کد مطلب: 25575

سکه| قیمت سکه| سکه در بازار

روز حساس در بازار؛ سکه بشدت گران شد | قیمت سکه امروز 28 خرداد ۱۴۰۲

اقتصادنیوز: در شرایط فعلی تحلیلگران فنی باور دارند در دومین روز هفته حمایت 29 میلیون و 486 هزارتومان برای بازار سکه مهم است.

روز حساس در بازار؛ سکه بشدت گران شد | قیمت سکه امروز 28 خرداد ۱۴۰۲

 قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی دیشب بالای مرز حمایتی 29 میلیون و 486 هزار تومان به فروش رسید.

سکه در یک قدمی کانال جدید

بررسی ها نشان می دهد دیشب کمتر کسی حاضر بود فلز گران بهای داخلی را زیر 28 میلیون و 900 هزار تومان به فروش برساند.

مرز حمایتی مهم در بازار سکه 

در شرایط فعلی تحلیلگران فنی باور دارند در دومین روز هفته حمایت 28 میلیون و 800 هزارتومان برای بازار سکه مهم است. 

 دومین، نقطه حمایتی مهم  برای بازار سکه مرز 27 میلیون و 800 هزار تومان است که برای بازیگران بلندمدت اهمیت زیادی دارد. گروهی از معامله‌گران هم تصور می کنند که سکه در صورت از دست دادن حمایت ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، به طور موقت از فاز صعودی خارج خواهد شد. 

پیش بینی قیمت سکه امروز 

دسته ای دیگر باور دارند در صورتی که سکه بازان در روز جاری پیام صعودی از قیمت دلار دریافت کنند احتمال ورود قیمت سکه به کانال ۲۹ میلیون تومان محتمل است.

البته فعالان اقتصادی و سیاسی نیم نگاهی به تحولات دنیای سیاست هم دارند. عده ای هم معتقدند سیگنال های سیاسی  ممکن است جهت انتظارات را به نفع معامله گران کاهشی تغییر دهد.

در شرایط کنونی فعالان بازار سکه در داخل ایران معتقدند رشد بی‌سابقه قیمت طلا در سایه بحران بانکی ممکن است جهت انتظارات سکه بازان را تغییر دهد و زمینه ساز رشد فلز گران بهای داخلی شود.

پیش بینی بازار سکه از مسیر فردوسی

از سوی دیگر روز گذشته برخی از کانال ها و سایت ها مدعی بودند که نرخ دلار در معاملات پشت خطی به سمت بالا حرکت کرده است.فعالان بازار می گفتند در صورتی که نرخ دلار امروز در فردوسی مسیر رشد را طی کند احتمال صعود سکه محتمل خواهد بود.

با این حال عده ای دیگر باور دارند که معاملات پشت خطی خصوصا در روزهای انتهایی سال اعتبار بالایی ندارد. از نگاه آنها، مالداران به دنبال فروش پیش از تعطیلات نوروز در بالاترین محدوده قیمتی ممکن هستند.این دسته از معامله گران می گفتند بازارساز روی قیمت بسته شده دلار و سکه در انتهای سال حساسیت دارد و به راحتی اجازه رشد را نخواهد داد.

 

در شرایط فعلی عده ای از فعالان بازار باور دارند  با توجه به سیگنال‌های دیپلماتیک مثبت، حداقل در آینده کوتاه انتظار شروع جریانات افزایشی جدید در بازار ارز وجود ندارد.

با توجه به نوع نوسان دلار در روز یک شنبه، برخی معامله گران عنوان می کنند که جو هیجانی بازار آرام تر شده است و دشوار است که شوک جدیدی درانتهای سال به اسکناس آمریکایی وارد شود.

با این حال، دسته ای از فعالان بازار باور دارند که نقطه پایان کار دلار در سال 1401 برای بازارساز اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل این گروه انتظار دارند که عرضه ارز طی روزهای آتی به شکل معناداری افزایش پیدا کند.

آنچه مسلم است در روزهای گذشته، تاثیر اخبار بر بازار ارز زیاد بود و ممکن است این تاثیر حداقل پیش از تعطیلات کاهش پیدا کند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی