کد مطلب: 25557

وام| وام جدید| وام فوری

فوری: وام ازدواج برای عروس و داماد ها | جیب زوج های جوان پر پول شد

بانک مرکزی بخشنامه جدید مربوط به وام ازدواج در سال 1402 را به بانک ها ابلاغ کرد.

فوری: وام ازدواج برای عروس و داماد ها | جیب زوج های جوان پر پول شد

وام ازدواج | وام ازدواج افزایش یافت. وام ازدواج از سود کارمزد مناسبی برخوردار است. وام ازدواج دارای شرایط خاصی است. وام ازدواج از اقساط بلند مدتی بهره مند است.

از ابتدای سال ۱۴۰۲ مدت زمان تکمیل مدارک در سامانه های ازدواج و فرزند از ۴۵ روزکاری به ۶۰ روزکاری افزایش می یابد.

 

خبرآنلاین نوشت: بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی اعلام کرد در راستای اجرای قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت و بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سنواتی و با هدف تسهیل در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند، نظر به اینکه تعیین ضامن معتبر در اختیار بانکهای عامل می باشد و تامین شرایط ضامن مورد نظر بانکها توسط متقاضیان تسهیلات مذکور، زمان بر بوده و با عنایت به اینکه در صورت عدم تامین ضامن مورد نظر طی ۴۵ روزکاری، متقاضیان از سامانه های مربوطه خارج شده و مجبور به ثبت نام مجدد می باشند، از ابتدای سال ۱۴۰۲ مدت زمان تکمیل مدارک در سامانه های ازدواج و فرزند از ۴۵ روزکاری به ۶۰ روزکاری افزایش می یابد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ما براساس مصوبه‌ای که با امضای رئیس جمهور ابلاغ کردیم بانک‌ها به محض ثبت‌نام باید متقاضیان را به شعب موردنظر ارجاع دهند و سپس از تکمیل مدارک نیز باید در مدت ۱۰ روز وام پرداخت شود گرچه برخی از بانک‌ها به دلایل مختلف پرداخت وام ازدواج را به تاخیر می‌اندازند.

یامین‌پور به آخرین وضعیت پرداخت وام ازدواج در کشور اشاره کرد و گفت: براساس آخرین آمار اعلام‌شده از بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر متقاضی وام ازدواج، تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۱، ۷۹ درصد تسهیلات خود را دریافت کردند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از دانیال مظفری، مصطفی کیا، اشکان کابوسی، امیرحسین رحمتی، امین چراغی‌فر، حسین عاصمی، حسن غلامی، سکینه ذاکر، ندبه محمدی، فاضل اتراچالی، سیدمحمدجواد موسوی و سعید علی‌آبادی به عنوان جوانان نمونه گلستان در سال جاری تجلیل شد. همچنین از خانواده شهیدان علی سراوانی و عبدالجبار مختوم‌نژاد به عنوان شهدای جوان حافظ امنیت تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

معاون امور جوانان افزود: سال گذشته میزان پرداخت وام ازدواج ۸۶ درصد بوده و تلاش داریم تا پایان سال جاری پرداخت این تسهیلات را سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به ابلاغ رییس جمهور در مورد پرداخت وام ازدواج به زوجین، گفت: بانک‌ها موظف هستند پس از مدت ۱۵ روز از ثبت‌نام متقاضیان، پرونده‌ها را به شعب مربوطه ارجاع دهند تا متقاضیان نسبت به تکمیل پرونده اقدام کنند و پس از نهایی شدن پرونده، بانک‌ها حداکثر تا ۱۰ روز باید نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

یامین پور تصریح کرد: دولت در راستای تسهیل امر ازدواج مبلغ تسهیلات مربوطه را برای مردان زیر ۲۵ سال و زنان زیر ۲۳ سال هرکدام به ۲۲۰ میلیون تومان افزایش داده و سایر زوجین هر کدام ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.

۱_تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (موضوع ماده(۶۸) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت):

۱-۱- تسهیلات قرض ‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۳۹۸/۱/۱ بوده است مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون(۱.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال و با دوره‌ی بازپرداخت ده ساله

۱-۲ - تسهیلات قرض‌ الحسنه ازدواج برای زوجهای زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ دو میلیارد و دویست میلیون (۲.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

بر اساس جزء ۱ بند الف تبصره ۱۶، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در چهارچوب برنامه کنترل تورم و ایجاد ثبات اقتصادی مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، حداقل دو میلیون میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل سپرده های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی ( غیر از بانک ها قرض الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی را به قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن اختصاص داده و از طریق بانک‌های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام نماید

 امیرحسین بانکی پور نماینده مجلس در نشست جایزه ملی جوانی جمعیت اظهارداشت: هدف اصلی از اجرای ماده ۱۹ قانون جوانی جمعیت نه اهدای جایزه بلکه رصد همه جانبه است و شاخص‌ها در دو بخش رصد می‌شود. یکی اینکه کدام مؤسسه، اداره، رسانه یا ارگان در میان کارکنان و یا فعالیت‌ها شاهد. افزایش ازدواج و فرزند آوری و کاهش طلاق بوده اند و مثلاً مؤسسه فعال برتر خواهد شد.

وی افزود: شاخص دوم ارزیابی عملکردی است هم چنین افراد شاخص و نخبه که در فرهنگ سازی جمعیت اقدام کرده و ایده نو داشته باشد جایزه خواهند داشت.

بانکی پور اعلام کرد: تسهیلات ازدواج برای سال آینده افزایش و همه زوج‌های جوان هر کدام جداگانه ۱۸۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت خواهند کرد.

وی بیان داشت: اگر مرد زیر ۲۵ سال و زن زیر ۲۳ سال سن داشته باشد این وام بیشتر و ۲۲۰ میلیون خواهد بود همچنین وام فرزندآوری برای سال ۱۴۰۲ ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است.

وی گفت: همچنین از سال آینده در فیش‌های حقوقی حق اولاد ۴ برابر و حق تأهل ۲ برابر نسبت به فروردین سال ۱۴۰۱ خواهد شد.

وی اعلام کرد: در سراشیبی سقوط به سمت پیری جمعیت قرار داریم و فرصت نجات فقط ۵ تا ۶ سال است و فرصت خطا در برنامه‌ها نیست اگر چاره اندیشی نشود تا ۱۵۰ سال امکان نجات نیست. البته بسیاری از مدیران هنوز بحران را جدی نگرفته‌اند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی