کد مطلب: 25536

یارانه|یارانه معیشتی| یارانه جدید

خبر داغ: جزییات مهم از یارانه معیشتی امروز 20 اسفند | خبر مهم برای مردم

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلفند نسبت به ثبت نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق ضوابط و مقررات اقدام کنند.

یارانه معیشتی برای مردم مهم است. یارانه معیشتی واریز شد. یارانه معیشتی همانند دوره های قبل پرداخت شد. یارانه معیشتی برای هر نفر 55 هزارتومان پرداخت می شود. آخرین اخبار از یارانه معیشتی در سال جدید را با هم می خوانیم.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلفند نسبت به ثبت نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق ضوابط و مقررات اقدام کنند.

کلیه دستگاه‌های اجرائی ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی انتظامی، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و پزشکی قانونی موظف به همکاری و ارائه اطلاعات به‌صورت برخط، مستمر و رایگان به وزارتخانه مذکور بوده و مکلفند تا فرایند استحقاق‌سنجی متقاضیان را با بهره‌برداری از شاخص‌های پایگاه، تدقیق، هدفمند و اثربخش کند.

بر اساس بند ب تبصره ۱۲؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بهزیستی کشور مکلفند به جانبازان و آزادگان معسر غیر حالت اشتغال فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد و معلولین شدید و خیلی شدید فاقد شغل و درآمد، که بر اساس آزمون ارزیابی وسع مبتنی بر پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در ‌دهکهای درآمدی (۱) تا (۷) قرار دارند با اولویت ‌دهکهای درآمدی پایین‌تر، ماهانه کمک معیشت به میزان حداکثر شصت میلیون (۶۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال برای جانبازان بیست و پنج درصد (%۲۵) و بالاتر و معلولین شدید و خیلی شدید حداکثر پنجاه میلیون (۵۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال برای جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و رزمندگان معسر پرداخت نماید.

۱- میزان افزایش در سقف اعتبارات پیش‌بینی شده در قانون بودجه سنواتی، متناسب با ‌دهک های درآمدی گروههای مشمول این حکم اعمال خواهد شد، به نحوی که ‌دهکهای درآمدی پایین‌تر در چهارچوب آئین‌نامه ‌اجرائی این بند از کمک معیشت بیشتری تا سقف تعیین شده برخوردار گردند.

۲- جانبازان، آزادگان و رزمندگان موضوع این تبصره که توانایی انجام کار داشته و ‌علی‌رغم فراهم شدن شرایط اشتغال به تشخیص بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح (حسب مورد) مشغول به کار نشده باشند، مشمول این حکم نمی‌گردند.

۳- ‌فرایند آزمون وسع جانبازان و آزادگان معسر غیرحالت اشتغال فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد با تاکید بر پرداخت کمک معیشت به ‌دهکهای درآمدی (۱) تا (۷)، تعیین تکلیف دریافت‌کنندگان کمک معیشت که در ‌دهکهای (۸) تا (۱۰) قرار دارند، دوره زمانی پایش اطلاعات و نیز مشمولینی که ‌علی‌رغم واجد شرایط بودن، موفق به دریافت کمک معیشت نشده‌اند، مطابق آئین‌نامه‌ای خواهد بود که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران (‌مسؤول)، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان ‌برنامه‌وبودجه کشور، ظرف دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون پیشنهاد و به‌تصویب‌ ‌هیأت وزیران خواهد رسید.

 

افزایش۴۰ درصدی یارانه معیشتی برای سال آینده

نمایندگان مجلس مستمری‌ مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور و والدین شهدا را برای سال آینده تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امشب (یکشنبه ۱۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲، جز ۵ بند الف تبصره ۱۲ لایحه را تصویب کردند.

بر این اساس، مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و سایر حمایت‌های متناسب با آنها به میزان ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

مطابق با جز ۶ بند الف تبصره ۱۲ لایحه مستمری والدین شهدا معادل حکم حقوقی شهید خواهد بود./مهر

یارانه معیشتی ویژه ۳۰۰ هزارتومانی واریز شد

بازارچه مهربانی با هدف عرضه محصولات تولیدی بانوان سرپرست خانوار و همچنین تولیدکنندگان خیر و نیکوکار به نفع محرومان و نیازمندان در مرکز بیت‌القرآن محله قلمستان به مدت ۳ روز بر پا شد.

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت اجرایی شد. برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد. بسته حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.همچنین، بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و … که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است .در ادامه به آخرین خبر از بسته حمایتی می پردازیم.

مدیر مرکز آموزش قرآن و معارف اسلامی (بیت القرآن) درباره این بازارچه خیریه گفت: «این هفتمین بازارچه مهربانی است که با یاری خدا و همکاری افراد خیر و نیکوکار، تولیدکنندگان و بانوان سرپرست خانوار با هدف فروش و عرضه انواع محصولات تولیدی به نفع خانواده‌های محروم و نیازمند تحت پوشش برپا شد و بحمدالله مورد استقبال عموم شهروندان نیز قرار گرفت.»

«محمد رضا عابدی» با بیان اینکه بازارچه‌مهربانی به مدت زمان ٣ روز از دهم تا سیزدهم اسفندماه و از ساعت ١٠ صبح تا ٢٢ شب میزبان شهروندان و افراد خیر و نیکوکار بوده افزود: «خوشبختانه امسال، با توجه به اینکه بحران و وضعیت کرونایی را پشت سر گذاشته‌ایم، تعداد بازدیدکنندگان افزایش چشمگیری پیدا کرده بود و امیدواریم که به برکت این دستان مهربان و پرسخاوت، در ویژه‌برنامه بیت القرآن، پیش از فرارسیدن عید نوروز بتوانیم بسته‌های کمک معیشتی و ضروری خانواده‌های تحت پوشش را آماده و در زمان مناسب به‌دست آنان برسانیم.»

عابدی با بیان اینکه در این مجموعه به روی افراد خیر و نیکوکار باز است اضافه کرد: «مجموعه بیت القرآن ٢۵ سال سابقه فعالیت دارد و در طول این سال‌ها به کمک مرکز نیکوکاری طفلان مسلم (ع) که زیر مجموعه آن است خانواده‌های نیازمند واقعی شناسایی و در فهرست دریافت‌کنندگان بسته‌های کمک معیشتی و ارزاق ضروری قرار گرفته‌اند.»

بر پایه این گزارش در هفتمین بازارچه مهربانی که به همت اعضای خانواده قرآنی بیت القرآن، مرکزآموزش قرآن و معارف اسلامی، مرکز نیکوکاری طفلان مسلم (ع) و افراد خیر و نیکوکار در محله قلمستان تهران برگزار شد، ٢٧ میز و غرفه برای عرضه و فروش محصولات تولیدی متنوع در نظر گرفته شده بود که درآمد حاصل از آن برای تهیه و پخش بسته‌های کمک‌معیشتی و ضروری بین خانواده‌های تحت پوشش هزینه خواهد شد.

 مرکز آموزش قرآن و معارف اسلامی (بیت القرآن) در خیابان حضرت ولی‌عصر (عج)، بالاتر از مهدیه تهران، خیابان شهید مدرس، بن‌بست مازندران واقع شده و افراد خیر و نیکوکار جهت هر نوع همکاری می‌توانند به این محل مراجعه کنند و در این امور خیرخواهانه و پر ثواب مشارکت داشته باشند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی