمیم‌گیری کند.

مصطفی نخعی نیز در همین رابطه گفت: فعلا هیچ بحثی در زمینه تغییر در شیوه توزیع و نرخ بنزین مطرح نیست.

وی تاکید کرد: تا زمانی که طرحی نیامده و برنامه تغییر نکرده همین شیوه جاری ادامه خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: فعلا قرار نیست قیمت‌ سوخت تغییری داشته باشد و بنزین با همین نرخ کنونی توزیع خواهد شد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی