کد مطلب: 25543

یارانه|یارانه معیشتی| یارانه جدید

یارانه معیشتی جدید در جیب مردم | خبر مهم یارانه ای برای مردم+ جزییات

با گذشت ۱۰ ماه از حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی و افزایش یارانه نقدی خانوارها به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان، هنوز بحث جایگزینی کالابرگ با یارانه نقدی داغ است. علاوه بر این برخی رسانه‌های داخلی مدعی هستند که دولت قصد افزایش یارانه نقدی را با توجه به افزایش تورم و کالاهای اساسی دارد.

یارانه معیشتی برای مردم مهم است. یارانه معیشتی واریز شد. یارانه معیشتی همانند دوره های قبل پرداخت شد. یارانه معیشتی برای هر نفر 55 هزارتومان پرداخت می شود. آخرین اخبار از یارانه معیشتی در سال جدید را با هم می خوانیم.

با گذشت ۱۰ ماه از حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی و افزایش یارانه نقدی خانوارها به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان، هنوز بحث جایگزینی کالابرگ با یارانه نقدی داغ است. علاوه بر این برخی رسانه‌های داخلی مدعی هستند که دولت قصد افزایش یارانه نقدی را با توجه به افزایش تورم و کالاهای اساسی دارد.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که طرح کالابرگ الکترونیکی قرار است به شکل داوطلبانه اجرا شود و دولت قصدی جدی مبنی بر حذف یارانه نقدی ندارد. بدین ترتیب اگر خانواری قصد داشته باشد به شکل داوطلبانه به جای یارانه نقدی، کالابرگ الکترونیکی دریافت کند، می‌تواند با اعتبار شارژ شده از سوی دولت، کالاهای اساسی را خریداری کند..

مورد افزایش یارانه نقدی خانوارها نیز در حال حاضر دولت تصمیم تازه‌ای نگرفته است و به نظر می‌رسد که در سال آینده نیز همچنان افراد حاضر در دهک اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

در رابطه با زمان واریز یارانه نقدی اسفند ماه ۱۴۰۱ نیز گرچه سازمان هدفمندی یارانه اطلاعیه‌ای صادر نکرده، اما احتمالا یارانه نقدی آخرین ماه سال نیز در روز شنبه ۲۰ اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

یارانه جدید؛ کارت اعتباری خرید پوشاک در راه است

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت‌ که پیشنهاد بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خرید پوشاک برای بخش خصوصی جذاب نبوده و تا این لحظه برنامه اجرایی برای فروش اعتباری پوشاک در شب عید صورت نگرفته است.

 در سال‌های اخیر که با توجه به تورم، تقاضا در برخی بازارها مثل پوشاک کاهش یافته، تولیدکنندگان چندین بار پیشنهاد خرید اعتباری پوشاک را به عنوان راه تحریک تقاضا ارائه کردند و گمانه‌زنی‌های هم برای پیشنهاد چنین طرحی برای نوروز ۱۴۰۲ مطرح شده بود. اما به نظر می‌رسد هنوز طرحی در این رابطه اجرا نشده است.

 

در این رابطه مجید افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه جلساتی برای فروش اعتباری پوشاک برگزار شده، تصریح کرد: یکی از بانک‌ها در این جلسه پیشنهاد داد که بعد از پرداخت تسهیلات به مردم و خرید آن‌ها از تولیدکنندگان و فروشندگان، این پول در حساب فرد بلوکه شود و بعد دو تا ۱۰ درصد (در مجموع ۲۰ درصد) به عنوان هزینه‌های پول و تبلیغات از آن کسر شود.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد برای بخش خصوصی جذاب نبود، اظهار کرد: بنابراین این موضوع به جمع‌بندی نرسید و تا این لحظه برنامه اجرایی برای فروش اعتباری پوشاک صورت نگرفته است.

افتخاری با بیان اینکه بخش‌های خصوصی که فروش اعتباری را انجام می‌دهند، وضعیت بهتری از این بسته پیشنهادی داشتند، گفت: فروش اعتباری یکی از مهمترین عوامل تحریک تقاضا است، اما باید مبنا و منطق داشته باشد و درصد آن متعارف باشد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه فروش اعتباری برای کمک به اصناف و بخش خصوصی مطرح شد، تصریح کرد: بنابراین نباید طرحی ارائه شود که امکان همکاری برای بخش خصوصی در آن نباشد.

گفتنی است؛ اخیرا مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صمت هم از عملیاتی شدن طرح کارت اعتباری خرید پوشاک برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان پوشاک، در بهار سال آینده خبر داده است.

  

چطور برای طرح کالابرگ ثبت نام کنیم؟

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح کالابرگ الکترونیک به‌طور آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، هم‌اکنون اجرای این طرح به صورت ملی و در سراسر کشور آغاز شد.

در این طرح اعتبار کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

در صورت استفاده از این مزیت و خرید کالا از محل اعتبار یارانه، به‌میزان اعتبار استفاده‌شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به‌صورت نقدی، در موعد مقرر واریز یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

چطور برای طرح کالابرگ ثبت نام کنیم؟

خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند جهت مشاهده‌ میزان اعتبار، لیست کالاها و فروشگاه‌های مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره‌گیری کرده و یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه نمایند.

از کدام فروشگاه‌ها می‌توان با کارت کالابرگ خرید کرد؟

گفتنی است درحال‌حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، افق کوروش، دیلی مارکت، جانبو و برخی فروشگاه‌های خُرد که مجهز به بارکدخوان شده‌اند، به این سامانه متصل و پذیرای هموطنان عزیز در سراسر کشور هستند.

سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز بنا به‌درخواست خود می‌توانند به این سامانه متصل شوند؛ همچنین فروشگاه‌های خُرد جهت اتصال به طرح ملّی کالابرگ الکترونیک می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir و نصب برنامه کاربردی «شما» در قسمت پنل فروشنده اطلاعات و موقعیت جغرافیایی خود را ثبت کنند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی